Banner cycler

1985 OG 900 Pearl edition

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

1985 OG 900 Pearl edition

22. aug 2013, 22:33

Var det noget med en MY 85 T16 pearl :)

Billede

Billede

Enligt rygtet,den eneste af 1985 slagsen i Sverige

http://www.blocket.se/ystad/Saab_900_Ae ... =23_11&w=3


Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

22. aug 2013, 23:03

Kunne man få de fælge til en 85'er,eller er der ændret noget ?
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

23. aug 2013, 07:29

Den ultimative 900 Aero.......
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

23. aug 2013, 07:52

Leif: de sad da på den '84 aero jeg havde, så ja det tror jeg, er orginal nok
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6767
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

23. aug 2013, 10:10

Den er for fed. Det ligner 16" I så fald har den fået nyere bremser, eller også er fælgene ændret til gammelt boltmønster. Det er set før.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

23. aug 2013, 10:15

Nicolai skrev:Den ultimative 900 Aero.......
ja, nej.

Den har de djævlske olierør på knasterne :-(

og så "lujer" indretning

De sene modeller holder bedre.

8er gearing, bedre bremser og krafting forbedring alle steder, på de sene.
Desuden kan de få orginale 16" på :twisted:

Den ultimative OG900 er CE udgaven i både ståltag og luxus-tag (cab)

eller Monte Carlo modellen....
eller en Rød Carlson ummm
Eller Lady DI


Men flot er den
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

23. aug 2013, 10:43

Jensen, de fælge kunne vist ikke fås i andet end 15". Og de findes også i de årgange, dvs. til det gamle boltmønster.
Rigtigt, Viking - de senere og900 er bedre bygget, men mere classy er de altså ikke.
Den flotteste farve til og900, og den fedeste kabine. Punktum!
Ærgerligt at jeg har så stort et kørselsbehov at jeg er nød til at "nøjes" med en og9-3, men hvad - den er jo også smuk :-)
At de har samme design-DNA er ihvertfald ikke til at tage fejl af:

Billede
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6767
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

23. aug 2013, 11:02

Ja Nikolaj det er jeg klar over, men det "ligner" 16" på billedet, men det er svært at se. Jeg har set et sæt 16" aero hvor hullerne var svjest og der var boret nye huller til den gamle undervogn. Det klær den gamle fladnæsede Aero.
Fed bil du har for øvrigt. Et af de mest harmoniske designs SAAB har frembragt efter min mening, men jeg er jo også lidt farvet efter 5 års ejerskab af en ng900.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

23. aug 2013, 11:09

Ja, den er sgu fin. Han er lidt forbeholden med hvilken stand den er i, men den ser nydelig ud, så det er nok relativt små ting, der skal gøres.

Der er nu altså noget over de perlemors-modeller. Lidt extravagant, på en "classy" måde :)

Ultamativ Aero? Faktisk er jeg begyndt at foretrække de gamle bull-nose aero'er, da disse stadig har, hvad der efter min opfattelse er verdens mest praktiske kofanger. Det praktiske blev nedprioriteret ved faceliftet i 87 (eller hvornår det nu var). Helt galt gik det med Carlson kofangeren, som går hele vejen rundt i eet stykke og er hæftet i skærmkasserne med nogle små dumme skruer, der går ind i en plastik liste. Får du et dunk ved parkering eller lignene så går den nemt løs i siden.
I vinters kørte jeg uskyldigt i mørket ned af vejen på vej hjem fra arbejdet. Der kører en del lastbiler, som river brostenene løs i indkørslerne. De kan så komme ud på vejen. Klonk-hop-dunk!! Jeg var kørt over stenen som på forunderlig vis sprang op på bagsiden af bagkofangeren, der knækkede og gik løs i siden. Så skulle jeg også rode med det. Det var ikke sket for min gamle Trubb. De er immune for den slags.

Tilgængæld er de senere modeller mere opdateret på de tekniske, hvilket jo også er godt. Vandkølet turbo, forbedrede gearkasser, nyere bremser, og en masse andet jeg ikke lige kan komme på.

Men jeg kan godt blive helt fristet, da jeg p.t. går og roder med panelerne i min sorte aero. De skulle "lige" males og ordnes hen over sommeren. Ak. Desværre, er det lykkedes mig at finde det ene "kedelige" sted efter det andet. Men lyset kan anes i tunnelen. Jeg er endelig kommet til det punkt hvor jeg er begyndt at male panelerne.

Det ender sgu med at jeg må konvertere den til sommerbil. Men sort egner sig ikke så godt til sommerbil, synes jeg. Det gør perlemorshvid derimod. Hmm..
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

3. sep 2013, 16:24

Nå, nu er den væk..
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.

Tilbage til "Set på nettet.."