Er der en der kan gennemskue hvor jeg har fejlen? Vacuum er testet og det er en mekanisk fejl. Det jeg studser over er 'throttle aktuator' som konstant står på 4%, men hvor dælen sidder den?
Det drejer sig om en 9-3, 2.2 TID.
God varm og sommerlig Grundlovsdag til alle
P0244 5b
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: P0244 5b
Skal der ikke stå P0234 5b. Som i ladetryk for lavt mekanisk fejl ?
Kan ikke finde den anden fejlkode.
Og det er en møg fejlkode at få.
Jeg ville kontrollere at indsugnings systemet er tæt.
EGR ventilen lukker.
Vingerne i turbinehuset kører frit, og der ikke er hul i aktuatoren.
Udstødningen kan være tilstoppet.
Og mange andre mekaniske fejl, jeg ikke lige kan komme på.
MVH
Morten
Kan ikke finde den anden fejlkode.
Og det er en møg fejlkode at få.
Jeg ville kontrollere at indsugnings systemet er tæt.
EGR ventilen lukker.
Vingerne i turbinehuset kører frit, og der ikke er hul i aktuatoren.
Udstødningen kan være tilstoppet.
Og mange andre mekaniske fejl, jeg ikke lige kan komme på.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Baccara
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: P0244 5b
Hej Morten, det er 0244, men i bund og grund det samme. Har haft vacuum på og systemet er tæt. Aktuatoren åbner ved ca. 7-8 og er fuldt åbne ved 20, så de burde også være i orden. Udstødning har jeg ikke checket endnu, men det kom pludseligt og ikke en snigende fejl. Slukker jeg så kan den køre men så snart jeg i fx 3. gear og passerer godt 3000 omdrejninger går den i LIMP-mpde igen. Selv med slukket lampe mangler jeg trækkraft.
Turboen er kun 15.000 km gammel. Det kan være EGR ventilen der ikke lukker. Er det ikke den der skal testes på signal og stel og have ca. 1,6 V i tomgang. Speeder man op skal dvolten stige, er jeg rigtig på den. Så tester jeg lige den en af dagene.
Men en fejl som kan komme for mange steder det er vi enige om.
Den "throllte aktuator" der viser 4% (gør den også når man speeder op) hvor sidder den og burde den ikke også reagere i stedet for blot at være konstant?
Turboen er kun 15.000 km gammel. Det kan være EGR ventilen der ikke lukker. Er det ikke den der skal testes på signal og stel og have ca. 1,6 V i tomgang. Speeder man op skal dvolten stige, er jeg rigtig på den. Så tester jeg lige den en af dagene.
Men en fejl som kan komme for mange steder det er vi enige om.
Den "throllte aktuator" der viser 4% (gør den også når man speeder op) hvor sidder den og burde den ikke også reagere i stedet for blot at være konstant?
Saab 9000, 2.0 ND 1996
9-3 NG, 2.2 Vector
4291 Ruds Vedby
9-3 NG, 2.2 Vector
4291 Ruds Vedby
- Baccara
- SUPER SAAB FREAK
- 4Roger
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: P0244 5b
Hej,
en hurtig søgning viser det ofte er en slange det er faldet af i egr området, kan jo også være meget andet.
https://www.google.dk/search?client=ope ... qrN64E3xbg
Mvh Allan
en hurtig søgning viser det ofte er en slange det er faldet af i egr området, kan jo også være meget andet.
https://www.google.dk/search?client=ope ... qrN64E3xbg
Mvh Allan