Side 1 af 1

: 8. jan 2017, 18:49
af Viggen
Trim og opgradér bremser og undervogn først. :!: 8)
Effekt- og momentforøgelse kan umiddelbart synes morsommere, men lidt færre HK og lidt mindre moment, som overbevisende kan afleveres til asfalten er både sikrere og lige så sjovt. :?

SAAB hilsen Ole

: 8. jan 2017, 19:00
af Mortenvig
Al form for ombygning skal være seriøst, eller er det bare spild af penge !
Hvad nytter det at den har 300hk på rullerne, hvis du reelt kun kan udnytte 200 hk når du kører på vejen ?
Jeg har været hele møllen igennem med min gamle Volvo 240.
!80 hk var ikke nok 250+ lød som sjovere.
Og 60.000 kr senere så var det også sjovt, men de mellemliggende km var altid i en frygt for hvad eksplodere nu denne gang.
Ikke særligt optimalt på en bil der bruges til dagligt.

MVH

Morten

: 8. jan 2017, 20:06
af Dennis-205
Så længe det ikke er så mange penge jeg spilder så går det nok.
Der er jo også forskel på hvad folk synes er seriøst. For nogen er det 5-600hk der kun kan køre ligeud og andre 2-300hk der også kan dreje...

Jeg har nu bygget en del biler i min tid, det er bare den første med tryk - Det har altid været sugemotorer jeg har bygget, derfor min tvivl.
Men selvfølgelig skal undervogn og bremser følge med, men alle tingene er noget jeg finder hen ad vejen.

/Dennis

: 10. jan 2017, 17:28
af Mortenvig
Turbo motorer er relativ nemme. mere tryk og benzin
En større turbo hvis indsugnings temperaturen bliver meget høj.
Og så bare vente på ting der ikke kan holde eksploderer
Holdbarheden på stempler ligger f eks omkring de 300 HK. på denne motor.
Så den valgte turbo er lige stor nok.
En for stor turbo, er lidt som at vælge en for vild knastaksel..
Effekten kommer først ved højere omdrejninger, hvor man normalt ikke befinder sig.
Og der er turbolag, Dvs en lille forsinkelse fra speeder ønske til motoren reagerer.
Nu har jeg ingen erfaring med en 19t på en 9-3
Kun en gt 17 på en 9-3 , og en 2,3 l 9-5
Og forskellen i bundtræk er enorm

MVH
Morten

: 10. jan 2017, 19:06
af Viggen
Jeg deler synspunkter med Morten. :idea:

En mere effektiv intercooler, fra fx. Forge, en en lige så effektiv måde til at lede mere ilt til motoren som højere turbotryk. 8)
I min erfaring er pengene her givet givet godt ud. :o :idea:

SAAB hilsen Ole

: 11. jan 2017, 18:37
af Dennis-205
Jeg har lige modtaget en bedre/større IC, så den skal bare på
Kører med gt17 nu og det bliver nok også den der vil blive brugt i første omgang.
Så må vi se hvad Lars kan hive ud af den på fornuftig vis med IC, 3" downpipe.

Fik monteret Sterling wheel clamp igår, det gjorde mere end jeg havde regnet med 👌🏼

: 12. jan 2017, 10:10
af BrittOgLars
Det er så GT17 Turboen der er "Proppen" i det setup :)

/Lars

: 12. jan 2017, 12:14
af Dennis-205
Mønten er der bare ikke lige til en ordentlig turbo pt. Desværre og så vil jeg hellere tage et step 2 hvor den bliver skiftet :-)

: 13. jan 2017, 13:13
af RuneSM
http://www.speeding.nu/c/turbo-tillbeho ... bishi-735/

Der er mange muligheder. Speeding.nu fører originale stumper, og har både 19t og 15t på lager til hhv 6241dkr for 19t og 4288dkr for 15t. Det er bare om at lede lidt rundt :)

: 13. jan 2017, 18:37
af Dennis-205
Det var da lidt en anden pris 😅
Synes ellers jeg har søgt en del, tak for det.