Hej
Jeg har nu været den glade ejer af en dejlig Saab 9000 2.0 CS i 3 måneder. Dejlig bil, men ældre biler (den er fra 1996) går jo i stykker.
Nu var det koblingen. Pedalen gik helt i gulvtæppet i går morgen, den kunne dog godt "pumpes" og fungerede fint når den var pumpet, men den falder dog ret hurtig igen og ender få mm fra bunden (man kan dog stadig bruge den). Det ser ikke ud til at der nogen lækage af bremsevæske ved pedalen eller i motorrummet og det synker heller ikke i beholderen (og jeg har nu fyldt den helt op - der manglede tidligere lidt i at den var ved max)
Bremserne virker heldigvis stadig rigtig fint.
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
Mit håb er at det bare er hovedcylinderen. Det jeg tænker er at hvis stemplet på hovedcylinderen bare køre frem og tilbage i bremsevæsken, så vil den ikke virke, og måske kunne pumpes, mens der ingen lækage vil være. Men vil det samme ske hvis det er slavecylinderen?
Vh Kim
PS. Jeg synes koblingen har været meget hård at træde ned siden jeg købte den, men ved ikke om det var normalt få sådan en Saab.
Hydraulisk kobling på Saab 9000
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hej,
Fruen har en 9000 '95 2.3 CSE. Skøn gryde. Jeg har byttet hovedcylinder til koblingen. Herregud, bilen har kørt 400. Cylinderen er en Girling/Lockheed. Den kom fra eBay UK. 9000 har ikke hård kobling.
Sidenhen har jeg byttet slavecylinder. Det er en Borg&Beck fra UK. Det var et lortejob. Gærkassen skal ned på gulvet, den vejer 45 kg. Jeg har ikke lift. Jeg har en dansk højtløfter.
Fruen har en 9000 '95 2.3 CSE. Skøn gryde. Jeg har byttet hovedcylinder til koblingen. Herregud, bilen har kørt 400. Cylinderen er en Girling/Lockheed. Den kom fra eBay UK. 9000 har ikke hård kobling.
Sidenhen har jeg byttet slavecylinder. Det er en Borg&Beck fra UK. Det var et lortejob. Gærkassen skal ned på gulvet, den vejer 45 kg. Jeg har ikke lift. Jeg har en dansk højtløfter.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Normalt er en hård kobling tegn på en slidt kobling!!
En standart kobling bør ikke være hård !!!
Men skift koblings væsken først, da den med garanti er fuld af vand.
Vand koger som bekendt ved 100 grader, og denne temperatur opnås ganske nemt i koblings hydraulikken.
Vand der koger laver damp lommer.
MVH
Morten
En standart kobling bør ikke være hård !!!
Men skift koblings væsken først, da den med garanti er fuld af vand.
Vand koger som bekendt ved 100 grader, og denne temperatur opnås ganske nemt i koblings hydraulikken.
Vand der koger laver damp lommer.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Ikke enig om bremsevæske. Bremsevæske (DOT4) er lavet af glykol og æter og grundstoffet bor estere. Væsken er hygroskopisk, dvs. luftens fugtighed absorberes i væsken. Vandet opløses i væsken. Man taler om kogningspunkt og
"våd" og "tør" kogningspunkt. Nyt væske er tør. Gammel sur væske er våd. Kogningspunkter for væsken: Tør: 230 C.
Våd: 155 C.
En normal motortemp. er 80-90 C. Koblingsvæsken er ikke bare tæt på selve motorgodset. Slet ingen fare for damplås..
"våd" og "tør" kogningspunkt. Nyt væske er tør. Gammel sur væske er våd. Kogningspunkter for væsken: Tør: 230 C.
Våd: 155 C.
En normal motortemp. er 80-90 C. Koblingsvæsken er ikke bare tæt på selve motorgodset. Slet ingen fare for damplås..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hej Edwins.
Jeg er alid glad for dine kommentarer omkring vedligehold af vores SAAB'er.
Men kan det ikke tænkes, at der opstår damplommer bag stemplerne, som klemmer på bremseklodserne. Der bliver temperaturen let virkelig høj, især efter flere kraftige opbremsninger tæt efter hinanden.
SAAB hilsen Ole
Jeg er alid glad for dine kommentarer omkring vedligehold af vores SAAB'er.
Men kan det ikke tænkes, at der opstår damplommer bag stemplerne, som klemmer på bremseklodserne. Der bliver temperaturen let virkelig høj, især efter flere kraftige opbremsninger tæt efter hinanden.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hej
Tak for jeres svar.
Edwins: hvordan fandt du ud af om det var hoved cylinderen eller slaven der var defekt da du skiftede hoved cylinderen?
Vh Kim
Tak for jeres svar.
Edwins: hvordan fandt du ud af om det var hoved cylinderen eller slaven der var defekt da du skiftede hoved cylinderen?
Vh Kim
- volvo430
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Som du beskriver at din kobling opfører sig og der er ingen væske under bilen eller ved pedalen, så er det med overvejende sandsynlighed din koblingshovedcylinder, hvor væsken løber om på bagsiden af stemplet. At der pludselig skulle være luft i systemet er ret usandsynligt, da væsken i koblingssystemet ikke kommer i nærheden af kogepunktet. DOT4 bremsevæske formoder jeg der er på, i såfald vil jeg anbefale at bruge den. Til bemærkning om problemer med koblingshydraulik hvis slavecylinder bliver utæt kan væsken løbe ud i lejet og affedte således at det løber tørt og kan medføre at slavecylinderens stempel løber med rundt og så har man heller ingen koblingsfunktion, men dette lyder ikke som værende tilfældet for dig.
Ny hovedcylinder.
Håber du har en vacuumsuger til udluftning, ellers udluft bagfra, (total ren eks. oliekande og tryk væsken igennem udluftningsskruen gennem systemet).
God arbejdslyst.
Mvh HP
Ny hovedcylinder.
Håber du har en vacuumsuger til udluftning, ellers udluft bagfra, (total ren eks. oliekande og tryk væsken igennem udluftningsskruen gennem systemet).
God arbejdslyst.
Mvh HP
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hovedcylinderen og slavecylinderen er 2 forløb. Der var nok et halvt år mellem dem. Første gang var en slatten kobling, den koblede ud ikke ordentligt. Pedalen skulle trykkes ned til tæppet for udkobling. Ingen synlig læk, ingen
lav væskestand i reservoiret. Aha, væsken bløder baglæns til beholderen. Godtså, ny hovedcylinder. Så kørte bussen igen.
Senere var den gal igen, slatten kobling. Klar suppe, dryppende fra koblingsklokken, lav væskestand. Ny slavecylinder. Så fik jeg fred.
Madammen var glad. End of the history..
lav væskestand i reservoiret. Aha, væsken bløder baglæns til beholderen. Godtså, ny hovedcylinder. Så kørte bussen igen.
Senere var den gal igen, slatten kobling. Klar suppe, dryppende fra koblingsklokken, lav væskestand. Ny slavecylinder. Så fik jeg fred.
Madammen var glad. End of the history..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Tja, fænomenet tyder på, at der er luft i systemet. Hvis ikke, det giver noget at få udluftet under tryk - dvs. hvis problemet vender tilbage - vil jeg rette fokus på slavecylinderen. Denne kan faktisk godt suge luft til sig, når den er syg
/Henrik
/Henrik
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Tak for jeres svar, jeg har bestilt et hoved cylinder rep. kit til bare 4.84 pund.
Hvis det lykkes så er er glæden ved selv at have fået det til at virke er stor, men bliver overgået af glæden ved at det kostede mindre end en pizza
Jeg tror ikke rigtig på at det er luft, det føles meget forskelligt fra en bremse hvor man kan mærke at man komprimere luft (men det er jo også en kobling)
Vh Kim
Hvis det lykkes så er er glæden ved selv at have fået det til at virke er stor, men bliver overgået af glæden ved at det kostede mindre end en pizza
Jeg tror ikke rigtig på at det er luft, det føles meget forskelligt fra en bremse hvor man kan mærke at man komprimere luft (men det er jo også en kobling)
Vh Kim
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Min slavecylinder i Saaben gjorde nøjagtigt det samme.
Den blev ved med at hive luft ind.
Skiftede hovedcylinderen der også var træt,
Udluftede og alt virkede, men efter kort tid gav slaven problemer igen.
Så læringen var: når koblings hydraulikken begynder at blive træt er det ofte begge enheder.
Rep sæt hjælper intet...
Rep. sæt er ok til ting der har stået stille længe og blevet stive og der ikke er slid og rivninger i de bevægelige dele samt cylindre..
I
Den blev ved med at hive luft ind.
Skiftede hovedcylinderen der også var træt,
Udluftede og alt virkede, men efter kort tid gav slaven problemer igen.
Så læringen var: når koblings hydraulikken begynder at blive træt er det ofte begge enheder.
Rep sæt hjælper intet...
Rep. sæt er ok til ting der har stået stille længe og blevet stive og der ikke er slid og rivninger i de bevægelige dele samt cylindre..
I
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Jeg vil gerne have ja-hatten på og jeg vil ikke gerne være lyseslukker.
Jeg har flere gange købt repsæt til biler og motorcykler. Spild af penge og tid.
Jeg har fundet korrosion i cylinderløbene. Ingen rivninger eller slid. For mig, hedder det en ny klump. Smid den gamle klump i metaltønden.
Man kan ikke hone cylinderne mod/for korrosion.
Man skal bytte bremsevæsken hver mindst 2 år. Jeg har ikke overholdt de 2 år. Jeg har betalt prisen.
Pøj-pøj med repsætterne.
https://www.harald-nyborg.dk/p1386/brem ... 5-ml-dot-4
Jurid er good shit, et godt tysk mærke. 35 slag i ansigtet pr. dåse. Ganske fair pris..
Jeg har flere gange købt repsæt til biler og motorcykler. Spild af penge og tid.
Jeg har fundet korrosion i cylinderløbene. Ingen rivninger eller slid. For mig, hedder det en ny klump. Smid den gamle klump i metaltønden.
Man kan ikke hone cylinderne mod/for korrosion.
Man skal bytte bremsevæsken hver mindst 2 år. Jeg har ikke overholdt de 2 år. Jeg har betalt prisen.
Pøj-pøj med repsætterne.
https://www.harald-nyborg.dk/p1386/brem ... 5-ml-dot-4
Jurid er good shit, et godt tysk mærke. 35 slag i ansigtet pr. dåse. Ganske fair pris..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Lavede for nogle år siden nogle problemer med koblingen på en saab 9000 fra 97. Pedalen var blevet meget hård og var blevet trådt i stykker så ophænget ved fødder havde givet sig.
Problemet bestod i at slangen fra bremsevæskebeholderen var gået i opløsning og havdet tilstoppet det lille metalrør som sidder ude ved slavecylideren.
Jeg skal ikke kunne sige om dit problem er det samme, men jeg ved at det med at slangen går i opløsning er et generelt problem for 9000`eren.
Mvh
Bjarne
Problemet bestod i at slangen fra bremsevæskebeholderen var gået i opløsning og havdet tilstoppet det lille metalrør som sidder ude ved slavecylideren.
Jeg skal ikke kunne sige om dit problem er det samme, men jeg ved at det med at slangen går i opløsning er et generelt problem for 9000`eren.
Mvh
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Tak for jeres svar. I havde ret i at reperationssættet ikke var noget værd. Der var masser af rust i hovedcylinderen. Så nu har den fået en ny hovedcylinder. Men når jeg lufter ud (jeg har kørt 0,75 liter igennem nu) bliver der ved med at være luft og koblingen er præsis som den var da jeg startede.
Inden jeg satte den nye hovedcylinder på prøvede jeg at hælde noget bremsevæske i beholderen for at se om slangen fra beholderen var stoppet til. Der kom først bremsevæske igennem da havde fyldt beholderen næsten helt op ( altså et godt stykke over max), men så løb det også fint igennem men stoppede kort efter igen. Hvorfor hulen skal man fylde så meget i?
Jeg har også haft et kamera nede ved slaven, det ser imiddelbart fint ud, men nok erkende at den jo næsten må tage luft ind der.
Vh Kim
Inden jeg satte den nye hovedcylinder på prøvede jeg at hælde noget bremsevæske i beholderen for at se om slangen fra beholderen var stoppet til. Der kom først bremsevæske igennem da havde fyldt beholderen næsten helt op ( altså et godt stykke over max), men så løb det også fint igennem men stoppede kort efter igen. Hvorfor hulen skal man fylde så meget i?
Jeg har også haft et kamera nede ved slaven, det ser imiddelbart fint ud, men nok erkende at den jo næsten må tage luft ind der.
Vh Kim
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Der er en sikkerhedsfunktion i bremsevæskebeholderen. Den skal fyldes ca. 70% før der løber væske til koblingen.
Det er pga. ved væsketab er bremsen prioteret i forhold til koblingen.
Du skal udlufte koblingen ved tryk, ellers kommer luften ikke ud.
Desværre mørnes slangen ned til slave cylindren også.
Den nemme løsning er Gunson Eezi bleed....
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... 668a93c4c4
Bruger den selv med succes.
Og ja alt opløst gummi og slam ender i slavecylinderen..
Når slaven er ved at være opslidt kommer der luft ind i koblingshydraulikken og så vil festen ingen ende tage.
Når man skifter hovedcylinder er det rigtigt fornuftigt at tage rør/slangen med.
Gerne med slave cylinderen selv om de er et helvede at skifte..
Rigtigt ærgeligt at Saab 9000 ikke er lavet som Saab 97. Der kan slaven skiftes på 10 min. plus udluftning.
Det er pga. ved væsketab er bremsen prioteret i forhold til koblingen.
Du skal udlufte koblingen ved tryk, ellers kommer luften ikke ud.
Desværre mørnes slangen ned til slave cylindren også.
Den nemme løsning er Gunson Eezi bleed....
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... 668a93c4c4
Bruger den selv med succes.
Og ja alt opløst gummi og slam ender i slavecylinderen..
Når slaven er ved at være opslidt kommer der luft ind i koblingshydraulikken og så vil festen ingen ende tage.
Når man skifter hovedcylinder er det rigtigt fornuftigt at tage rør/slangen med.
Gerne med slave cylinderen selv om de er et helvede at skifte..
Rigtigt ærgeligt at Saab 9000 ikke er lavet som Saab 97. Der kan slaven skiftes på 10 min. plus udluftning.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Ok det giver mening at kobling ikke kan dræne bremsesystemet.
Jeg luftede lidt mere ud og nu er slaven utæt. Jeg har desværre ikke tid/mod på at gå i gang med den, så den må lade livet. Ellers en dejlig vogn.
Hvis nogen vil have den, så er de velkommen. 2500 vil skrothandleren give for den.
Vh Kim
Jeg luftede lidt mere ud og nu er slaven utæt. Jeg har desværre ikke tid/mod på at gå i gang med den, så den må lade livet. Ellers en dejlig vogn.
Hvis nogen vil have den, så er de velkommen. 2500 vil skrothandleren give for den.
Vh Kim
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Hej Kim
Det var da en trist udgang på problemet. Jeg synes, du skal lave et indlæg under "Sælges", hvor du beskriver bilen lidt mere udførligt (model, årgang, km-stand, farve, indtræk etc.), samt hvor i landet, den er. Så er der flere, der bliver opmærksom på, at der faktisk er en 9K til salg for højeste bud over skrotprisen, og så kan de og/eller du jo gøre en bedre handel.
Mvh/NC
Det var da en trist udgang på problemet. Jeg synes, du skal lave et indlæg under "Sælges", hvor du beskriver bilen lidt mere udførligt (model, årgang, km-stand, farve, indtræk etc.), samt hvor i landet, den er. Så er der flere, der bliver opmærksom på, at der faktisk er en 9K til salg for højeste bud over skrotprisen, og så kan de og/eller du jo gøre en bedre handel.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- ksp_dk
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Surt at du ikke har tid eller mod på projektet.
Koblingen er nem at skifte, den sidste Saab hvor den er nem at skifte.
2 mand efter fyraften, en lift og luftværktøj og det tog 1,5 time at skifte kobling, på min fars gamle 9000.
MVH
Morten
Koblingen er nem at skifte, den sidste Saab hvor den er nem at skifte.
2 mand efter fyraften, en lift og luftværktøj og det tog 1,5 time at skifte kobling, på min fars gamle 9000.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Snehvide
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Det er anderledes end at udlufte bremser, for man kan ikke pumpe luftbobler ud med koblingspedalens eget.
Som andre tidligere har nævnt, skal der tilføres tryk. Det fungerer godt, som også tidligere nævnt, at trykke væsken ind via slavecylindrens udluftning. Det var hvad jeg endte med i sin tid.
Forbindelsen mellem hoved- og slavecylinder kan købes for 1000 + kr (f.eks. Speedparts i Se) eller man kan flikke noget sammen af bremserør og et stykke bremseslange.
God fornøjelse - når det kører, kører det godt. V.h. Niels
Som andre tidligere har nævnt, skal der tilføres tryk. Det fungerer godt, som også tidligere nævnt, at trykke væsken ind via slavecylindrens udluftning. Det var hvad jeg endte med i sin tid.
Forbindelsen mellem hoved- og slavecylinder kan købes for 1000 + kr (f.eks. Speedparts i Se) eller man kan flikke noget sammen af bremserør og et stykke bremseslange.
God fornøjelse - når det kører, kører det godt. V.h. Niels
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hydraulisk kobling på Saab 9000
Slaven er utæt. Rør og slange tætner ikke en træt slave.
Vand og korrosion dræbte koblingshydraulikken..
Vand og korrosion dræbte koblingshydraulikken..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262