Endelig er det lykkedes at leje en garage. Næste trin er så at finde verdens flotteste OG900T med blød hat til verdens laveste pris. Jeg vil gerne ud at rulle til sommer med fuld view til den blå himmel.
Det bliver nok vanskeligt at få begge ønsker opfyldt, og derfor er jeg indstillet på kompromisser.
Så har jeg garagen!
Redaktør: Bestyrelsen
- PeterG
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tillykke og velkommen i klubben, husk at lave en projekt tråd om bilen med lidt billeder og beskrivelser så vi gamle Saab freaks har noget at sidde og sjavle over hver søndag formiddag
Mvh. Lars
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Til lykke!
Jeg har selv en '92 OgCab. Det har jeg haft siden '06. Jeg har 50 kvm. garage/værksted, men har da ikke plads til at have den stående hele vinteren. Så den står i en velventileret lade på Sydsjælland, til 300 dask/måned.
Laden er ikke opvarmet, men det er mit indtryk at bilen har det rigtigt godt, hvor den står. Jeg har aldrig set anslag af fugt og skimmel. Batteriet står her i garagen, og vedligeholdelseslades vinteren over. Jeg ser ikke bilen i et halvt år, og til april kører moren, jeg og hendes SAAB ned og henter den.
Lav gerne en tråd, når du har fundet bilen..
Jeg har selv en '92 OgCab. Det har jeg haft siden '06. Jeg har 50 kvm. garage/værksted, men har da ikke plads til at have den stående hele vinteren. Så den står i en velventileret lade på Sydsjælland, til 300 dask/måned.
Laden er ikke opvarmet, men det er mit indtryk at bilen har det rigtigt godt, hvor den står. Jeg har aldrig set anslag af fugt og skimmel. Batteriet står her i garagen, og vedligeholdelseslades vinteren over. Jeg ser ikke bilen i et halvt år, og til april kører moren, jeg og hendes SAAB ned og henter den.
Lav gerne en tråd, når du har fundet bilen..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Super tillykke Peter.
Vi er snart en relativ stor skarre af ægte Saab Cab entusiaster.
Du skal nok fine en god vogn. De kan efterhånden købes til rimelige penge.
Men undgå at købe en der manglet for mange af de stumper der er unikke for Cab modellen.
Dvs dele som skumspoilerne fra sidedøre og bagud, manglende kaleche mekanisme, dårlige lædersæder, defekte dørpap, osv.
Den slags dele er unikke for Cab. modellen og er særdeles svære at finde ( = uhyre dyre ).
Værst og sværest er det at finde er sidespejle til OG900 CAB. De er i Saab 9000 design, men specielt bygget til Cab bilen.
Vi er snart en relativ stor skarre af ægte Saab Cab entusiaster.
Du skal nok fine en god vogn. De kan efterhånden købes til rimelige penge.
Men undgå at købe en der manglet for mange af de stumper der er unikke for Cab modellen.
Dvs dele som skumspoilerne fra sidedøre og bagud, manglende kaleche mekanisme, dårlige lædersæder, defekte dørpap, osv.
Den slags dele er unikke for Cab. modellen og er særdeles svære at finde ( = uhyre dyre ).
Værst og sværest er det at finde er sidespejle til OG900 CAB. De er i Saab 9000 design, men specielt bygget til Cab bilen.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Der er en lille elite serie af 900Cab, nemlig 900CE:
http://www.saabce.com
Ellers er der også Montecarlo modellen. Umm lækre
De tidlige kunne kun købes i en model: Nemlig fuldtryksturbo med alt i udstyr.
Senere kom sparremodeller med sugemotor og uden læder. Hvor Lux modellen fra de sene årgange hed Turbo S (Aero) med spoiler pakke og Højtryksturbo.
Ellers er der SIS modellen. (Springtime in Sweeden)...
Min er en MY 87 i klassisk Saab rød med lyse lædersæder.
Så vi håbet at du finder noget flot....
Her kan man finde mange lækre Saab Cab biler:
http://www.saabnet.com/tsn/class/900convertibles.html
http://www.saabce.com
Ellers er der også Montecarlo modellen. Umm lækre
De tidlige kunne kun købes i en model: Nemlig fuldtryksturbo med alt i udstyr.
Senere kom sparremodeller med sugemotor og uden læder. Hvor Lux modellen fra de sene årgange hed Turbo S (Aero) med spoiler pakke og Højtryksturbo.
Ellers er der SIS modellen. (Springtime in Sweeden)...
Min er en MY 87 i klassisk Saab rød med lyse lædersæder.
Så vi håbet at du finder noget flot....
Her kan man finde mange lækre Saab Cab biler:
http://www.saabnet.com/tsn/class/900convertibles.html
- Kanstrup
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Her er mit komprimerede vinterlager: To biler i én stor garage.
Det er et 80-år gammelt sommerhus, der er i 1993 blev omdannet til en lækker garage.
Med et sæt "rulle-skøjter" kan den ældste af de gule damer blive rullet til side.
Sådan et sær rulle-skøjter kan købes til at klare en vægtbelastning på 2 tons, så det er rigeligt til Helena.
Med et væld af lysstofrør, som elektrikerchef Ankersen har hjulpet med, ligger alt badet i lys selv på den mørkeste nat
Her er mit komprimerede vinterlager: To biler i én stor garage.
Det er et 80-år gammelt sommerhus, der er i 1993 blev omdannet til en lækker garage.
Med et sæt "rulle-skøjter" kan den ældste af de gule damer blive rullet til side.
Sådan et sær rulle-skøjter kan købes til at klare en vægtbelastning på 2 tons, så det er rigeligt til Helena.
Med et væld af lysstofrør, som elektrikerchef Ankersen har hjulpet med, ligger alt badet i lys selv på den mørkeste nat
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Et flot sæt. Montecarlo søskende ummm
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Wuhuu, cabriolet!!!
Her er min øjesten
Kan ikke matche Kanstrups dobbelt-op på gule bløde hatte, men er glad for min
/Daniel
Her er min øjesten
Kan ikke matche Kanstrups dobbelt-op på gule bløde hatte, men er glad for min
/Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Næ, men din har levet hele livet i sin egen "luxus bolig" hos voksne forældre der har passet den
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- TOM_K
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej PeterG.
Har du set denne tråd: http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... 297#223297
Måske det er passende fyld til din garage?
VH Tom
Har du set denne tråd: http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... 297#223297
Måske det er passende fyld til din garage?
VH Tom
Tom K - medl. nr. 293
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
- PeterG
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Indlæg
Så ser det ud til at den tomme garage bliver fyldt op. Har netop her i formiddag aftalt køb af OG900T Cab årg 87. Nu skal sælger og jeg så blot ordne formalia om papirer og betaling, og heldigvis kan den blive stående hos sælger i Jylland indtil vejr og føre bliver, så jeg kan tillade mig at køre den hjem.
Jeg ser frem til at komme ud og cruise under åben himmel til foråret.
PS. Fruen synes også, at det bliver spændende at få en sådan karet!
Jeg ser frem til at komme ud og cruise under åben himmel til foråret.
PS. Fruen synes også, at det bliver spændende at få en sådan karet!
SKD medlem nr. 315
900 T16 Cabriolet 1987
9-3 2001
900i 1992
------------------
Tidligere biler:
900c 1988
Escort 1984
99L 1977
Rekord Caravan 1964
Morris 1000 høj model 1958
900 T16 Cabriolet 1987
9-3 2001
900i 1992
------------------
Tidligere biler:
900c 1988
Escort 1984
99L 1977
Rekord Caravan 1964
Morris 1000 høj model 1958
- PeterG
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Indlæg
Garagen havde ikke været benyttet i mange år, og den "gamle" kone, der har huset, interesserer sig ikke så meget for have, og derfor var den lange indkørsel blevet nedgraderet til en sti, så der var en del arbejde med at lave den om til en kørevej. Næste problem var, at garagen var fyldt med alskens gammelt skrammel, for i min kådhed over at have lejet et hus til den nye bil, havde jeg ikke åbnet porten for at se ind, men jeg havde jo nok taget den alligevel. Oprydning er bare noget der skal overstås!
Så begyndte jeg at kunne se noget - i det bagerste hjørne var der lavet et lille rum med indgang fra det bagvedliggende redskabsrum. Det gør den meget smal.
så var der en nabo, der spurgte, om der kunne være en Saab i den garage, for der havde jo kun stået en lille 2 CV, dengang beboerne havde haft bil. Frem med tommestokken. Længde 4,55 meter. Hjem og se efter specifikationerne for en OG900: Længde 4.739 mm. Der mangler ca. 20 cm for at den kan være der. Hvad nu?
Hvad er der i redskabsrummet bagved? Det var selvfølgelig fyldt til bristepunktet, og der var en reol fyldt med bøger og andet, og der startede ved ca. 1 meters højde og fortsatte op til loftet. Så lykkedes det at skubbe lidt sammen på det, afstive væggen, og skære det nederste væk, og på den måde fik jeg lavet en "alkove", som netop passer til bagenden, når jeg bakker ind. Garagen er asymmetrisk, og der er god plads i højre side, så det passer fint med den løsning at bakke ind, så der bliver plads til udstigning.
Oppe under loftet var der gemt alle mulige og umulige bræddestumper, "som man nok kan få brug for en dag". Dem orkede jeg ikke, og de skal heller ikke falde ned over bilen, så kort proces - og gipsplader op til at dække det hele.
[/img]
PS. Hvordan pokker får man billeder med til indlægget?
Så begyndte jeg at kunne se noget - i det bagerste hjørne var der lavet et lille rum med indgang fra det bagvedliggende redskabsrum. Det gør den meget smal.
så var der en nabo, der spurgte, om der kunne være en Saab i den garage, for der havde jo kun stået en lille 2 CV, dengang beboerne havde haft bil. Frem med tommestokken. Længde 4,55 meter. Hjem og se efter specifikationerne for en OG900: Længde 4.739 mm. Der mangler ca. 20 cm for at den kan være der. Hvad nu?
Hvad er der i redskabsrummet bagved? Det var selvfølgelig fyldt til bristepunktet, og der var en reol fyldt med bøger og andet, og der startede ved ca. 1 meters højde og fortsatte op til loftet. Så lykkedes det at skubbe lidt sammen på det, afstive væggen, og skære det nederste væk, og på den måde fik jeg lavet en "alkove", som netop passer til bagenden, når jeg bakker ind. Garagen er asymmetrisk, og der er god plads i højre side, så det passer fint med den løsning at bakke ind, så der bliver plads til udstigning.
Oppe under loftet var der gemt alle mulige og umulige bræddestumper, "som man nok kan få brug for en dag". Dem orkede jeg ikke, og de skal heller ikke falde ned over bilen, så kort proces - og gipsplader op til at dække det hele.
[/img]
PS. Hvordan pokker får man billeder med til indlægget?
SKD medlem nr. 315
900 T16 Cabriolet 1987
9-3 2001
900i 1992
------------------
Tidligere biler:
900c 1988
Escort 1984
99L 1977
Rekord Caravan 1964
Morris 1000 høj model 1958
900 T16 Cabriolet 1987
9-3 2001
900i 1992
------------------
Tidligere biler:
900c 1988
Escort 1984
99L 1977
Rekord Caravan 1964
Morris 1000 høj model 1958