Banner cycler

Parkhave's Saab OG900 projekt - SÆLGES

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Parkhave's Saab OG900 projekt - SÆLGES

19. okt 2012, 22:29

Nyt bilmærke på matriklen og dermed en ny mand på forum.
Lad mig præsentere bilen først - det er jo trods alt det det hele drejer sig om.

SAAB 900i 16V - Iflg. stelnummer koderne taget herinde er det en 1991 model - 4 drs. sedan - med en B202 motor. Men den er reg. 1 gang i sept. 1990 ?

Billeder på vej om lidt, jeg skal bare lige have fundet ud af det :lol:

Så kom de. Den har stået en 3-4 år. Egentlig indbragt til skrot på en tidligere arbejdsplads, men reddet af en kollega, der selv ville have den.
Nu har den så stået der et par år og jeg troede egentlig den var mørk med et kraftigt grønt skær. Men da 2 mand havde skrubbet på den i en times tid i pisøsregnvejr, viste det sig sørme at den var en slags koksgrå. ( finder sikkert en farvekode engang)

Billede

Billede

Billede

Jeg har været på udkig efter en volvo 940 ( gerne turbo ), men der var ikke rigtig noget jeg ville have, og dem jeg ville have, ville jeg ikke betale

:lol:

Så nu blev det en SAAB og selvom jeg har haft mange biler er dette den første af slagsen.
Der er selvfølgelig en del der skal laves, men det kommer der mere om.
Og billeder hvis jeg husker det.
Senest rettet af Parkhave 7. dec 2012, 22:22, rettet i alt 1 gang.


Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Parkhave

19. okt 2012, 23:35

Kommentarer af alle slags er naturligvis velkomne :P

Jeg er allerede på nuværende tidspunkt igang med loftsbeklædning og den ædle kunst at få det til at hænge fast igen ( tak til de gode råd i tråden om himmel andetsteds)

Der skal selvfølgelig kigges til bremser, men umiddelbart kan det ordnes med rensning/renovering/sandblæsning.

Værre står det til med bærearme i for og det meste af bagbro/bagtøj.
Her har den tidligere ejer dog været så smart/venlig gennem de sidste par år at samle dele sammen.
De skal nu til sandblæsning og lakeres inden montage.
SP - skal jeg allerede nu lede efter nye fancy fiberbøsninger ( har med held skiftet på en tidligere bmw 750) eller fortsætte med de originale.??

Er det korrekt antaget at det er umuligt at fremskaffe nye bærearme til denne model ?
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Parkhave

19. okt 2012, 23:52

Tillykke med bilen.

De fleste brugte dele kan skaffes evt. i Sverige.
Se evt. her. http://da.bildelsbasen.se/?link=search& ... =110100100

/Rune
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Parkhave

20. okt 2012, 00:05

@ Rune - Takker , ja det er rart at få lagt nogle nye reservedelslink ind under foretrukne.
Men det var da en grov voldsom pris jeg fandt på en gammel rådden bærearm der.
jeg må nok hellere kigge lidt mere rundt på den side ;-)
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

Re: Parkhave

20. okt 2012, 08:05

Hej Kenneth.
1. Velkommen på forummet. Det er altid rart med lidt frisk luft udefra. :wink:
2. Vognen ser da rimelig hæderlig ud, så tillykke med fundet.
3. Farven hedder Odoardo grå.
4. Når du er færdig med suge motorer skal du ud og have en med mølle.
Efter sådsn en oplevelse er der ingen vej tilbage.. 8)
5 der findes masser af dele over alt. Denne side kan skkkert også hjælpe videre.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Re: Parkhave

20. okt 2012, 08:52

@svenT16 - jeg takker.
Som det hedder her hvor jeg bor: Den er ikk så ringe endda.
Det med møllen er sikkert rigtigt - egentlig var jeg nok mest til en stor sort 9000 Turbo, men i øjeblikket må den her gøre det.
Det er faktisk primært til den yngste søn, jeg laver den. Han arvede storebrors Astra F, der dør om 14 dage.
Men mon ikke jeg kan få lov at tage den med til et træf eller 2 ?

Tror det eneste jeg mangler at eje på motorfronten er en wankel :oops:
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Re: Parkhave

20. okt 2012, 17:14

Så er der sket en lille smule i dag.
Alle 4 hjul af, så vi kan få kigget på bremserne.
Skiver og klodser var nye da den blev sat til side, så det kan genbruges, men alt det andet ser sgu' godtnok sørgeligt ud.

Billede

Af med det hele og op på bordet, så der kan kigges nærmere.
Her er det forreste skiver og calipre:

Billede

Og her er det de bagerste.
Kom selvfølgelig også alvorligt til skade! Jeg fik et ordentligt cut i håndleddet af clipsen til bremseslangen i bag. Pokker til sted den sidder!

Billede

Jeg begyndte så med at rengøre sadler m.m. i den lille sandblæser ( med plastgranulat) så det kun fjerner skidt og ikke alt for meget materiale.
Calipre m.m. må vente til jeg lige finder ud af om der kan fås rep. sæt, for så bliver de lige adskildt og renset i rensekar inden de kommer i sandblæser ( plasticgranulat kan ikke lide bremsevæske :shock: )

Jeg tog lige et par billeder så man kan se før/efter.
Forreste:

Billede

og bagerste:

Billede

Og så gad jeg simpelthen ikke mere idag!
God weekend til alle.
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Parkhave

20. okt 2012, 19:01

De nedre triangler kan købes nye, skynd dig, det er ved at være sidste chance :

http://www.skruvat.com/Track-Control-Arm-P10450.aspx

De øvereste er det slut med. De kan kun skaffe brugte..

Det værste med trianglerne, er at de skal justeres efter montage. Det kræver en virkelig specialist der kender systemet med mellemlægsplader, kringlet men robust....der skal tohjuls opmåling til med caster og camber måling og justering...

Og hold da op, delene ligner som om de har været på Titanic.

Flot renoveringsarbejde. Har selv lige været turen igennem...
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

Re: Parkhave

20. okt 2012, 19:44

@Viking - takker for linket.
Er det det bedste og samtidig billigste sted at købe stumper til sådan en.
Jeg gider ikke ofre penge på nogle skodreservedele, der kun holder et halvt år.
Jeg så i et af indlæggene at der blev diskuteret priser på res. dele med meget voldsomme udsving i prisen?

Tænker mest på hvis jeg skulle samle en stor bestilling, med bremseslanger, bærearme,rep.sæt, diverse filtre og remme til en stor service m.m.
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Re: Parkhave

20. okt 2012, 21:06

rep. sæt (BOSCH) til bremsekalibrerne kan fåes her http://seekpart24.com/saab/900-i-ac4-am ... 00027?lp=2

Det ser fornemt ud.

/Rune
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

20. okt 2012, 23:54

De øverste triangler er svære at finde. Det bedste ville være, hvis de gamle kan laves i stand. Måske kan Eriks Auto i Thisted hjælpe med et sæt. Han har i hvert fald friske støvskiver, hvis de gamle er for lasede. Ellers må du med på stumpemarked i hjemlandet til September. :-)
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 00:04

@Rune Tonnesen - takker for link, jeg tjekker det lige.
Ville dog gerne at jeg kunne nøjes med at handle et sted pga. fragten m.m.

@tknage - jeg har et sæt øverste triangler ( brugte ) til at ligge i en nogenlunde stand.. Jeg vil bare have dem sandblæst og evt. metallisseret, så de kan holde et stykke tid, og så evt. reppe de gamle og gemme dem.
Stumpemarked i hjemlandet ??
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

21. okt 2012, 00:36

Tillykke med den fine vogn! En gang 900- altid 900.....
Viking, hvordan ved du at det er ved at slut med de nederste bærearme? De har været i handelen i årevis, både fra PFS og Speedparts m.fl.
Hvis du har ret skal jeg da også til at rykke........

Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

21. okt 2012, 11:13

Hjemlandet, det må være Sverige. :lol:

Så syntes jeg det er fedt du vil rede den fine vogn. Jeg kører selv i en Ordoardo grå sedan. 8)
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

21. okt 2012, 11:17

Pfs har dem ikke længre de siger at "special stumperne" til OG900 , som triangler, dvs ikke std. slidstumper, nu har langsom omsætning (da biler hurtigt forsvinder) at sortimentet vil svinde og man holder sig til std. sliddele. Især da volumen i dag er 9-3/9-5.

Speedparts har dem stadigt meeen deres udbud af special OG900 dele mindske konstant..

Da skruvat.dk har dem til billige penge, er det nok stedet inden de helt er væk.

Husk på at synshallerne er helt vilde med at banke på trianglerne, da de nu kender de svange steder...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 19:28

Det er lidt farligt at komme ind på den side !!
Jeg har lige lagt for 2000 dkr i kurven og er ikke meget for at trykke send :cry:
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

21. okt 2012, 21:13

Nej, hvor er de bremsedele blevet fine :)

Det er effektivt sådan noget sandblæsning. Selv er jeg ikke kommet videre end stålbørste og almindeligt knofedt.

m.h.t bøsninger: Hvis der sidder bøsninger i de nye (brugte) dele og de virker ok, så tror jeg bare at du skal lade dem sidde med mindre at du vil gøre det til en hobby. De mest udsatte bøsninger er de små til link-armene bagved. Std bøsninger er gode nok, med mindre at du vil køre track-day, men det er nok mest relevant for en turbo.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

21. okt 2012, 21:32

Hej og velkommen.

Jeg synes da ikke de øverste trianger ser slemme ud. Man skal mærke efter pittning (tror jeg det hedder) det er små fordybninger af rust som kan dannes hvor fugt og rist kan få fat. Skålene til fjederne kan skiftes. Jeg ville rense af med en stålbørste og give det noget rustbeskyttelse. Du kan prøve at banke med en lille hammer. Metallet trianglerne består af må ikke give efter.

Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men jeg har fire og900 som er på vej til skrot. hvis du mangler et er andet så skriv.

Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 21:40

@Den Gamle - takker for ordene, ja det er effektivt men tager nu også tid, selvom det er sjovere end manuelt arbejde med en stålbørste :)
Det er så ikke sand der er i, men små bitte plastkugler - de slår knap så hårdt som sand.

@saabbat - jo de øverste er desværre meget tynde og er hullet - så det er en klar skifter.
Mht. reservedele skulle det da lige være en himmel til en 4 dørs der er i orden :wink: :wink:

Er der forresten nogen der har gode fif's til sjov udstyr??
Tænker tågelygter i for - spoiler/skørter - Svenskermontering af fjernlysprojektør m.m.
Ikke fordi det skal på, men mere fordi jeg gerne vil lære om det eller se billeder, samt junior der skal køre i den, tror ikke den kan se sej ud, men kun retro
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

21. okt 2012, 22:01

Det eneste jeg lige kan komme på er en frontspoiler og nogle 16" fæle fra en 9000. De vil øge sporvidden en smule (så skal man så lige sikre sig at den ikke skraber på bagtil - men det kan godt lade sig gøre). Alternativt, uoriginale fælge.

Men det vil koste lidt. Sikkert mere end hele bilen.

Sådan en OG900 sedan er jo ikke lavet til at være "sej". Du må lære ham at "sej" også kan komme indefra :LOL: Det havde nok været nemmere at overbevise ham hvis det havde været en turbo. men det er nok meget godt at det ikke er det, hvis han er helt grøn. En turbo kan rykke ret hurtigt på motorvejen. Med en i'er går det lidt mere adstadigt.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

21. okt 2012, 22:03

Nå jo tågelyger, som du selv nævner. Det er jo nærmest originalt udstyr på en Svensk bil. Men rigtigt cool er det jo ikke.

Nærmest sådan lidt svensker-agtigt :LOL:
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

21. okt 2012, 22:04

Du nævner skørter. Det findes, men det koster....
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

21. okt 2012, 22:09

for inspiration er der bare at trykke på linket og glo billeder her er alt fra standart til special byg http://www.garaget.org/show.php?model=S ... o=1992&p=2
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 22:29

@Den Gamle - Ha ha, heldigvis er mine sønner også sådan indrettet at "retro" også er fedt.
Storebrors første bil var en RenaultTwingo - fordi den var så grim og anderledes at den var "fed", sådan er der så meget.
Rigtigt svensker agtigt er det når den får lygter som på billedet.

@Casper Ankersen - takker for linket - fede biler imellem, også den "svensker montering"

Jeg håber så bare at det ikke betyder at han skal ave svensker hår også
:evil:

Billede
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

21. okt 2012, 22:56

Tågelys bygger man selv:
Billede

Den billigere ende for at style en OG 900 er stænklapper bag:
(Eller hvad de nu hedder på Dansk)
Billede
Det skaber lide bedre balance på hele bilen.


16" Aero fælge er da frække -
men A50 Jubilee fra 9000 gør sig heller ikke med fy skam:
Billede


Ellers tillykke med den,bare pas på -
for det er meget let at man bliver "skadet" af bilerne :)
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 23:02

@Plankan - det lyder da interessant med selvbyg tågelygter.
Jeg troede mest det handlede om at smide en forkofanger på hvor det var originalt? - Hvis sådanne findes ?

Fælge har jeg det faktisk rimeligt fint med at den kører på originalstørrelser. Lige pt.
Der kommer naturligvis nogle andre på med vinterdæk nu her.

Stænklapper er jo rimeligt "low budget" tuning :D Mon ikke der kan blive råd til det ?
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

21. okt 2012, 23:26

Parkhave skrev:@Plankan - det lyder da interessant med selvbyg tågelygter.
Jeg troede mest det handlede om at smide en forkofanger på hvor det var originalt? - Hvis sådanne findes ?
Der findes ikke nogle som sidder direkte i kofangeren som sådan -
men derimod beslag til at skrue fast på den som man så kan monterer tågelys på/i

Det mest direkte med kofanger og tågelys i et -
må være "Airflow" kofangeren:
Billede

Parkhave skrev:Fælge har jeg det faktisk rimeligt fint med at den kører på originalstørrelser. Lige pt.
A50 jubilee er en 15" fælg,dog med 9000 bredden på den.....
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

21. okt 2012, 23:51

@Plankan - Uhhhh, bare navnet "Airflow" lyder godt, og helt ringe ser den jo heller ikke ud.
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

28. okt 2012, 21:40

Så er der sket en lille smule mere.
De fleste billeder blev ikke gode denne weekend.
Nu er vi ved at gøre klar til at skifte bærearme og ikke mindst lave det rust der dukker op i i hullerne hvor kardanerne går igennem.
Sikke da et lor..sted!
Nå, vi kan lige så godt lave det ordentligt, så søndagen gik med at hive motoren ud af hullet.
Så er det også dejligt nemt at komme til at skifte bærearme og lave rust :evil:
Havde egentlig også regnet med at jeg ville skifte til kobberbremserør, når nu der var plads, men de originale viste sig fra deres pæne side, og får lov at blive.
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

29. okt 2012, 20:44

Så var der alligevel et billede der virkede

Her er nogle af de rensede bremsedele lakeret og hænger til tørre på fyret
Der kom vist et billede af værkstedsassistenten med også ;-)
Billede

Så kom hjelmen af og afmonteringsarbejdet påbegyndt
Billede

Når nu jeg alligevel hang hen over skærmen, kunne jeg da begynde med afslibning og grunding i motorrummet.
Resten må vente til hele fortøjet er fjernet
Billede

HURRA :lol:
Så kom der også lige en pakke fra Skruvat med lidt af de påkrævede stumper.
Der er nu ikke meget der er smukkere end spritnye dele der bare venter på at blive monteret :roll:
Billede

Desværre kan det godt gå lidt i stilstand med den her SAAB, da jeg vistnok også kom til at bytte MIN bil - en 74' VW boble, til en 70*Volvo Amazon.
Og da jeg er afhængig af en rullende bil for at komme til værkstedet, har den første prioritet!
Vi skal bytte næste week-end, så mon ikke der kommer til at gå lidt tid der istedet ??
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

1. nov 2012, 11:12

Så var jeg lidt heldig at få stumper til meget rimelige penge.
Originale tændkabler + tændrør + rotor ´+ dæksel til den formidable sum af 200 gode danske kroner.
Det er næsten lige så godt som Plankans svenskerpriser :mrgreen:

Billede
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

1. nov 2012, 12:16

Parkhave skrev:Så var jeg lidt heldig at få stumper til meget rimelige penge.
Originale tændkabler + tændrør + rotor ´+ dæksel til den formidable sum af 200 gode danske kroner.
Det er næsten lige så godt som Plankans svenskerpriser :mrgreen:
:lol: Nice :mrcool
Parkhave
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. okt 2012, 22:32

7. dec 2012, 23:12

Ahemmm - Ja som i nok kan se er overskriften ændret.
Projektet sælges - helst som hel bil - men også i dele, såfremtifald de store ting bliver solgt først.
Jeg er som sådan ikke gået død i det, for der bliver arbejdet på den så snart der er tid - og der er brugt en del tid allerede.
Og det er sagens kerne. Jeg kan desværre ikke disponere over det lånte værksted ret meget længere og tiden er rendt fra mig.
Derfor sælges det hele til kostpris - bare jeg ikke taber for meget er jeg klar til handel.
Totalpris for alt som den står - adskilt, halv færdig og elendig at se til ;-)
Kr. 5.600 ( bil 2500 - nye dele 2600 - sandblæsning m.m. 700 )

Der er indkøbt:
2 X nye nederste bærearme
2 X forreste bremseslanger
2 X bagerste bremseslanger
Brændstoffilter
Luftfilter
Kulfilter ( kabine)
Oliefilter
4 tændrør (Bosch)
1 sæt originale tændledninger
1 Rotor ( Bosch)
1 Strømfordelerdæksel ( Bosch)

Foreløbig er flg. dele enten sandblæst eller kuglerenset:
Bagbro + 2 x grunder og 2 x sort lak
Bagerste bærearme ( samme lak)
Bag krængstabilisator ( samme lak)
bag tværgående "kødben" ( samme lak )
2 bag små langsgående kødben ( samme lak)
Til hele "bagaksel arrangement mangler der 3 bøsninger - 1 i den lange og en i hver af de korte
Skiver og klodser bliver rengjort - har praktisk taget ikke kørt siden montage for et par år siden - men Calipre duer ikke.
Bremsesaddel samme lak
---------
2 for Spindler ( samme lak ) øv + ned bærekugler ok
Øverste bærearme ok - bliver lakeret som det andet
fjederskåle lakeret
bremsesaddel samme lak
Bremsecalipre bliver lakeret - skal have et rep.set + nye udluftskruer.

Udover det er rigtig mange af bolte - beslag m.m. til hele undervogn renset og lagt i syrefri olie.
Der mangler stadig nogen - men det kan ordnes.

Bemærk at bilen kun har gået 194.000 km og er med flere eldele - bl.a el spejle

Puha - lang smøre.
Her kommer lidt billeder af hvad der er lavet.

Giv mig et godt bud på hele baduljen eller de forskellige dele.
Med venlig hilsen
Kenneth
-----/_____\-----
Fun is NOT a straight line!
-----\--------/----

Tilbage til "Projekt Forum"