Banner cycler

DHB-træf!

Her kan der skrives om div. træf og arrangementer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

DHB-træf!

6. jun 2005, 23:11

Hey Boys 'n girls!
Så er der jo snart DHB igen, hvem kommer? Skal vi lige slå os sammen og sige hej på et tidspunkt?
Daniel.
Senest rettet af Saab-daniel 12. jun 2005, 19:10, rettet i alt 1 gang.


2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

6. jun 2005, 23:15

MIG :D
Jeg ankommer hos cosda del Solgaard fredag aften, så skal der males og skrues 99'er :D
MVH Lars Kristensen
900LTT
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 638
Tilmeldt: 30. jun 2004, 00:07

Hej.

7. jun 2005, 18:08

Jeg kommer også forbi søndag til DHB - har lige købt billetten.

Det vil da være hyggeligt lige at mødes i blandt alle mennesker og få en god snak.
Man kunne jo også prøve på at holde nogle sammen i rad og række, men det er nok ikke så lige til med alle de folk. Det var i hvert fald et værre "gevimmel" sidste år hehe.
Det bliver i hvert fald en rigtig god dag med både Bjarnes vilde 900 T16 (på gule plader LOL) og svenske Roberts 900 2.5 GT.. det bliver for sjovt!

Men nu er vi da i hvert fald 4 på banen .. flere der melder sig..?

Martin/900LTT
900 T16 årg 92 med Megasquirt og 8´er gearing.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=3675
Billede
Andersen
SAAB FREAK
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. okt 2004, 22:14

7. jun 2005, 19:37

Jeg kommer.. tager camping-vognen med op fredag aften og bliver der hele weekenden.. så skal der bare ses ræs og ga lidt pilsner...

kunne helt klart være fedt og snakkes sammen..

Hilsen Andersen
Saab 9-5 Estate 2003
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

7. jun 2005, 21:49

Ok, kanon, hvordan arrangerer vi lige den? Vi kan jo mødes ved Bjarnes HURTIGE c900 på et tidspunkt!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

7. jun 2005, 21:53

Jeg kommer dog ikke i min egen bil! Den bliver stillet nede hos Henrik Solgaard, så kører vi hans 95'er :D
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

7. jun 2005, 21:56

Ja, for min bror er igang med at renovere hans motor lige nu!
Vi ses dernede Lars, jeg vil købe billet i aften. Martin, skal vi mødes inden vi kører ind af porten? Så er vi da to sammen! Tror måske muncken kommer der også!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

12. jun 2005, 19:15

ØV, skuffende saab-dag! Var til DHB idag, og desværre var 9-3 2.5gt ikke tilstede, overhovedet! Derudover var bjarne's c900 med MANGE heste ikke ude at køre idag (han var slet ikke at finde på pladsen), så en svensker i en almindelig 9-3ss aero var den eneste saab-rep idag... da så regnen også satte ind gik det da helt galt, så undertegnede var lidt træt af at skulle parkere 2 km fra indgangen for at returnere til bilen i regnvejr kl. 14 og ikke gide se det sidste færdigt. Fik dog en del gode video-klip af et par lækre biler der kørte træk (da det stadigvæk var tørvejr), men ellers var det ikke helt den oplevelse jeg havde håbet på :( Fik dog hilst på Torben E, så nu er der da ansigt på ham :)
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
To
Torben E

12. jun 2005, 21:13

Hejsa

Jeg så dog bjarnes 900 lave en 13.0etellerandet med massar af spin i første gear, det var dog om lørdagen.
Syntax
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 197
Tilmeldt: 28. sep 2004, 11:29

12. jun 2005, 21:27

Ja, jeg havde også glædet mig til den svenske og bjarnes, men så ingen af dem :( Til gengæld var der en Lancia Thema som lavede 12-tider, og den er så vidt jeg er orienteret ret så nært beslægtet med en 9000. Fandt desværre ikke ud af hvilken gearkasse han kørte med, kunne ellers være interessant nok.
Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 384
Tilmeldt: 14. jan 2004, 22:37

12. jun 2005, 21:36

Syntax skrev:Ja, jeg havde også glædet mig til den svenske og bjarnes, men så ingen af dem :( Til gengæld var der en Lancia Thema som lavede 12-tider, og den er så vidt jeg er orienteret ret så nært beslægtet med en 9000. Fandt desværre ikke ud af hvilken gearkasse han kørte med, kunne ellers være interessant nok.
Det kan jeg godt fortælle dig, jeg er nemlig "teknisk chef" på køretøjet :lol:

Den er bygget på et ganske lavt budget i forhold til de andre deltagende, jeg vil tro der er ofret omkring 40-50000 på projektet, incl. bilen.

Det er en Thema T16, og gearkassen er standart årg. 92

Men bare fyr løs, der er forøvrig Saab bærearme + Saab/powerflex bøsninger i forhjulsophænget.

Bedste tid forøvrigt 12.74 i kraftig modvind :D
Torben E
Syntax
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 197
Tilmeldt: 28. sep 2004, 11:29

13. jun 2005, 07:59

12.74 er dæleme også en flot tid, jeg troede ellers ikke at en std gearkasse kunne holde til den slags heste der må være i den bil - en Lancia kasse er måske stærkere?

Vil da meget gerne høre noget mere om teknikken bag, man bliver jo helt inspireret til at forsøge at gøre kunsten efter :)
Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 384
Tilmeldt: 14. jan 2004, 22:37

13. jun 2005, 08:29

Syntax skrev:12.74 er dæleme også en flot tid, jeg troede ellers ikke at en std gearkasse kunne holde til den slags heste der må være i den bil - en Lancia kasse er måske stærkere?

Vil da meget gerne høre noget mere om teknikken bag, man bliver jo helt inspireret til at forsøge at gøre kunsten efter :)
Den er stærkere, det er jeg ret sikker på, der er helt anderledes belastning på hvis der køres på slicks + bane, end der er på gaden, så alene det at den holdte til dette, gør at jeg mener den er bedre.
Noget helt andet er at den er extrem hurtig til at skifte gear, hvis man kunne få sådan en fætter på en 9000 er jeg sikker på den kunne lave de samme tider (hvis den havde 150-200 hk mere)

Motor

Standart

Blok
Top
Krumtap
stempler
Indsugning
Tænding


Modificeret

Gr. A toppakning
T3/T04 turbo + bananmanifold
4*465 dyser styret af modificeret orginal sprøjt
2*465 styret af Megasquirt
Hjemmebygget IC
Hjemmelavet udst. 3"

Kørt ind med Wideband lambda ca. 11.5 til 11.7 under WOT

Effekt ? den er aldrig blevet målt.
Torben E
Syntax
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 197
Tilmeldt: 28. sep 2004, 11:29

13. jun 2005, 09:43

Ved du noget om hvilke forskelle der er på montering af sådan en Lancia kasse og en Saab? Man er ikke så heldig at den bare passer over vel? For jeg går med planer om at sætte Saaben i sommerhi og så købe en midlertidig bil at køre i til jeg har lavet Saaben færdig, og det kunne jo være jeg kunne finde en billig thema jeg så senere kunne hugge gearkassen fra :)

Hvilke dimensioner har turboen (A/R)? Den må da være rimeligt godt tilpasset når mange af de biler som kører tilsvarende tider har større turboer AFAIK.
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

13. jun 2005, 09:46

Hej.

Ja, den Lancia gearkasse skifter for vildt. Og det er både op og ned, og uanset omdrejninger. Den skifter lige så hurtig, som man overhovedet kan flytte gearstangen!! Og det uden den mindste skrabelyd!!

Saab kunne virkelig lære et-eller-andet om at bygge gearkasser, af Lancia!

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 384
Tilmeldt: 14. jan 2004, 22:37

13. jun 2005, 09:52

Syntax skrev:Ved du noget om hvilke forskelle der er på montering af sådan en Lancia kasse og en Saab? Man er ikke så heldig at den bare passer over vel? For jeg går med planer om at sætte Saaben i sommerhi og så købe en midlertidig bil at køre i til jeg har lavet Saaben færdig, og det kunne jo være jeg kunne finde en billig thema jeg så senere kunne hugge gearkassen fra :)

Hvilke dimensioner har turboen (A/R)? Den må da være rimeligt godt tilpasset når mange af de biler som kører tilsvarende tider har større turboer AFAIK.
Det er faktisk noget jeg skal have kigget på ved lejlighed, men den er bestemt ikke "bolt on" , der skal sikkert laves en hel del.

Jeg er ikke 100% på turbo´ens specs, men jeg tror den er

Compressor T04E 50
exh. trim 63
Big shaft + 360 lejer.

Den er spec´ed til omkring 400 hk med rimelig virkningsgrad, men det er jo en flydene grænse, og med tyk aksel + 360 lejer tåler den en del misbrug.
Torben E
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

13. jun 2005, 11:09

Ja, den var en kanon dag lørdag! Bjarnes slicks blev da vist lidt varme :D
Det er en skam at hans nye Erikson gearkasse gik til, der var kun 4 gear tilbage! Men han tog det med opret hoved og smilede. Respekt!

Jeg snakkede med en, som viste lidt om den vilde 9-3 2.5GT'er og han sagde at den lige havde smadret motoren :-(
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

13. jun 2005, 11:21

Jeg har update på 2.5 gt... Robert har sprunget en sene i armen! Han skal have armen i gips de næste seks uger, så det er yderst tvivlsomt om han kommer til at køre til festivallen også! Det skete sidste uge, bittert! Derudover er der også problemer med bilen, den blev ved med at sprænge toppakningen, hvorfor den ikke rigtigt har kørt så meget i år endnu! Det viste sig, at blokken var slået skæv. De arbejder således netop nu på en løsning for at få den til at holde, men når robert nu ikke selv kan køre den, får vi den nok ikke at se... Man kan selv læse mere her: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... &start=345
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Træf Forum"