Hej SKD.
Jeg planlægger at få skiftet skum i førersædet på min 9-3 årgang 2008. Jeg mener at have læst herinde, at man bør tage strømmen inden man fjerner sædet, men kan ikke finde emnet. Er der en venlig sjæl, der kan be- eller afkræfte behovet for dette?
På forhånd tak!
Mvh.
Henrik
Skift af forsæde-skum
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
Der er vistnok selestrammere. De er en del af airbagsystemet. Fjern ledningen fra minuspolen på batteriet, før ½ time før stikforbindelsen afbrydes. Ventetiden skyldes, at man får airbag-lyset tændt. Airbagcomputeren skal være helt strømdød.
Dvs. alle kondensatorer i computeren er flade.
Dvs. alle kondensatorer i computeren er flade.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
Hvis man vil gå med livrem og seler så kobler man batteriet fra inden man begynder at rode med airbagsystemet !
I den virkelige verden er det lidt anderledes.
Nøglen ud af tændings låsen, inden man kobler stik. fra på systemet!
Mest for man ikke skal ind og slette en fejlkode efter reparation.
Så ledes har jeg gjort i de sidste 30 år uden at en komponent springer.
Og jeg har ikke oplevet ufrivillig sprængning hos nogle af mine kollegaer, der benytter samme metode.
Det er min erfaring
MVH
Morten
I den virkelige verden er det lidt anderledes.
Nøglen ud af tændings låsen, inden man kobler stik. fra på systemet!
Mest for man ikke skal ind og slette en fejlkode efter reparation.
Så ledes har jeg gjort i de sidste 30 år uden at en komponent springer.
Og jeg har ikke oplevet ufrivillig sprængning hos nogle af mine kollegaer, der benytter samme metode.
Det er min erfaring
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
Vi taler ikke om sprængning.
Vi taler om at undgå airbag lyset.
Tag batteristrøm ½ time før noget adskilles. Fjern minuskablet fra batteriet.
Vi taler om at undgå airbag lyset.
Tag batteristrøm ½ time før noget adskilles. Fjern minuskablet fra batteriet.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
Airbag lyset tændes først når der sættes tænding på.
Hvis du har nøglen i lommen under operationen, så tændes den ikke.
Hvis man vil være helt sikker på at lyset ikke tændes efter operationen, så giv stikkene lidt kontakt rens inden samling.
MVH
Morten
Hvis du har nøglen i lommen under operationen, så tændes den ikke.
Hvis man vil være helt sikker på at lyset ikke tændes efter operationen, så giv stikkene lidt kontakt rens inden samling.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Skift af forsæde-skum
Når du nu skal have læderet på igen
- så er det 100 gang nemmere at bruge store kraftige kabelbindere end de metal ringe som får sædet til at larme...
Med kabelbindere kan du trække læderet på plads
- så er det 100 gang nemmere at bruge store kraftige kabelbindere end de metal ringe som får sædet til at larme...
Med kabelbindere kan du trække læderet på plads
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
MVH
Morten
Re: Skift af forsæde-skum
Så har du ikke brugt den rigtige tang !!
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk