Var det noget med en MY 85 T16 pearl
Enligt rygtet,den eneste af 1985 slagsen i Sverige
http://www.blocket.se/ystad/Saab_900_Ae ... =23_11&w=3
1985 OG 900 Pearl edition
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Den er for fed. Det ligner 16" I så fald har den fået nyere bremser, eller også er fælgene ændret til gammelt boltmønster. Det er set før.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Den har de djævlske olierør på knasterne
og så "lujer" indretning
De sene modeller holder bedre.
8er gearing, bedre bremser og krafting forbedring alle steder, på de sene.
Desuden kan de få orginale 16" på
Den ultimative OG900 er CE udgaven i både ståltag og luxus-tag (cab)
eller Monte Carlo modellen....
eller en Rød Carlson ummm
Eller Lady DI
Men flot er den
ja, nej.Nicolai skrev:Den ultimative 900 Aero.......
Den har de djævlske olierør på knasterne
og så "lujer" indretning
De sene modeller holder bedre.
8er gearing, bedre bremser og krafting forbedring alle steder, på de sene.
Desuden kan de få orginale 16" på
Den ultimative OG900 er CE udgaven i både ståltag og luxus-tag (cab)
eller Monte Carlo modellen....
eller en Rød Carlson ummm
Eller Lady DI
Men flot er den
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jensen, de fælge kunne vist ikke fås i andet end 15". Og de findes også i de årgange, dvs. til det gamle boltmønster.
Rigtigt, Viking - de senere og900 er bedre bygget, men mere classy er de altså ikke.
Den flotteste farve til og900, og den fedeste kabine. Punktum!
Ærgerligt at jeg har så stort et kørselsbehov at jeg er nød til at "nøjes" med en og9-3, men hvad - den er jo også smuk
At de har samme design-DNA er ihvertfald ikke til at tage fejl af:
Rigtigt, Viking - de senere og900 er bedre bygget, men mere classy er de altså ikke.
Den flotteste farve til og900, og den fedeste kabine. Punktum!
Ærgerligt at jeg har så stort et kørselsbehov at jeg er nød til at "nøjes" med en og9-3, men hvad - den er jo også smuk
At de har samme design-DNA er ihvertfald ikke til at tage fejl af:
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Ja Nikolaj det er jeg klar over, men det "ligner" 16" på billedet, men det er svært at se. Jeg har set et sæt 16" aero hvor hullerne var svjest og der var boret nye huller til den gamle undervogn. Det klær den gamle fladnæsede Aero.
Fed bil du har for øvrigt. Et af de mest harmoniske designs SAAB har frembragt efter min mening, men jeg er jo også lidt farvet efter 5 års ejerskab af en ng900.
MVH Mads
Fed bil du har for øvrigt. Et af de mest harmoniske designs SAAB har frembragt efter min mening, men jeg er jo også lidt farvet efter 5 års ejerskab af en ng900.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, den er sgu fin. Han er lidt forbeholden med hvilken stand den er i, men den ser nydelig ud, så det er nok relativt små ting, der skal gøres.
Der er nu altså noget over de perlemors-modeller. Lidt extravagant, på en "classy" måde
Ultamativ Aero? Faktisk er jeg begyndt at foretrække de gamle bull-nose aero'er, da disse stadig har, hvad der efter min opfattelse er verdens mest praktiske kofanger. Det praktiske blev nedprioriteret ved faceliftet i 87 (eller hvornår det nu var). Helt galt gik det med Carlson kofangeren, som går hele vejen rundt i eet stykke og er hæftet i skærmkasserne med nogle små dumme skruer, der går ind i en plastik liste. Får du et dunk ved parkering eller lignene så går den nemt løs i siden.
I vinters kørte jeg uskyldigt i mørket ned af vejen på vej hjem fra arbejdet. Der kører en del lastbiler, som river brostenene løs i indkørslerne. De kan så komme ud på vejen. Klonk-hop-dunk!! Jeg var kørt over stenen som på forunderlig vis sprang op på bagsiden af bagkofangeren, der knækkede og gik løs i siden. Så skulle jeg også rode med det. Det var ikke sket for min gamle Trubb. De er immune for den slags.
Tilgængæld er de senere modeller mere opdateret på de tekniske, hvilket jo også er godt. Vandkølet turbo, forbedrede gearkasser, nyere bremser, og en masse andet jeg ikke lige kan komme på.
Men jeg kan godt blive helt fristet, da jeg p.t. går og roder med panelerne i min sorte aero. De skulle "lige" males og ordnes hen over sommeren. Ak. Desværre, er det lykkedes mig at finde det ene "kedelige" sted efter det andet. Men lyset kan anes i tunnelen. Jeg er endelig kommet til det punkt hvor jeg er begyndt at male panelerne.
Det ender sgu med at jeg må konvertere den til sommerbil. Men sort egner sig ikke så godt til sommerbil, synes jeg. Det gør perlemorshvid derimod. Hmm..
Der er nu altså noget over de perlemors-modeller. Lidt extravagant, på en "classy" måde
Ultamativ Aero? Faktisk er jeg begyndt at foretrække de gamle bull-nose aero'er, da disse stadig har, hvad der efter min opfattelse er verdens mest praktiske kofanger. Det praktiske blev nedprioriteret ved faceliftet i 87 (eller hvornår det nu var). Helt galt gik det med Carlson kofangeren, som går hele vejen rundt i eet stykke og er hæftet i skærmkasserne med nogle små dumme skruer, der går ind i en plastik liste. Får du et dunk ved parkering eller lignene så går den nemt løs i siden.
I vinters kørte jeg uskyldigt i mørket ned af vejen på vej hjem fra arbejdet. Der kører en del lastbiler, som river brostenene løs i indkørslerne. De kan så komme ud på vejen. Klonk-hop-dunk!! Jeg var kørt over stenen som på forunderlig vis sprang op på bagsiden af bagkofangeren, der knækkede og gik løs i siden. Så skulle jeg også rode med det. Det var ikke sket for min gamle Trubb. De er immune for den slags.
Tilgængæld er de senere modeller mere opdateret på de tekniske, hvilket jo også er godt. Vandkølet turbo, forbedrede gearkasser, nyere bremser, og en masse andet jeg ikke lige kan komme på.
Men jeg kan godt blive helt fristet, da jeg p.t. går og roder med panelerne i min sorte aero. De skulle "lige" males og ordnes hen over sommeren. Ak. Desværre, er det lykkedes mig at finde det ene "kedelige" sted efter det andet. Men lyset kan anes i tunnelen. Jeg er endelig kommet til det punkt hvor jeg er begyndt at male panelerne.
Det ender sgu med at jeg må konvertere den til sommerbil. Men sort egner sig ikke så godt til sommerbil, synes jeg. Det gør perlemorshvid derimod. Hmm..
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.