SAAB 900 T16 AT55L-SR
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Det er fandme flot, Plankan.
En glødelampe kan være ½ sekund om at gå fra slukket til fuldt blus. En LED gør det på 1/30 sekund.
En glødelampe kan være ½ sekund om at gå fra slukket til fuldt blus. En LED gør det på 1/30 sekund.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- red_martians
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Ved godt det er lidt længe siden. Men jeg var ude og tjekke dette lidt underlige gearstangsproblem. For det første er knoppen en solid gummi-knop. Så logo kan ikke drejes. . Halvmånens hulrum vender til venstre i min MY82, men i følge knoppen bør hulrummet vende til højre.. Hvad er korrekt. Er det en "falsk" knop eller en mystisk gearstang, jeg bør undersøge nærmere?plankan skrev:red_martians skrev:Nu du har været grundigt begravet her, kan du måske give mig en forklaring.
Min gearstang er monteret den forkerte vej. Fik af vide af den tidligere ejer at der var blevet skiftet gearkasse, og de må jo så have monteret gearstangen den forkerte vej.
Det har jeg aldrig hørt om før
Det vil sige at symbolerne er op/ned vendt altsåred_martians skrev:Altså så gearknoppen er drejet 180grader rundt.
Det burde altså ikke kunne lade sig gøre eftersom alting sidder i "styrninger" lige fra bunden af og så op til knoppen
Det starter her med kanten i rødt
Og som du så kan se her:
så har den store ring som trykker kuglen ned i enheden det spor som passer dertil.
Halvmånen derover har så i sin tur også et spor/styrning
og dette bliver faktisk ved hele den lange vej op til knoppen:
Så spørgsmålet er om det ikke bare er selve symbolmærket:
der er "løst" og har drejet sig,for det ser man tit som tæt
Eller om det måske er sådan at man har tvunget/klæmt selve knoppen på forkert
Men du kan jo enkelt lige lyfte på på gummi/læder damasken og så tage en kiggert for at se om det sidder som det skal i desse spor/styrninger.red_martians skrev:Hvor langt skal jeg ned bare for at vende den om?
Selve stangen sidder bare med de 3 skruer som der ses -
bare sørg for at have gearstangen i frigear så kan du let tage den op.
Uanset om det er en senere eller tidlig gearstang,så er det let og kigge efter den store styrtapp i enheden....
Hvis det nu viser sig at være selve knoppen som sidder forkert -
så er det bare til og "hive" den af:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja -
jeg må vel krybe til korset og erkende,at her sker absolut intet -
har totalt tabt inspirationen
Er slet ikke kommet igang med for spoilern endnu -
og så skal der en instilning af fortøjet samt 4 stk nye sutter på.....
Nogle mindre justeringer samt byte af en O-ring -
og så skulle hun havet været ude og klar til STCS nu i begyndelsen af april......................
Der er meget som tyder på at Kvartz må "stå over" sæsongen 2014 -
og så have en come back lagom til sit 30 års jubelii 2015
Så er hun også veteranbil og "skattesmitare" d v s at hun ikke koster noget i afgift længere -
kun sølle 65:- i registreringsafgift og syn hvert 2'et år
Jeg har ellers fået opdateret i Kvartz'es gadarobe af verktøj -
har nu endelig fået en af mine favoritter:
Nu kan man fremover lave kopling "one mand stand"
jeg må vel krybe til korset og erkende,at her sker absolut intet -
har totalt tabt inspirationen
Er slet ikke kommet igang med for spoilern endnu -
og så skal der en instilning af fortøjet samt 4 stk nye sutter på.....
Nogle mindre justeringer samt byte af en O-ring -
og så skulle hun havet været ude og klar til STCS nu i begyndelsen af april......................
Der er meget som tyder på at Kvartz må "stå over" sæsongen 2014 -
og så have en come back lagom til sit 30 års jubelii 2015
Så er hun også veteranbil og "skattesmitare" d v s at hun ikke koster noget i afgift længere -
kun sølle 65:- i registreringsafgift og syn hvert 2'et år
Jeg har ellers fået opdateret i Kvartz'es gadarobe af verktøj -
har nu endelig fået en af mine favoritter:
Nu kan man fremover lave kopling "one mand stand"
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tag og nyd kvartz denne sommer, så kommer inspirationen.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Aftrækkeren er tromleaftrækker til 95-96-9
Hvis inspirationen mangler, så må vi komme susende med nogle frisk pilsner og et par hotdogs,
Ellers må du en tur med ud og fiske efter søtunger her til påske med kutteren..
Så ser man lyst glad frem til at hygge med saab-erne igen.
Håber alt er vel, det har været en hård vinter for os all, især dig og din mor.
Hvis inspirationen mangler, så må vi komme susende med nogle frisk pilsner og et par hotdogs,
Ellers må du en tur med ud og fiske efter søtunger her til påske med kutteren..
Så ser man lyst glad frem til at hygge med saab-erne igen.
Håber alt er vel, det har været en hård vinter for os all, især dig og din mor.
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
HVAD FOR NOGET!
Selvfølgelig skal hun ud og køre. Ellers bliver hun mut.
Evt. kan du bare vælge og køre og ikke gøre så meget.
Det tror jeg at hun vil tilgive dig. Mon ikke hun kan køre en enkelt sommer mere før en hovedrenovering er nødvendig :lol
Men at lade den stå og støve til..nej-nej
Selvfølgelig skal hun ud og køre. Ellers bliver hun mut.
Evt. kan du bare vælge og køre og ikke gøre så meget.
Det tror jeg at hun vil tilgive dig. Mon ikke hun kan køre en enkelt sommer mere før en hovedrenovering er nødvendig :lol
Men at lade den stå og støve til..nej-nej
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
er ikke træt af at "lege" med saab'er -
men jeg trænger til en ny "udsigt" eller nye græsgange vil gerne se noget andet end mit eget.
En ny/anden bil/projekt havde været nice
Nej så galt står det heller ikke til -Esbenw skrev: sidder lige og bliver helt nervøs for at man skal til at undvære dine fine tråde
er ikke træt af at "lege" med saab'er -
men jeg trænger til en ny "udsigt" eller nye græsgange vil gerne se noget andet end mit eget.
En ny/anden bil/projekt havde været nice
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
brugte det bl.a dengang jeg lavede rødhette
for det er også et i min verkstadsbog for OG 900.
Ser magen til ud,men har part. Nr 89 96 084
så hvis man har "vejen forbi" er man da velkommen
får aldrig bid
bliver alligevel ikke bedre fordi man jammer eller ynker sig
Ja,er også en dejlig føelse at have det i min garage nu -viking skrev:Hvor er det et fint værktøj
brugte det bl.a dengang jeg lavede rødhette
Er det til V4 bilerne -viking skrev:Aftrækkeren er tromleaftrækker til 95-96-9.
for det er også et i min verkstadsbog for OG 900.
Ser magen til ud,men har part. Nr 89 96 084
Der er oftest åbent hus her -viking skrev:Hvis inspirationen mangler, så må vi komme susende med nogle frisk pilsner og et par hotdogs,.
så hvis man har "vejen forbi" er man da velkommen
Har aldrig haft "tur" med og fiske -viking skrev:Ellers må du en tur med ud og fiske efter søtunger her til påske med kutteren..
Så ser man lyst glad frem til at hygge med saab-erne igen.
får aldrig bid
Jo hun er så godt som tilbage på sin pind igen -viking skrev:Håber alt er vel, det har været en hård vinter for os all, især dig og din mor.
bliver alligevel ikke bedre fordi man jammer eller ynker sig
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Støvet blir hun skam ikke,har en fin fin "dyne" til henne samt at hun står forvaret helt oki under tiden.
Går ikke direkte nogen "nød" på henne
RuneTonnesen skrev:Tag og nyd kvartz denne sommer, så kommer inspirationen.
Bliver som sagt lidt svært uden for spoiler og inden jeg har fået lavet hjul instilningDen_Gamle skrev:HVAD FOR NOGET!
Selvfølgelig skal hun ud og køre. Ellers bliver hun mut.
Evt. kan du bare vælge og køre og ikke gøre så meget.
Det tror jeg at hun vil tilgive dig. Mon ikke hun kan køre en enkelt sommer mere før en hovedrenovering er nødvendig :lol
Men at lade den stå og støve til..nej-nej
Støvet blir hun skam ikke,har en fin fin "dyne" til henne samt at hun står forvaret helt oki under tiden.
Går ikke direkte nogen "nød" på henne
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ps. Bsre rolig, jeg fisker med garn fra kuttern.
Stang fiskeri har jeg ikke tålmodighed til.
Der er større hit rate med garn :bigsmile
Ps. Det der mutter jammer, det er noget den type model gør.
Min mor gør det samme.
Stang fiskeri har jeg ikke tålmodighed til.
Der er større hit rate med garn :bigsmile
Ps. Det der mutter jammer, det er noget den type model gør.
Min mor gør det samme.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Har så idag været en tur forbi "returbilen" i malmö -
og der faldt jeg over dette dejlige tilbehør:
For 50:- Svenske riksdaler kan man godt tillade sig og lægge lidt knofedt her
Kom fra denne stakkel som åbenbart kom galt afsted på en eller anden måde
( Dem af jer som kan OG 900 ser også hvad det er for en årgang - "eller hur" )
Sad så godt som helt nye bremse skiver der bag, ikke engang noget rust på endnu.
Jag har ellers fået et spark "der bag" af en af mine bedste saab venner -
med forklaringen at "biler er til for at køres - ikke stå stille"
Så i dagene kommer han ned til skåneland med det jeg behøver for at få Kvartz tilbage igen -
og så skal vi skam også "lege" i min garage med hans 9000
Foruden det kosmetiske der er på Kvartz som spoiler'n foran -
ja så er der jo også den lidt mere alvorlige ting, som en grundig justering af fortøjet.
Derfor har jeg så forberedt en ekstra opsætning af desse chims der er til OG 900:
Part 2 efter første gangs rens af rust
Og så klar til et dejligt bad
Have a nice swim:
And see you tomorrow:
og der faldt jeg over dette dejlige tilbehør:
For 50:- Svenske riksdaler kan man godt tillade sig og lægge lidt knofedt her
Kom fra denne stakkel som åbenbart kom galt afsted på en eller anden måde
( Dem af jer som kan OG 900 ser også hvad det er for en årgang - "eller hur" )
Sad så godt som helt nye bremse skiver der bag, ikke engang noget rust på endnu.
Jag har ellers fået et spark "der bag" af en af mine bedste saab venner -
med forklaringen at "biler er til for at køres - ikke stå stille"
Så i dagene kommer han ned til skåneland med det jeg behøver for at få Kvartz tilbage igen -
og så skal vi skam også "lege" i min garage med hans 9000
Foruden det kosmetiske der er på Kvartz som spoiler'n foran -
ja så er der jo også den lidt mere alvorlige ting, som en grundig justering af fortøjet.
Derfor har jeg så forberedt en ekstra opsætning af desse chims der er til OG 900:
Part 2 efter første gangs rens af rust
Og så klar til et dejligt bad
Have a nice swim:
And see you tomorrow:
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Mit gæt er, at det er en årgang ´84. Dette pga., at en 83´er ville have den gamle type kølergrill og en 85´er et "SAAB SCANIA" emblem på hjelmen
Så, enten en 900 GL el. GLi MY84.
Fedt at kunne opstøve herlige og sjældne udstyrsdetaljer. Det kan jeg levende sætte mig ind i
/Henrik
Dem af jer som kan OG 900 ser også hvad det er for en årgang - "eller hur"
Mit gæt er, at det er en årgang ´84. Dette pga., at en 83´er ville have den gamle type kølergrill og en 85´er et "SAAB SCANIA" emblem på hjelmen
Så, enten en 900 GL el. GLi MY84.
Fedt at kunne opstøve herlige og sjældne udstyrsdetaljer. Det kan jeg levende sætte mig ind i
/Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
for det er lige hvad det er
Har jo allerede en måtte i Kvartz -
men det er den "hårde" formstøbte som ikke er lige så sjov som denne blødere variant
Et godt gæt -hf-eco-power skrev:Mit gæt er, at det er en årgang ´84.
Dette pga., at en 83´er ville have den gamle type kølergrill og en 85´er et "SAAB SCANIA" emblem på hjelmen
Så, enten en 900 GL el. GLi MY84.
for det er lige hvad det er
Jo det er altid sjovt når man finder tilbehørhf-eco-power skrev:Fedt at kunne opstøve herlige og sjældne udstyrsdetaljer. Det kan jeg levende sætte mig ind i
/Henrik
Har jo allerede en måtte i Kvartz -
men det er den "hårde" formstøbte som ikke er lige så sjov som denne blødere variant
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Whauuuuuuu - vilket dunder-middel dette rustæder er
Sådan så det ud da jeg kom ud i garagen her til morgen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nej den var der vel ingen som blev narret af
.
.
.
.
.
Næ,meny'en stod på pudsen og nussen samt lidt knofedt -
sådan så det ud her til morgen:
Efter behandlig var det så bare til at maskere ikke mindre end 19 stk chims:
Så har jeg lidt i reserve til når det bliver tid for Kvartz at smutte ned om og få justeret sine "fusser"
Voliá:
Sådan så det ud da jeg kom ud i garagen her til morgen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nej den var der vel ingen som blev narret af
.
.
.
.
.
Næ,meny'en stod på pudsen og nussen samt lidt knofedt -
sådan så det ud her til morgen:
Efter behandlig var det så bare til at maskere ikke mindre end 19 stk chims:
Så har jeg lidt i reserve til når det bliver tid for Kvartz at smutte ned om og få justeret sine "fusser"
Voliá:
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det ser som sædvanligt fint ud.
Godt at din ven fik snakket dunder til dig så Kvartz kan komme på gaden.
Hvad for noget afrustningsmiddel har du brugt? Jeg har erfaring med noget, der hedder Pelox RE.
Godt at din ven fik snakket dunder til dig så Kvartz kan komme på gaden.
Hvad for noget afrustningsmiddel har du brugt? Jeg har erfaring med noget, der hedder Pelox RE.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg fik en skvæt til prøve af en ven -
men han kommer ned om små 4 dage med resten,så kan jeg svaret på det spørgsmål
Godt spørgsmålDen_Gamle skrev:Det ser som sædvanligt fint ud.
Hvad for noget afrustningsmiddel har du brugt? Jeg har erfaring med noget, der hedder Pelox RE.
Jeg fik en skvæt til prøve af en ven -
men han kommer ned om små 4 dage med resten,så kan jeg svaret på det spørgsmål
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, laver Loctite også sådan noget
Sjovt at de kalder det "rustomvandler". Jeg ville jo kalde det "rustfjerner". Er det ikke det det gør? I hvert fald: Det Pelox RE som jeg har benyttet som også er noget lyseblåt stads, fjerner simpelthen rusten. Den sædvanlige mælkehvide vandige rustomvandler som jeg kender passiverer og indkapsler rusten.såvidt jeg forstår. Men jeg fortrækker at få det helt væk.
Sjovt at de kalder det "rustomvandler". Jeg ville jo kalde det "rustfjerner". Er det ikke det det gør? I hvert fald: Det Pelox RE som jeg har benyttet som også er noget lyseblåt stads, fjerner simpelthen rusten. Den sædvanlige mælkehvide vandige rustomvandler som jeg kender passiverer og indkapsler rusten.såvidt jeg forstår. Men jeg fortrækker at få det helt væk.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi tager lige en mindre update på verktøjs-"gadaroben" til Kvartz
Jeg så dette her på Tradera:
Men glemte s'føglig og byde på det
Verktøjet finder man i denne bog:
Her:
Der er en 27 resp. 30mm "hylsa" i enderne, men nu ved jeg at der i Kvartz sidder en 30 mm -
ja så gør det sig udenmærket sådan her :mrcool
Alle som enten har, eller har haft en B202 T16 -
ja de ved godt hvor lidt plads der er "dernede"
Men med dette verktøj så bliver legen meget sjovere
Voilá:
Så det hænger vi fint op væggen til de andre
Jeg så dette her på Tradera:
Men glemte s'føglig og byde på det
Verktøjet finder man i denne bog:
Her:
Der er en 27 resp. 30mm "hylsa" i enderne, men nu ved jeg at der i Kvartz sidder en 30 mm -
ja så gør det sig udenmærket sådan her :mrcool
Alle som enten har, eller har haft en B202 T16 -
ja de ved godt hvor lidt plads der er "dernede"
Men med dette verktøj så bliver legen meget sjovere
Voilá:
Så det hænger vi fint op væggen til de andre
Senest rettet af plankan 19. maj 2014, 15:33, rettet i alt 1 gang.
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja det er da et fint tool, men kan man ikke godt få en top derned?
m.h.t malingen af spoileren, så er det jo et dilemma, som tidligere nævnt. Jeg er i tvivl om hvad jeg ville vælge og også i tvivl om hvordan det vil klæde den med spoiler i bilens farve.
Sort er mest praktisk, og nemmest at reppe for stenslag etc.Hvis grunmaterialet er sort, så bliver stenslag også næsten usynlige.
Men nu er Kvartz jo en fritidsbil, hvor alt ikke kun skal være mest praktisk.
Hmm.. det var ikke megen hjælp, men mon ikke beslutningen langsomt modenes over et par uger?
m.h.t malingen af spoileren, så er det jo et dilemma, som tidligere nævnt. Jeg er i tvivl om hvad jeg ville vælge og også i tvivl om hvordan det vil klæde den med spoiler i bilens farve.
Sort er mest praktisk, og nemmest at reppe for stenslag etc.Hvis grunmaterialet er sort, så bliver stenslag også næsten usynlige.
Men nu er Kvartz jo en fritidsbil, hvor alt ikke kun skal være mest praktisk.
Hmm.. det var ikke megen hjælp, men mon ikke beslutningen langsomt modenes over et par uger?
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- henslev
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Sort.
Jeg synes ikke "ulige" (plastik og metal) skal behandles ens, men fremstå i hver sin karakter. På dette punkt er jeg på kant med tidens dendens, hvor hele bilen lakeres uanset hvad den er lavet af.
Med venlig hilsen
Henrik
Hej.Den_Gamle skrev:
m.h.t malingen af spoileren, så er det jo et dilemma, som tidligere nævnt. Jeg er i tvivl om hvad jeg ville vælge og også i tvivl om hvordan det vil klæde den med spoiler i bilens farve.
Sort.
Jeg synes ikke "ulige" (plastik og metal) skal behandles ens, men fremstå i hver sin karakter. På dette punkt er jeg på kant med tidens dendens, hvor hele bilen lakeres uanset hvad den er lavet af.
Med venlig hilsen
Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
og når den vel var på sin plads, ja så var der ikke meget og "tage i"
Så der var en årsag til at de på saab lavede dette verktøj
I alle de år som jeg har kørt saab, så har jeg kun haft 1 af slagsen -Den_Gamle skrev:Ja det er da et fint tool, men kan man ikke godt få en top derned?
og når den vel var på sin plads, ja så var der ikke meget og "tage i"
Så der var en årsag til at de på saab lavede dette verktøj
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så fik vi spoilern "hjem" igen, og så fin som den er nu -
har den vist kun været da den var ny
Hvad besluttede jeg mig så for at gøre.......
Jo
.
.
.
.
den
.
.
.
.
.
blev
.
.
.
.
.
.
malet
.
.
.
.
.
.
.
Helt som den var før
Sort, i halv blank version:
gør den ikke for "tung" som den ville have været i 1/1 blank -
og ikke for "let" som 1/1 matt ville have gjord
Så nu skal jeg bare ud og have fat i nye skruer
tknage skrev:Det er jo et dilemma.
Men jeg glæder mig til at se resultatet.
Den_Gamle skrev:m.h.t malingen af spoileren, så er det jo et dilemma, som tidligere nævnt.
Jeg er i tvivl om hvad jeg ville vælge og også i tvivl om hvordan det vil klæde den med spoiler i bilens farve.
Sort er mest praktisk, og nemmest at reppe for stenslag etc.
Hvis grunmaterialet er sort, så bliver stenslag også næsten usynlige.
henslev skrev:Hej.
Sort.
Jeg synes ikke "ulige" (plastik og metal) skal behandles ens, men fremstå i hver sin karakter.
På dette punkt er jeg på kant med tidens dendens, hvor hele bilen lakeres uanset hvad den er lavet af.
Med venlig hilsen
Henrik
Så fik vi spoilern "hjem" igen, og så fin som den er nu -
har den vist kun været da den var ny
Hvad besluttede jeg mig så for at gøre.......
Jo
.
.
.
.
den
.
.
.
.
.
blev
.
.
.
.
.
.
malet
.
.
.
.
.
.
.
Helt som den var før
Sort, i halv blank version:
gør den ikke for "tung" som den ville have været i 1/1 blank -
og ikke for "let" som 1/1 matt ville have gjord
Så nu skal jeg bare ud og have fat i nye skruer
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Åhh hvor ser det godt ud. Jeg har længe gået og kikket på mine (bilens) plastdele forneden og det er altså fristende at få dem fikset og malet. På en 900T er de jo i forvejen malede med den der nistrede mørke grå. De står ikke i ren plastik, så det er jo ikke at snyde
Du har fået den malet sort, men er Quarz ikke oprindelig født med de mørke grå fendere?
Du har fået den malet sort, men er Quarz ikke oprindelig født med de mørke grå fendere?
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
og jeg glæder mig skam også til at "hægte" den på igen
Ja du -
syntes verken den var grå eller sort
Men dengang 26 år gammel sætter nok også sit præg på tingene
Men døm selv efter billedet her -
som er taget samme første dag hun kom hjem April 2011:
Pænt tak -khs skrev:Åhh hvor ser det godt ud.
og jeg glæder mig skam også til at "hægte" den på igen
khs skrev:Jeg har længe gået og kikket på mine (bilens) plastdele forneden og det er altså fristende at få dem fikset og malet.
På en 900T er de jo i forvejen malede med den der nistrede mørke grå. De står ikke i ren plastik, så det er jo ikke at snyde
Du har fået den malet sort, men er Quarz ikke oprindelig født med de mørke grå fendere?
Ja du -
syntes verken den var grå eller sort
Men dengang 26 år gammel sætter nok også sit præg på tingene
Men døm selv efter billedet her -
som er taget samme første dag hun kom hjem April 2011:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er stunden kommet som jeg har set frem imod -
det er blevet tid til og "smække" det hele sammen igen
Og vi starter med det lette, nemlig med og lukke hullet til på højer side igen.
Der er forberedt for køler til bilerne med tomatgear:
Men da vi ikke har det på Kvartz, dækker vi det til igen:
Så kommer vi til næste spørgsmål, nemlig skruerne.
Nu ved jeg jo godt at torx ikke hører hjemme på en årgang 1985 -
men jeg syntes nu at de er mere stilrene end de alm af slagsen der skal sidde der.
Men.........
skal det være rustfri skruer:
Eller sorte af slagsen:
det er blevet tid til og "smække" det hele sammen igen
Og vi starter med det lette, nemlig med og lukke hullet til på højer side igen.
Der er forberedt for køler til bilerne med tomatgear:
Men da vi ikke har det på Kvartz, dækker vi det til igen:
Så kommer vi til næste spørgsmål, nemlig skruerne.
Nu ved jeg jo godt at torx ikke hører hjemme på en årgang 1985 -
men jeg syntes nu at de er mere stilrene end de alm af slagsen der skal sidde der.
Men.........
skal det være rustfri skruer:
Eller sorte af slagsen:
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det er dælme blevet flot!
Siden du nu er gået efter den originale farve på det andet, så mon ikke også skruerne skulle....???
Men ellers giver de blanke stålskruer et mere maskulint og råt "teknisk" look, som passer godt til bilen.
Jeg syntes godt om begge, så valget er dit.
Siden du nu er gået efter den originale farve på det andet, så mon ikke også skruerne skulle....???
Men ellers giver de blanke stålskruer et mere maskulint og råt "teknisk" look, som passer godt til bilen.
Jeg syntes godt om begge, så valget er dit.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
De sorte ..
Jeg mener du selv skal skal vælge... men nu spørger du jo
De sorte vil der aldrig være nogle der kommentere da de ser naturligt ud, og man ikke tænker over det.
De blanke ligner lidt nitter på en læder jakke.
Jeg mener du selv skal skal vælge... men nu spørger du jo
De sorte vil der aldrig være nogle der kommentere da de ser naturligt ud, og man ikke tænker over det.
De blanke ligner lidt nitter på en læder jakke.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg tror også sort er pænest i længden.
Glansen går af skruerne og så bliver de bare grå og triste.
Det er i øvrigt kun hvis det er syrefast rustfri skruer (A4 kvalitet - ikke A2) at de holder sig 100% rustrfri i vind og vejr. No kommer Kvartz jo ikke ud i salthelvede så de vil måske holde sig rustfri selvom de ikke er malede.
Jeg har i øvrigt monteret nogle små gitre i hullerne på min carlson kofanger. Også med rusfri skuer, der er dyppet sort maling.
Glansen går af skruerne og så bliver de bare grå og triste.
Det er i øvrigt kun hvis det er syrefast rustfri skruer (A4 kvalitet - ikke A2) at de holder sig 100% rustrfri i vind og vejr. No kommer Kvartz jo ikke ud i salthelvede så de vil måske holde sig rustfri selvom de ikke er malede.
Jeg har i øvrigt monteret nogle små gitre i hullerne på min carlson kofanger. Også med rusfri skuer, der er dyppet sort maling.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Sorte, nu du spørger
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
:mrcool Endelig :mrcool
Så er 90% af tjeklisten afklaret på den store renovering af fortøjet
Spoileren har også fundet tilbage til sin plads igen
samt at kofangeren er hægtet på
Billeder kommer, men lige nu er det en støvet dyt
Jeg skal også lige have bytte bremsevæske bag -
samt "nusse" lidt med nogle af de små detaljer når jeg alligevel er der
Så er 90% af tjeklisten afklaret på den store renovering af fortøjet
Spoileren har også fundet tilbage til sin plads igen
samt at kofangeren er hægtet på
Billeder kommer, men lige nu er det en støvet dyt
Jeg skal også lige have bytte bremsevæske bag -
samt "nusse" lidt med nogle af de små detaljer når jeg alligevel er der
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Har været et dejligt lige tilpas varmt vejr i dag -
og med garageporten åben, så har det været en fin dag og rode bag under Kvartz
Og noget af det som jeg en tid har kigget "skævt" på er dette
Bryder mig ikke om når man ser desse "klammer" ned-af med møtrikkerne
Det ødelægger stilen og den længere inde ser man næsten endnu tydeligere som den sidder nu
Så der var kun en ting og gøre
(Nu tør man vel snart ikke og møde op over på den anden side af sundet - i kommer vel med den der hvide skjorte der har så laaaaaang ærmer)
Sådan, så har jeg det lidt bedre :mrcool
Og når vi nu alligevel er igang med det "tema".....
Listerne på de bagerste hjulkanter -
de har det jo desværrer med at blive lidt sådan kedlige med tiden:
Så der var kun en ting at gøre -
Nemlig at gå i krig med det våde sandpapir "igen"
Her er det grundet og tørt, klar til farve:
Og se bare her
Voilá -
næsten som nyt igen
og med garageporten åben, så har det været en fin dag og rode bag under Kvartz
Og noget af det som jeg en tid har kigget "skævt" på er dette
Bryder mig ikke om når man ser desse "klammer" ned-af med møtrikkerne
Det ødelægger stilen og den længere inde ser man næsten endnu tydeligere som den sidder nu
Så der var kun en ting og gøre
(Nu tør man vel snart ikke og møde op over på den anden side af sundet - i kommer vel med den der hvide skjorte der har så laaaaaang ærmer)
Sådan, så har jeg det lidt bedre :mrcool
Og når vi nu alligevel er igang med det "tema".....
Listerne på de bagerste hjulkanter -
de har det jo desværrer med at blive lidt sådan kedlige med tiden:
Så der var kun en ting at gøre -
Nemlig at gå i krig med det våde sandpapir "igen"
Her er det grundet og tørt, klar til farve:
Og se bare her
Voilá -
næsten som nyt igen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og minsanten om ikke det ser lige så godt ud, ude i dagslys
Desse lister er jo desværrer også i kategorin "Backordered"
Så der skal samme omgang til på højer side -
Typisk bare at man skulle udgå af tape, lige når man er igang som bedst
Noget andet var så emblemet i grillen, sådan mere det af Turbo slagsen.....
Det ser lidt trist ud:
Så her lavede vi lige en "gad vide om det går" test:
Og det gik helt oki
Nu skal jeg bare afleve nogle stykker til blæster, og så finde en mere korrekt sort farve
Så tager vi hul på update'n af spoiler'n......
.
.
.
.
Det er altid spændene og høre/læse hvordan forskellige medlemmer ser på "sagen" med skruerne
Så lader vi dagens billederne tale for sig selv
OG:
De blev ikke i sort
Jeg ved godt nok ikke om det er kvalitet A2 eller A4 -
men selv om Kvartz ikke er ude i sne/salt og slask, så har jeg alligevel givet dem et par omgange med klarlak:
Så må tiden vise om/hvordan det holder
Lad os bare sige, at med beslutningen af de rustfrie skruer -
så vågnede "rebellen" i mig
Jeg har nemlig altid syntes at der er en stor forskel på OG 900, når det gælder trubber og så de "nyere" 88b ->
( d v s overgangen fra LH 2.2 -> 2.4)
Skal slet ikke tolkes som om den ene er bedre eller dårligere end den anden -
men mere som at de har hver deres "personlighed"
Trubberne er mere rå i det på mange måder, lige fra design/motor samt måden den betér sig på:
Hvis jeg skulle forklarer det med tøjstil, ja så er en trubb til jeans og læderjakke :mrcool
.
.
.
.
.
.
.
( Som nogle af de herrer sikkert har set -
så mangler der en liste i kofangerforlængeren på venster side.
Det er ikke en fejtagelse, men er grundet spekulationer -
om desse måske ikke også skulle have samme "omgang" som spoileren har fået.....)
Desse lister er jo desværrer også i kategorin "Backordered"
Så der skal samme omgang til på højer side -
Typisk bare at man skulle udgå af tape, lige når man er igang som bedst
Noget andet var så emblemet i grillen, sådan mere det af Turbo slagsen.....
Det ser lidt trist ud:
Så her lavede vi lige en "gad vide om det går" test:
Og det gik helt oki
Nu skal jeg bare afleve nogle stykker til blæster, og så finde en mere korrekt sort farve
Så tager vi hul på update'n af spoiler'n......
.
.
.
.
Det er altid spændene og høre/læse hvordan forskellige medlemmer ser på "sagen" med skruerne
RuneTonnesen skrev:Sorte, nu du spørger
Deja-wuzzz skrev:De sorte ..
Jeg mener du selv skal skal vælge... men nu spørger du jo
Pænt taktknage skrev:Det er dælme blevet flot!
tknage skrev:Siden du nu er gået efter den originale farve på det andet, så mon ikke også skruerne skulle....???
Efter gårdagens lidt sene vask bakkede vi tilbage ind i garagen::Den_Gamle skrev:Jeg tror også sort er pænest i længden.
Så lader vi dagens billederne tale for sig selv
OG:
De blev ikke i sort
Den_Gamle skrev:Glansen går af skruerne og så bliver de bare grå og triste.
Det er i øvrigt kun hvis det er syrefast rustfri skruer (A4 kvalitet - ikke A2) at de holder sig 100% rustrfri i vind og vejr.
No kommer Kvartz jo ikke ud i salthelvede så de vil måske holde sig rustfri selvom de ikke er malede.
Jeg har i øvrigt monteret nogle små gitre i hullerne på min carlson kofanger. Også med rusfri skuer, der er dyppet sort maling.
Jeg ved godt nok ikke om det er kvalitet A2 eller A4 -
men selv om Kvartz ikke er ude i sne/salt og slask, så har jeg alligevel givet dem et par omgange med klarlak:
Så må tiden vise om/hvordan det holder
Deja-wuzzz skrev:De sorte vil der aldrig være nogle der kommentere da de ser naturligt ud, og man ikke tænker over det.
De blanke ligner lidt nitter på en læder jakke.
tknage skrev: men ellers giver de blanke stålskruer et mere maskulint og råt "teknisk" look, som passer godt til bilen.
Jeg syntes godt om begge, så valget er dit.
Lad os bare sige, at med beslutningen af de rustfrie skruer -
så vågnede "rebellen" i mig
Jeg har nemlig altid syntes at der er en stor forskel på OG 900, når det gælder trubber og så de "nyere" 88b ->
( d v s overgangen fra LH 2.2 -> 2.4)
Skal slet ikke tolkes som om den ene er bedre eller dårligere end den anden -
men mere som at de har hver deres "personlighed"
Trubberne er mere rå i det på mange måder, lige fra design/motor samt måden den betér sig på:
Hvis jeg skulle forklarer det med tøjstil, ja så er en trubb til jeans og læderjakke :mrcool
.
.
.
.
.
.
.
( Som nogle af de herrer sikkert har set -
så mangler der en liste i kofangerforlængeren på venster side.
Det er ikke en fejtagelse, men er grundet spekulationer -
om desse måske ikke også skulle have samme "omgang" som spoileren har fået.....)
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Godt at du fik løst det ekstentielle spørgsmål omkring skruerne
Det ser godt ud. Uanset blanke eller sorte.
Jeg har faktisk aldrig tænkt på at man kan male plastik listerne. Er det muligt at male dem, så det stadig ser naturligt ud. I dette tilfælde vil det sige plastik-agtigt
På billederne ser det jo faktisk naturligt og plastik agtigt ud.
Det ser godt ud. Uanset blanke eller sorte.
Jeg har faktisk aldrig tænkt på at man kan male plastik listerne. Er det muligt at male dem, så det stadig ser naturligt ud. I dette tilfælde vil det sige plastik-agtigt
På billederne ser det jo faktisk naturligt og plastik agtigt ud.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hold da op. Det ser bare godt ud
De rustfaste skruer er fede og passer godt til den rå spoiler. Det er helt rigtigt.
Nu du maler på listerne, kan du så afsløre hvilke produkter du anvender? Det er jo stærkt i spirerende det du har gang i
Lige en forsinket på det med grå/sort... Tja, det er sgu svært at sige hvad den oprindelige farve er. Det er vel egentlig også lidt ligegyldigt. Du er gået vejen hvor du laver tingene federe end Saab gjorde og afviger derved fra det puritanske "alt skal være som originalt". Det synes jeg er lækkert at du gør...
De rustfaste skruer er fede og passer godt til den rå spoiler. Det er helt rigtigt.
Nu du maler på listerne, kan du så afsløre hvilke produkter du anvender? Det er jo stærkt i spirerende det du har gang i
Lige en forsinket på det med grå/sort... Tja, det er sgu svært at sige hvad den oprindelige farve er. Det er vel egentlig også lidt ligegyldigt. Du er gået vejen hvor du laver tingene federe end Saab gjorde og afviger derved fra det puritanske "alt skal være som originalt". Det synes jeg er lækkert at du gør...
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg må også indrømme det ser fedt ud.
Super spændende og inspirerende tråd
over 25.000 views og næsten 450 Replys er det mon Saabklubdanmarks længste tråd?
Super spændende og inspirerende tråd
over 25.000 views og næsten 450 Replys er det mon Saabklubdanmarks længste tråd?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
jeg er også selv meget tilfreds med resultatet
Har gået og tænkt længe på dette eftersom desse lister er en "mangelvare" idag -
men jeg syntes da at jeg slap godt fra dette første forsøg
Det er nok mere et spørgsmål om at ramme den rigtige farve -
men skal gå på den anden side under morgendagen, så må vi se om det lykkedes li så godt
Kan tage lidt flere billeder næste gang Kvartz er ude af garagen
Pænt tak -Den_Gamle skrev:Godt at du fik løst det ekstentielle spørgsmål omkring skruerne
Det ser godt ud. Uanset blanke eller sorte.
jeg er også selv meget tilfreds med resultatet
Den_Gamle skrev:Jeg har faktisk aldrig tænkt på at man kan male plastik listerne.
Er det muligt at male dem, så det stadig ser naturligt ud. I dette tilfælde vil det sige plastik-agtigt
På billederne ser det jo faktisk naturligt og plastik agtigt ud.
Har gået og tænkt længe på dette eftersom desse lister er en "mangelvare" idag -
men jeg syntes da at jeg slap godt fra dette første forsøg
Det er nok mere et spørgsmål om at ramme den rigtige farve -
men skal gå på den anden side under morgendagen, så må vi se om det lykkedes li så godt
Kan tage lidt flere billeder næste gang Kvartz er ude af garagen