Hey Boys 'n girls!
Så er der jo snart DHB igen, hvem kommer? Skal vi lige slå os sammen og sige hej på et tidspunkt?
Daniel.
DHB-træf!
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
DHB-træf!
Senest rettet af Saab-daniel 12. jun 2005, 19:10, rettet i alt 1 gang.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- 900LTT
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej.
Jeg kommer også forbi søndag til DHB - har lige købt billetten.
Det vil da være hyggeligt lige at mødes i blandt alle mennesker og få en god snak.
Man kunne jo også prøve på at holde nogle sammen i rad og række, men det er nok ikke så lige til med alle de folk. Det var i hvert fald et værre "gevimmel" sidste år hehe.
Det bliver i hvert fald en rigtig god dag med både Bjarnes vilde 900 T16 (på gule plader LOL) og svenske Roberts 900 2.5 GT.. det bliver for sjovt!
Men nu er vi da i hvert fald 4 på banen .. flere der melder sig..?
Martin/900LTT
Det vil da være hyggeligt lige at mødes i blandt alle mennesker og få en god snak.
Man kunne jo også prøve på at holde nogle sammen i rad og række, men det er nok ikke så lige til med alle de folk. Det var i hvert fald et værre "gevimmel" sidste år hehe.
Det bliver i hvert fald en rigtig god dag med både Bjarnes vilde 900 T16 (på gule plader LOL) og svenske Roberts 900 2.5 GT.. det bliver for sjovt!
Men nu er vi da i hvert fald 4 på banen .. flere der melder sig..?
Martin/900LTT
900 T16 årg 92 med Megasquirt og 8´er gearing.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=3675
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=3675
- Andersen
- SAAB FREAK
Indlæg
Jeg kommer.. tager camping-vognen med op fredag aften og bliver der hele weekenden.. så skal der bare ses ræs og ga lidt pilsner...
kunne helt klart være fedt og snakkes sammen..
Hilsen Andersen
kunne helt klart være fedt og snakkes sammen..
Hilsen Andersen
Saab 9-5 Estate 2003
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Ok, kanon, hvordan arrangerer vi lige den? Vi kan jo mødes ved Bjarnes HURTIGE c900 på et tidspunkt!
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Ja, for min bror er igang med at renovere hans motor lige nu!
Vi ses dernede Lars, jeg vil købe billet i aften. Martin, skal vi mødes inden vi kører ind af porten? Så er vi da to sammen! Tror måske muncken kommer der også!
Daniel.
Vi ses dernede Lars, jeg vil købe billet i aften. Martin, skal vi mødes inden vi kører ind af porten? Så er vi da to sammen! Tror måske muncken kommer der også!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
ØV, skuffende saab-dag! Var til DHB idag, og desværre var 9-3 2.5gt ikke tilstede, overhovedet! Derudover var bjarne's c900 med MANGE heste ikke ude at køre idag (han var slet ikke at finde på pladsen), så en svensker i en almindelig 9-3ss aero var den eneste saab-rep idag... da så regnen også satte ind gik det da helt galt, så undertegnede var lidt træt af at skulle parkere 2 km fra indgangen for at returnere til bilen i regnvejr kl. 14 og ikke gide se det sidste færdigt. Fik dog en del gode video-klip af et par lækre biler der kørte træk (da det stadigvæk var tørvejr), men ellers var det ikke helt den oplevelse jeg havde håbet på Fik dog hilst på Torben E, så nu er der da ansigt på ham
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja, jeg havde også glædet mig til den svenske og bjarnes, men så ingen af dem Til gengæld var der en Lancia Thema som lavede 12-tider, og den er så vidt jeg er orienteret ret så nært beslægtet med en 9000. Fandt desværre ikke ud af hvilken gearkasse han kørte med, kunne ellers være interessant nok.
- Torben.E.
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Den er bygget på et ganske lavt budget i forhold til de andre deltagende, jeg vil tro der er ofret omkring 40-50000 på projektet, incl. bilen.
Det er en Thema T16, og gearkassen er standart årg. 92
Men bare fyr løs, der er forøvrig Saab bærearme + Saab/powerflex bøsninger i forhjulsophænget.
Bedste tid forøvrigt 12.74 i kraftig modvind
Det kan jeg godt fortælle dig, jeg er nemlig "teknisk chef" på køretøjetSyntax skrev:Ja, jeg havde også glædet mig til den svenske og bjarnes, men så ingen af dem Til gengæld var der en Lancia Thema som lavede 12-tider, og den er så vidt jeg er orienteret ret så nært beslægtet med en 9000. Fandt desværre ikke ud af hvilken gearkasse han kørte med, kunne ellers være interessant nok.
Den er bygget på et ganske lavt budget i forhold til de andre deltagende, jeg vil tro der er ofret omkring 40-50000 på projektet, incl. bilen.
Det er en Thema T16, og gearkassen er standart årg. 92
Men bare fyr løs, der er forøvrig Saab bærearme + Saab/powerflex bøsninger i forhjulsophænget.
Bedste tid forøvrigt 12.74 i kraftig modvind
Torben E
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
12.74 er dæleme også en flot tid, jeg troede ellers ikke at en std gearkasse kunne holde til den slags heste der må være i den bil - en Lancia kasse er måske stærkere?
Vil da meget gerne høre noget mere om teknikken bag, man bliver jo helt inspireret til at forsøge at gøre kunsten efter
Vil da meget gerne høre noget mere om teknikken bag, man bliver jo helt inspireret til at forsøge at gøre kunsten efter
- Torben.E.
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Noget helt andet er at den er extrem hurtig til at skifte gear, hvis man kunne få sådan en fætter på en 9000 er jeg sikker på den kunne lave de samme tider (hvis den havde 150-200 hk mere)
Motor
Standart
Blok
Top
Krumtap
stempler
Indsugning
Tænding
Modificeret
Gr. A toppakning
T3/T04 turbo + bananmanifold
4*465 dyser styret af modificeret orginal sprøjt
2*465 styret af Megasquirt
Hjemmebygget IC
Hjemmelavet udst. 3"
Kørt ind med Wideband lambda ca. 11.5 til 11.7 under WOT
Effekt ? den er aldrig blevet målt.
Den er stærkere, det er jeg ret sikker på, der er helt anderledes belastning på hvis der køres på slicks + bane, end der er på gaden, så alene det at den holdte til dette, gør at jeg mener den er bedre.Syntax skrev:12.74 er dæleme også en flot tid, jeg troede ellers ikke at en std gearkasse kunne holde til den slags heste der må være i den bil - en Lancia kasse er måske stærkere?
Vil da meget gerne høre noget mere om teknikken bag, man bliver jo helt inspireret til at forsøge at gøre kunsten efter
Noget helt andet er at den er extrem hurtig til at skifte gear, hvis man kunne få sådan en fætter på en 9000 er jeg sikker på den kunne lave de samme tider (hvis den havde 150-200 hk mere)
Motor
Standart
Blok
Top
Krumtap
stempler
Indsugning
Tænding
Modificeret
Gr. A toppakning
T3/T04 turbo + bananmanifold
4*465 dyser styret af modificeret orginal sprøjt
2*465 styret af Megasquirt
Hjemmebygget IC
Hjemmelavet udst. 3"
Kørt ind med Wideband lambda ca. 11.5 til 11.7 under WOT
Effekt ? den er aldrig blevet målt.
Torben E
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ved du noget om hvilke forskelle der er på montering af sådan en Lancia kasse og en Saab? Man er ikke så heldig at den bare passer over vel? For jeg går med planer om at sætte Saaben i sommerhi og så købe en midlertidig bil at køre i til jeg har lavet Saaben færdig, og det kunne jo være jeg kunne finde en billig thema jeg så senere kunne hugge gearkassen fra
Hvilke dimensioner har turboen (A/R)? Den må da være rimeligt godt tilpasset når mange af de biler som kører tilsvarende tider har større turboer AFAIK.
Hvilke dimensioner har turboen (A/R)? Den må da være rimeligt godt tilpasset når mange af de biler som kører tilsvarende tider har større turboer AFAIK.
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Hej.
Ja, den Lancia gearkasse skifter for vildt. Og det er både op og ned, og uanset omdrejninger. Den skifter lige så hurtig, som man overhovedet kan flytte gearstangen!! Og det uden den mindste skrabelyd!!
Saab kunne virkelig lære et-eller-andet om at bygge gearkasser, af Lancia!
M.v.h.
Ja, den Lancia gearkasse skifter for vildt. Og det er både op og ned, og uanset omdrejninger. Den skifter lige så hurtig, som man overhovedet kan flytte gearstangen!! Og det uden den mindste skrabelyd!!
Saab kunne virkelig lære et-eller-andet om at bygge gearkasser, af Lancia!
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Torben.E.
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg er ikke 100% på turbo´ens specs, men jeg tror den er
Compressor T04E 50
exh. trim 63
Big shaft + 360 lejer.
Den er spec´ed til omkring 400 hk med rimelig virkningsgrad, men det er jo en flydene grænse, og med tyk aksel + 360 lejer tåler den en del misbrug.
Det er faktisk noget jeg skal have kigget på ved lejlighed, men den er bestemt ikke "bolt on" , der skal sikkert laves en hel del.Syntax skrev:Ved du noget om hvilke forskelle der er på montering af sådan en Lancia kasse og en Saab? Man er ikke så heldig at den bare passer over vel? For jeg går med planer om at sætte Saaben i sommerhi og så købe en midlertidig bil at køre i til jeg har lavet Saaben færdig, og det kunne jo være jeg kunne finde en billig thema jeg så senere kunne hugge gearkassen fra
Hvilke dimensioner har turboen (A/R)? Den må da være rimeligt godt tilpasset når mange af de biler som kører tilsvarende tider har større turboer AFAIK.
Jeg er ikke 100% på turbo´ens specs, men jeg tror den er
Compressor T04E 50
exh. trim 63
Big shaft + 360 lejer.
Den er spec´ed til omkring 400 hk med rimelig virkningsgrad, men det er jo en flydene grænse, og med tyk aksel + 360 lejer tåler den en del misbrug.
Torben E
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Ja, den var en kanon dag lørdag! Bjarnes slicks blev da vist lidt varme
Det er en skam at hans nye Erikson gearkasse gik til, der var kun 4 gear tilbage! Men han tog det med opret hoved og smilede. Respekt!
Jeg snakkede med en, som viste lidt om den vilde 9-3 2.5GT'er og han sagde at den lige havde smadret motoren
Det er en skam at hans nye Erikson gearkasse gik til, der var kun 4 gear tilbage! Men han tog det med opret hoved og smilede. Respekt!
Jeg snakkede med en, som viste lidt om den vilde 9-3 2.5GT'er og han sagde at den lige havde smadret motoren
MVH Lars Kristensen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg har update på 2.5 gt... Robert har sprunget en sene i armen! Han skal have armen i gips de næste seks uger, så det er yderst tvivlsomt om han kommer til at køre til festivallen også! Det skete sidste uge, bittert! Derudover er der også problemer med bilen, den blev ved med at sprænge toppakningen, hvorfor den ikke rigtigt har kørt så meget i år endnu! Det viste sig, at blokken var slået skæv. De arbejder således netop nu på en løsning for at få den til at holde, men når robert nu ikke selv kan køre den, får vi den nok ikke at se... Man kan selv læse mere her: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... &start=345
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/