SAAB 9-3 Serie No. 041520
Redaktør: Bestyrelsen
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt arbejde på en søndag : )
- Det begynder så småt at tage form.
- Det begynder så småt at tage form.
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det ser godt ud.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Frank>> Du må altid gerne få mine aksler til renovering hvis du keder dig Flot arbejde
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig mange tak : )
RuneTonnesen skrev:Det ser godt ud.
Rigtig mange tak : )
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Man keder sig aldrig med en SAAB i garagen. Det er altid en fornøjelse i høj sædet, at kunne få lov til at arbejde/lave på efter min smag : )
Dejlig afslappende arbejde, alt glider og passer godt sammen
Du skal være velkommen, hvis de trænger til en smuksireng.
- Det er nu altid lidt sjovere at arbejde med, når alle bolte bliver udskiftet til rustfri med nye skiver og låsemøtrikker m.m.
Bilen bliver godt nok undervognsbehandlet, så meget af arbejdet ses ikke. Meeen, at have i bagtankerne at arbejdet er udført godt og materialerne er 100% i orden giver giver nu en god smag i munden
Speedy skrev:Frank>> Du må altid gerne få mine aksler til renovering hvis du keder dig Flot arbejde
- Man keder sig aldrig med en SAAB i garagen. Det er altid en fornøjelse i høj sædet, at kunne få lov til at arbejde/lave på efter min smag : )
Dejlig afslappende arbejde, alt glider og passer godt sammen
Du skal være velkommen, hvis de trænger til en smuksireng.
- Det er nu altid lidt sjovere at arbejde med, når alle bolte bliver udskiftet til rustfri med nye skiver og låsemøtrikker m.m.
Bilen bliver godt nok undervognsbehandlet, så meget af arbejdet ses ikke. Meeen, at have i bagtankerne at arbejdet er udført godt og materialerne er 100% i orden giver giver nu en god smag i munden
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Og nåre ja, nye stød pudder for oven og for neden samt nye dæmper blev også monteret i kampens hede, samt nymalet caliper og skiver :mrcool
Flere har snakket godt om disse B6 støddæmper, så nu prøver vi
Flere har snakket godt om disse B6 støddæmper, så nu prøver vi
Senest rettet af Nanki 26. jan 2015, 19:42, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt ny indkøbt:
AUX stik.
De gamle så lidt trætte ud, så i med nye:
AUX stik.
De gamle så lidt trætte ud, så i med nye:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imens bilen var til maler, så kunne man jo udnytte tiden til at få vasket alle tingene godt og grundigt af
Hvem siger, at mænd ikke kan bruge et tørre stativ?
Loft beklædning skulle også lige have en tur. Dog svært at se forskellen på billederne.
Efter:
Hvem siger, at mænd ikke kan bruge et tørre stativ?
Loft beklædning skulle også lige have en tur. Dog svært at se forskellen på billederne.
Efter:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Alle clips inde i bilen, er blevet byttet ud til nye samt diverse gummi mænd hist og pist :bigsmile
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så kom hun hjem fra en gang body massage med stor glans
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg havde overvejet, om jeg selv skulle undervognbehandle SAABen. Men tænkte nej, det sviner sådan og tiden er ikke rigtig til det.
- Så den er blevet dobbelt behandlet ved dinitrol efter flere timers læsning på nettet. Om hvilket produkt der skulle være bedst. Sikke da en jungle.
Tid til samling igen:
Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
AUX stikket passer fint i cockpit på en OG9-3
- Så den er blevet dobbelt behandlet ved dinitrol efter flere timers læsning på nettet. Om hvilket produkt der skulle være bedst. Sikke da en jungle.
Tid til samling igen:
Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
AUX stikket passer fint i cockpit på en OG9-3
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- TOM_K
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Wau, Frank!
Det ser godt nok godt ud! Glæder mig rigtig meget til at se den i virkeligheden en dag! Håber at se både dig og 9-3eren til GF i Helsingør. Der er jo seriøst potentiale til at blive årets bil! Godt arbejde!
Det ser godt nok godt ud! Glæder mig rigtig meget til at se den i virkeligheden en dag! Håber at se både dig og 9-3eren til GF i Helsingør. Der er jo seriøst potentiale til at blive årets bil! Godt arbejde!
Tom K - medl. nr. 293
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg takker
- Der er også gået rigtig mange timer ind til videre med dette lille projekt Den skulle meget gerne stå klar nogle måneder før SAAB Festival i Juni i Trollhättan hvor den skal med op og hilse på
Jeg har stærkt overvejet GF, kunne være rart og sjovt at få indblik i had folk går og roder med og høre hvad klubben har at sige
TOM_K skrev:Wau, Frank!
Det ser godt nok godt ud! Glæder mig rigtig meget til at se den i virkeligheden en dag! Håber at se både dig og 9-3eren til GF i Helsingør. Der er jo seriøst potentiale til at blive årets bil! Godt arbejde!
Jeg takker
- Der er også gået rigtig mange timer ind til videre med dette lille projekt Den skulle meget gerne stå klar nogle måneder før SAAB Festival i Juni i Trollhättan hvor den skal med op og hilse på
Jeg har stærkt overvejet GF, kunne være rart og sjovt at få indblik i had folk går og roder med og høre hvad klubben har at sige
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så endelig kom antenne til tager hjem Har været skyld i, at det har stået stille i nogle dage
- Det går pludseligt stærkt når først loftbeklædningen er monteret
9-3 Aero V.s SE Jubii stole
Wupti - i med disse skønne Aero stole, med turbo tryk i ryggen :mrcool
Der blev også plads til en Performance læder rat inkl ny gearknop
- Det går pludseligt stærkt når først loftbeklædningen er monteret
9-3 Aero V.s SE Jubii stole
Wupti - i med disse skønne Aero stole, med turbo tryk i ryggen :mrcool
Der blev også plads til en Performance læder rat inkl ny gearknop
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
En typisk fejl på SAAB læder sæder. Kanten bliver " slidt" med tiden. Men tidligt efter at bilen som de kommer fra, kun har kørt 130000km
- Godt man kan nogle trick :bigsmile
Stor tak til TM Materialer i Ikast : )
Efter:
- Godt man kan nogle trick :bigsmile
Stor tak til TM Materialer i Ikast : )
Efter:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Kelly
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ser sgu godt ud ... Hvor mange Kr. har du egentligt smidt i bæstet om jeg må være nysgerrig
----------------------------
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den er godt nok nydelig, flot arbejde.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det er en hobby og livstil for mig
Jeg må indrømme, at jeg ikke holder regnskab med hvor meget jeg har lagt i bilen ind til videre. Men der er da helt sikkert smidt nogle tusinde kronesedler i. Men hvor mange holder jeg ikke øje med.Kelly skrev:Ser sgu godt ud ... Hvor mange Kr. har du egentligt smidt i bæstet om jeg må være nysgerrig
- Det er en hobby og livstil for mig
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jojo, der er skam forskel på "alm" læder stue og så sæderne fra en Aero / viggen. Men deres farve er så godt som ens, dog med et andet mønstertroels skrev:Fedt projekt. Jeg har aldrig overvejet at der var forskel på lædersæderne, men kan godt forstå du vælger aero udgaven.
Mvh
Troels
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg takkerRuneTonnesen skrev:Den er godt nok nydelig, flot arbejde.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så blev hun vasket første gang efter undervognsbehandling. Så er den ved at være klar til montering af kofanger osv
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, det ser rigtigt godt ud med din 9-3 optimering.
Forskellen på Jubi-Aero-sæderne og Viggen-sæderne er kun prægningen øverst på ryglænet. På Aero læderet er der præget "Aero", medens Viggen sædet er præget med det mangevinklede Viggen-logo.
El-stole er uundværlige,når man først kender den.
SAAB hilsen Ole
Forskellen på Jubi-Aero-sæderne og Viggen-sæderne er kun prægningen øverst på ryglænet. På Aero læderet er der præget "Aero", medens Viggen sædet er præget med det mangevinklede Viggen-logo.
El-stole er uundværlige,når man først kender den.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Der findes standart "Aero" stole uden nogen form for gravering i ryggen. Så er der "Aero Jubii" stole med Turbo tryk i ryggen. Så er der Viggen som du kender med logoet i ryggen inkl andre farver på nogle
Det er fantastisk med el stole og hukommelse, sikke en fornøjelse at have i hverdagen. Det kan man hurtig vænne sig til
Jeg takker, det går ihvertfald den rigtige vej ind til videreViggen skrev:Ja, det ser rigtigt godt ud med din 9-3 optimering.
Forskellen på Jubi-Aero-sæderne og Viggen-sæderne er kun prægningen øverst på ryglænet. På Aero læderet er der præget "Aero", medens Viggen sædet er præget med det mangevinklede Viggen-logo.
El-stole er uundværlige,når man først kender den.
SAAB hilsen Ole
- Der findes standart "Aero" stole uden nogen form for gravering i ryggen. Så er der "Aero Jubii" stole med Turbo tryk i ryggen. Så er der Viggen som du kender med logoet i ryggen inkl andre farver på nogle
Det er fantastisk med el stole og hukommelse, sikke en fornøjelse at have i hverdagen. Det kan man hurtig vænne sig til
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, Viggen læderstolene og dørbeklædningerne er i 2 forskellige farver/overflader. Det er Jubi Aero ikke monteret med.
Viggen har 3 forskellige farvekombinationer afhængig af carosserifarve: Det sorte, glatte læder kan kombineres med violetblåt, orangebrunt eller sort, alle med en mere knubret struktur på siddehynde, ryghynde og indlæg i dørbeklædningerne.
SAAB hilsen Ole
Viggen har 3 forskellige farvekombinationer afhængig af carosserifarve: Det sorte, glatte læder kan kombineres med violetblåt, orangebrunt eller sort, alle med en mere knubret struktur på siddehynde, ryghynde og indlæg i dørbeklædningerne.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det er lidt af en større projekt at lave sådan en behandling. Det tager 14 dage.
Nu ved jeg ikke hvor slemt dit er, men det skal vær meget slemt før det ikke kan klares.
Jeg købte et sæt læder pleje, som indeholder:
* Læder rens
* Læder pleje
* Svamp
* Klud - Jeg bruger dog gamle undertrøjer som er klippet i små stykker. De virker bedre og er mere skånsom for læderet.
Dertil købte jeg Cosmetic for leather. Det er rigtig svært valg at vælge den rette farve.
Jeg købte lidt forskellige for at se, hvilken der passede bedst. Det er utrolig svært at se ud fra farvekort. Så jeg har taget den dyre version..
Men den som hedder "Ceder 059" passer perfekt til både 9-5 og 9-3 i sort læder perfekt. Den har jeg brugt som vist på billederne. Hvilket er ganske fint.
Det eneste MEN jeg har til produktet. På mine 9-3 ændrede læderet en smule karaketastik. Men de var meget udtørre da jeg købte dem brug hos en ophugger i Sverige. Så det kan have indflydelse.
Jeg har gjort samme behandling på 9-5 Aero stole med ventilation, hvilket blev perfekt. Her forblev læderet som det var før.
Hvis du springer ud i det, så vil jeg meget gerne skriver en nøje vejledning til dig. Så kan du selv sortere i det, og du er meget velkommen til at ringe til TM også. Han er yderst hjælpsom.
Hej Ole.Viggen skrev:Hej Frank.
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
Det er lidt af en større projekt at lave sådan en behandling. Det tager 14 dage.
Nu ved jeg ikke hvor slemt dit er, men det skal vær meget slemt før det ikke kan klares.
Jeg købte et sæt læder pleje, som indeholder:
* Læder rens
* Læder pleje
* Svamp
* Klud - Jeg bruger dog gamle undertrøjer som er klippet i små stykker. De virker bedre og er mere skånsom for læderet.
Dertil købte jeg Cosmetic for leather. Det er rigtig svært valg at vælge den rette farve.
Jeg købte lidt forskellige for at se, hvilken der passede bedst. Det er utrolig svært at se ud fra farvekort. Så jeg har taget den dyre version..
Men den som hedder "Ceder 059" passer perfekt til både 9-5 og 9-3 i sort læder perfekt. Den har jeg brugt som vist på billederne. Hvilket er ganske fint.
Det eneste MEN jeg har til produktet. På mine 9-3 ændrede læderet en smule karaketastik. Men de var meget udtørre da jeg købte dem brug hos en ophugger i Sverige. Så det kan have indflydelse.
Jeg har gjort samme behandling på 9-5 Aero stole med ventilation, hvilket blev perfekt. Her forblev læderet som det var før.
Hvis du springer ud i det, så vil jeg meget gerne skriver en nøje vejledning til dig. Så kan du selv sortere i det, og du er meget velkommen til at ringe til TM også. Han er yderst hjælpsom.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt arbejde i værkstedet her til aften. Den står nu flot i sølv
Udskæring til anhængertræk kommer sener, er monteret inde bag ved.
Udskæring til anhængertræk kommer sener, er monteret inde bag ved.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så blev kabinen samlet færdig indvendig, bag ende færdig gjort
Så er vi endelig kommet til hjertet i dette projekt, nemlig T7 motoren : )
- Ifølge service bog er service blevet udført hvert år og for hver 10000 km. Bilen har kørt 119000 km. Bliver spænende at se bundkaret hvordan den ser ud.
Et lille glimt af gave bordet som er blevet samlet sammen igennem tiden
Så blev motor/forbro skilt fra hinanden
Så er vi endelig kommet til hjertet i dette projekt, nemlig T7 motoren : )
- Ifølge service bog er service blevet udført hvert år og for hver 10000 km. Bilen har kørt 119000 km. Bliver spænende at se bundkaret hvordan den ser ud.
Et lille glimt af gave bordet som er blevet samlet sammen igennem tiden
Så blev motor/forbro skilt fra hinanden
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Med en god gang nattesøvn begyndte motor adskillelsen foralvor :mrcool
Så kom det store øjeblik,bundkar og oliesien.. Jeg må indrømme, at jeg har haft mine tanker til hvordan den kunne se ud i værste flad.. Men blev overrakset!
Og wupti så dukker dette op. Må indrømme at jeg er overrasket over hvordan den ser ud.. Ikke mindst fordi man har hørt og læst om det på netter hvor slemt det kan være.
(det er bobler som er nederst på billedet, ikke metal spåner)
Her er der ikke meget at sætte en finger på efter min mening ::)
Efter et par minutters glæde, går det beskidte arbejde i gang. Nemlig rengøringen
Så kom det store øjeblik,bundkar og oliesien.. Jeg må indrømme, at jeg har haft mine tanker til hvordan den kunne se ud i værste flad.. Men blev overrakset!
Og wupti så dukker dette op. Må indrømme at jeg er overrasket over hvordan den ser ud.. Ikke mindst fordi man har hørt og læst om det på netter hvor slemt det kan være.
(det er bobler som er nederst på billedet, ikke metal spåner)
Her er der ikke meget at sætte en finger på efter min mening ::)
Efter et par minutters glæde, går det beskidte arbejde i gang. Nemlig rengøringen
Senest rettet af Nanki 21. apr 2015, 23:21, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank
dine billeder virker desværre ikk, dem vil jeg da gerne se, især dem af bundkarret
Venlig hilsen
Claus
dine billeder virker desværre ikk, dem vil jeg da gerne se, især dem af bundkarret
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Beklager meget
- Der skulle gerne være farve på skærmen nu
- Der skulle gerne være farve på skærmen nu
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
Jo, så sant -Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
plankan skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
Jo, så sant -
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt søndags arbejde i garagen mens motoren er til behandling, med ny kæde, lejer, toppakning, planslibning osv
Efter god omtale af powerflex bøsninger her på SKD, Saab klubben i Sverige så må jeg heller prøve det an
Enjoy it.
Som de kalder den i Sverige "Styrväxelklämma" er på vej hjem fra Sverige
4 stk. originale SAAB bære arme med powerflex
Det blev til en hel kasse med GM bøsninger
1 stk. original vandpumpe klar til montering
Efter god omtale af powerflex bøsninger her på SKD, Saab klubben i Sverige så må jeg heller prøve det an
Enjoy it.
Som de kalder den i Sverige "Styrväxelklämma" er på vej hjem fra Sverige
4 stk. originale SAAB bære arme med powerflex
Det blev til en hel kasse med GM bøsninger
1 stk. original vandpumpe klar til montering
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
:Hvadhulen ja lige så snart man er borte -Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
plankan skrev::Hvadhulen ja lige så snart man er borte -Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
Senest rettet af Nanki 26. apr 2015, 23:29, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- en helt del letter at montere nu mens motor er ude
Det er ikke landet fra Sverige endnu, men er skam bestiltRød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
- en helt del letter at montere nu mens motor er ude
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
harmløs på en måde og alligevel ikke
Jamen det er da næsten som vi har det her for tidenNanki skrev:Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
Den var jeg lige nød til at Google, men tak skæbne da -Nanki skrev:- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
harmløs på en måde og alligevel ikke
Hehe, nej den del er afklaret, vi er klar til afgang såfremt intet andet uanmeldt indfinder sigNanki skrev:Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering
og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imens motoren er til rep hos en af de mest erfarne SAAB mennesker her i dk, gik rengørings manden op i ham selv
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag
Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Gammel / vreden:
Ny:
Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag
Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Gammel / vreden:
Ny:
Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
Senest rettet af Nanki 10. maj 2015, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Her er banditten blevet monteret og smurt ind i Dinitrol undervognsbehandlingRød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imens motoren er ude til Rep hos den lokale SAAB mand, så kan man da forberede andre ting imens : )
Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
HRM HRMNanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
plankan skrev:HRM HRMNanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu prøver jeg med Bilstein B6 støddæmper hele vejen med powerflex bøsninger til, om det gør bilen mere stabil. Efter som det blæser en del her ude vest på :bigsmile
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hejsa Mads
Tak for de pæne ord
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt
Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene
Jensen skrev:Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Hejsa Mads
Tak for de pæne ord
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt
Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tingene er så småt ved at gå en smule i stå. En ellers farbriks ny Mits turbo med skade på udstødning propellen, satte måske en stopper for turen til SAAB Festival 2015. Ihvertfald i 9-3'eren.
Kalenderne bliver korter og korter :O
Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt
Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom
Kalenderne bliver korter og korter :O
Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt
Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:13, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imellem tiden har fornøjelsen gået med at rengøre lygter, som så ret triste ud. Selv efter flere vask og en smule polering af glasset.
Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud
Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:14, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)