SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Redaktør: Bestyrelsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Ladies and gentleman........
Meine Damen und herrer.............
女士們,先生們 <------- (Kinesisk)
Ja, så kom tiden selv for mig som en "Planke" -
for en ny bil
Noget af en rejse og noget af en måde at gøre det bare lidt kompliceret på -
når man skal kigge på/købe bil
Vi startede hjemmefra med at tage toget mandag kl 10.
Pågatåg fra spor 3 - Lund/Malmö/Ystad:
Sådan som stationen ser ud i den lille provinds jeg bor i:
Har kun små 8-10 min gangafstand ned til den:
Ankomst Malmö C 10:38 hvilket gav os cirka 30 min til afgang med dette "dyr" her-
X2000:
Helt med op til Stockholm skulle vi dog ikke -
"Norrköping" er langt nok
Ankomst Norrköping 14:33, og havde booked en limosine som stod klar -
så det var bare "Raka spåret" ud til bilen
Her så et billede som viser hvad der kunne "lokke" mig helt op til Norrköping:
Men hold da helt op mander
Norrköping på denne tid og så det faktum at det er ferietider, samt varmen -
det gjorde desværre at der ikke blev nogen større billede serie af denne lille rejse
Men efter en lang inspektion/prøvetur på 60 min -
så bestemte jeg mig for at slå til på en deal
Hun er ikke perfekt har fået sine små knubs og ridser lidt hist og her -
precis som en anden også har.
Men hun har da "potentiale" for at blive finfin -
og al service er dokumenteret i den skønneste orden
Turen hjem gik som på "räls" lige ud af motorvejen -
og godt der er en fungerende fartpilot
Dette er ikke mindre end en 100% heavy milslukare/långfärdslok som vi siger herover -
et meget bekvemt "hverdagsrum" med 4 hjul/rat og dejlig motor
Turen hjem gik lige direkte non stop -
og vi kunde da sagtens have taget mange mil endnu
Meine Damen und herrer.............
女士們,先生們 <------- (Kinesisk)
Ja, så kom tiden selv for mig som en "Planke" -
for en ny bil
Noget af en rejse og noget af en måde at gøre det bare lidt kompliceret på -
når man skal kigge på/købe bil
Vi startede hjemmefra med at tage toget mandag kl 10.
Pågatåg fra spor 3 - Lund/Malmö/Ystad:
Sådan som stationen ser ud i den lille provinds jeg bor i:
Har kun små 8-10 min gangafstand ned til den:
Ankomst Malmö C 10:38 hvilket gav os cirka 30 min til afgang med dette "dyr" her-
X2000:
Helt med op til Stockholm skulle vi dog ikke -
"Norrköping" er langt nok
Ankomst Norrköping 14:33, og havde booked en limosine som stod klar -
så det var bare "Raka spåret" ud til bilen
Her så et billede som viser hvad der kunne "lokke" mig helt op til Norrköping:
Men hold da helt op mander
Norrköping på denne tid og så det faktum at det er ferietider, samt varmen -
det gjorde desværre at der ikke blev nogen større billede serie af denne lille rejse
Men efter en lang inspektion/prøvetur på 60 min -
så bestemte jeg mig for at slå til på en deal
Hun er ikke perfekt har fået sine små knubs og ridser lidt hist og her -
precis som en anden også har.
Men hun har da "potentiale" for at blive finfin -
og al service er dokumenteret i den skønneste orden
Turen hjem gik som på "räls" lige ud af motorvejen -
og godt der er en fungerende fartpilot
Dette er ikke mindre end en 100% heavy milslukare/långfärdslok som vi siger herover -
et meget bekvemt "hverdagsrum" med 4 hjul/rat og dejlig motor
Turen hjem gik lige direkte non stop -
og vi kunde da sagtens have taget mange mil endnu
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Weeee, en Edna. T-lyk
Super flot farve. Ice-blue. Nice...
Godt du valgte en "Stations car". De er bare mere harmoniske i 9-5 serien. Det er en dejlig langturs vogn. Ruller bare afsted.......
Den glæder vi os til at se billeder af
Det liger en:
2008 9-5 Aero SportCombi Parchment
En lige som den her ?:
http://gtcarlot.com/gallery/76866555.html
Super flot farve. Ice-blue. Nice...
Godt du valgte en "Stations car". De er bare mere harmoniske i 9-5 serien. Det er en dejlig langturs vogn. Ruller bare afsted.......
Den glæder vi os til at se billeder af
Det liger en:
2008 9-5 Aero SportCombi Parchment
En lige som den her ?:
http://gtcarlot.com/gallery/76866555.html
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Jensen
- Administrator
Indlæg
SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Tillykke med den
Det er altid fedt at køre sin første tur hjem i sin nye bil. Især hvis alting bare fungerer.
Det minder mig lidt om da jeg hentede min nuværende ng900, der tog jeg også toget ud og kørte de godt 2 timer hjem.
Jeg har for øvrigt også været i Norrköping et par gange i arbejdssammenhæng. Måske man skulle tage en tur derop igen til sensommer/efteråret...
Det bliver spændende at se hvilke projekter du kommer på med din nye bil. Jeg kan også rigtigt godt li' både farve og model.
Jeg prøvede faktisk sådan en for nogle år tilbage da der var træf hos Andersen/Martini - SAAB Søborg. Det var en "Griffin" model med en masse udstyr og automatgear. Den var en 2,0 med Hirsch. Kan det passe det var 240 heste den havde?
Det var egentlig ikke den store forandring i forhold til min ng900. Alt sad på samme placering osv. så man følte sig straks hjemme. Den føltes dog kun til at veje det halve af min ng900. Meget letkørt, komfortabel og hurtig.
Først da man kommer ind i sin gamle ng900 igen kan man mærke forskellen. Rigtig fed bil, men økonomisk udenfor min rækkevidde dengang, men det kommer måske nok en dag.
MVH Mads
Det er altid fedt at køre sin første tur hjem i sin nye bil. Især hvis alting bare fungerer.
Det minder mig lidt om da jeg hentede min nuværende ng900, der tog jeg også toget ud og kørte de godt 2 timer hjem.
Jeg har for øvrigt også været i Norrköping et par gange i arbejdssammenhæng. Måske man skulle tage en tur derop igen til sensommer/efteråret...
Det bliver spændende at se hvilke projekter du kommer på med din nye bil. Jeg kan også rigtigt godt li' både farve og model.
Jeg prøvede faktisk sådan en for nogle år tilbage da der var træf hos Andersen/Martini - SAAB Søborg. Det var en "Griffin" model med en masse udstyr og automatgear. Den var en 2,0 med Hirsch. Kan det passe det var 240 heste den havde?
Det var egentlig ikke den store forandring i forhold til min ng900. Alt sad på samme placering osv. så man følte sig straks hjemme. Den føltes dog kun til at veje det halve af min ng900. Meget letkørt, komfortabel og hurtig.
Først da man kommer ind i sin gamle ng900 igen kan man mærke forskellen. Rigtig fed bil, men økonomisk udenfor min rækkevidde dengang, men det kommer måske nok en dag.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Rigtig flot SAAB STORT tillykke med den Regin. Tror du ikke, du kommer til at kede dig hjemme i fremtiden. Der bliver da ikke meget arbejde i den der meget fine SAAB men så kan du jo sætte en stol ud i garagen og nyde synet af den
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
det er en Edna
#304# IceBlue metalic hedder den ja
Ja der er visse ligheder -
synd bare at den "savner" tagspoiler'n
Men men.......
Tøsen her er en 2007 9-5 Vector "sportcombi"
Re: SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Pænt tak og ja -viking skrev:Weeee, en Edna. T-lyk
det er en Edna
Ja den er jeg selv helt tosset medviking skrev:Super flot farve. Ice-blue. Nice...
#304# IceBlue metalic hedder den ja
Ja det har jeg også konstateret nuviking skrev:Godt du valgte en "Stations car". De er bare mere harmoniske i 9-5 serien.
Det er en dejlig langturs vogn. Ruller bare afsted.......
Det kommer det kommerviking skrev:Den glæder vi os til at se billeder af
viking skrev:Det liger en:
2008 9-5 Aero SportCombi Parchment
En lige som den her ?:
http://gtcarlot.com/gallery/76866555.html
Ja der er visse ligheder -
synd bare at den "savner" tagspoiler'n
Men men.......
Tøsen her er en 2007 9-5 Vector "sportcombi"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Husk lige, at inden i kigger på billederne -
så har jeg ikke nået at lave meget mere end at udforske tilbehør/funktion etc etc omkring bilen -
og det er altså ikke lidt skal jeg hilse og sige
Nå, men her er hun så
Det vi ser på billederne er en 2007'er -
Saab 9-5 Vector Sportcombi:
"Lygterne" foran indgik i købet så at sige
Body colour er #304# Iceblue Metalic
Og den er "edder" svær at tage billeder på -
da den suger lys fra alle vinkler så det ser ud som skader/ridser
Se bare dette billede her på førerdør, lige under spejlet og ved håndtaget -
ligner en gammel skade der er bedret med for mørk farve .........
Men, det er bare bilens "designede" linjer
Her ser vi så bl.a Antenne på taget/ en snygg tagspoiler -
Bak/Parkerings følere/sensorer:
Tøsen her er godt udrustet, ikke alene med en dejlig 2.3T -
men også en sådan der er til Biopower
(Så nu går ingen af jer sikre længere p g a mit E85 forbrug)
Superdejlige mørke ruder, ikke for mørke -
ej heller for lyse
Her har vi så crème de la crème
Trim colour på dette her "kalas" er P46
Armlæn med mugghållare er da helt oki
Og dette søde lille mærke x4 på bagsædet, tolker jeg som symbol på -
hvor man kan finde "ørene" til montering af børnestol
Den der siger at han ikke sidder godt i disse stole ..........
De er t o m mere bekvemme end min egen lænestol hjemme :mrcool
Vi finder lidt af "arven" fra 9K samt 9-3 "jubilee" -
med logo i læderet :
Et andet tema i denne P46 trim colour -
ser man her på "pyntelisterne"
motivet på dem hedder Tektite Finish
Selv om de måske ser helt rå og ujævne ud -
ja så er de helt glatte til finish'en
Og det går igen på instrumentpanelet:
Og dette dejlige rat -
som jo for den "vågne" afsløre en ting om tøsen
Dejlig "indsigt" man har her:
Med sine 154534 Km og komplet service bog -
så burde der være masser tilbage i henne endnu
Atter igen ser man denne Tektite -
men også en ekstra funktion af side spejlene:
End of 1'st sesion -
det tager sin lille tid og skrive om denne bil
så har jeg ikke nået at lave meget mere end at udforske tilbehør/funktion etc etc omkring bilen -
og det er altså ikke lidt skal jeg hilse og sige
Nå, men her er hun så
Det vi ser på billederne er en 2007'er -
Saab 9-5 Vector Sportcombi:
"Lygterne" foran indgik i købet så at sige
Body colour er #304# Iceblue Metalic
Og den er "edder" svær at tage billeder på -
da den suger lys fra alle vinkler så det ser ud som skader/ridser
Se bare dette billede her på førerdør, lige under spejlet og ved håndtaget -
ligner en gammel skade der er bedret med for mørk farve .........
Men, det er bare bilens "designede" linjer
Her ser vi så bl.a Antenne på taget/ en snygg tagspoiler -
Bak/Parkerings følere/sensorer:
Tøsen her er godt udrustet, ikke alene med en dejlig 2.3T -
men også en sådan der er til Biopower
(Så nu går ingen af jer sikre længere p g a mit E85 forbrug)
Superdejlige mørke ruder, ikke for mørke -
ej heller for lyse
Her har vi så crème de la crème
Trim colour på dette her "kalas" er P46
Armlæn med mugghållare er da helt oki
Og dette søde lille mærke x4 på bagsædet, tolker jeg som symbol på -
hvor man kan finde "ørene" til montering af børnestol
Den der siger at han ikke sidder godt i disse stole ..........
De er t o m mere bekvemme end min egen lænestol hjemme :mrcool
Vi finder lidt af "arven" fra 9K samt 9-3 "jubilee" -
med logo i læderet :
Et andet tema i denne P46 trim colour -
ser man her på "pyntelisterne"
motivet på dem hedder Tektite Finish
Selv om de måske ser helt rå og ujævne ud -
ja så er de helt glatte til finish'en
Og det går igen på instrumentpanelet:
Og dette dejlige rat -
som jo for den "vågne" afsløre en ting om tøsen
Dejlig "indsigt" man har her:
Med sine 154534 Km og komplet service bog -
så burde der være masser tilbage i henne endnu
Atter igen ser man denne Tektite -
men også en ekstra funktion af side spejlene:
End of 1'st sesion -
det tager sin lille tid og skrive om denne bil
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Flot vogn og så med autogear ummmmmm
Fine iceblue kiler i sæderne.. Flot flot....
En svensk perle...
Fine iceblue kiler i sæderne.. Flot flot....
En svensk perle...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Stort til lykke fra mig med nyerhvervelsen. Damn, den er flot! Det er lige til dig
Jeg er selv helt pjattet med den kulør, og nu kommer her en påstand fra min side:
Både SAAB 9-3 og 9-3 blev i dette herrens år 2007 lanceret i en speciel "Anniversary" version, kendetegnet i lige præcis denne farvesammensætning og med disse 17" dobbeltegret fælge. 9-3´eren har et lidt anderledes design her, da "sprækken" mellem egrene stikker dybere ind mod centrum. Jeg påstår, der er tale om sådan en. Ikke mindst, fordi de tilsvarende, jeg har set, ALLE har disse overlækre sportslædersæder med Blåa slipsar. Kan du be- eller afkræfte?
Bilen kan kun falde i din smag, særligt med den sans for detaljer, som du besidder, og ikke er så meget til det "overdrevne". Den her er fint og nænsomt stylet. Bagspoileren og rælingerne (alu?) gør så sandeligt sit til helhedsindtrykket. Flot, flot.
Og du har ganske ret: Den, der måtte beklage sig over siddekomforten i den, er et skarn. Man kan ikke forlange bedre møbler i et køretøj. Kender selv en, der har tilsvarende stole i sin 9-5 - købt som en opgradering og med el-justering som i din - og det er simpelthen en fryd at plante sin aldrende krop i dem. Sikke en fed støtte, de giver. TOPKLASSE!
Hvad angår farven er jeg flere gange i dit hjemland stødt på betegnelsen "Arctic Blue" om denne. Kan det passe, at den har flere navne? Ligesom med "Nautic Blue" og "Fjordblå"? (kender desværre ikke den officielle betegnelse ).
Og så lige en tommel-op til SAAB, da de re-designede instrumenteringen á la 9-3 SS/SC. Det vil du frydes over hver gang, du veltilfreds planter dig i kaptajnstolen og lader dine øjne vandre hen over herlighederne.
En allersidste ting: Man ser, den har turbotrykmåler. Betyder det, at den har 220 fabriksheste? Eller har 185 versionen også denne feature (som i forgængeren)?
God fornøjelse med øjestenen
Mvh.
Henrik
Jeg er selv helt pjattet med den kulør, og nu kommer her en påstand fra min side:
Både SAAB 9-3 og 9-3 blev i dette herrens år 2007 lanceret i en speciel "Anniversary" version, kendetegnet i lige præcis denne farvesammensætning og med disse 17" dobbeltegret fælge. 9-3´eren har et lidt anderledes design her, da "sprækken" mellem egrene stikker dybere ind mod centrum. Jeg påstår, der er tale om sådan en. Ikke mindst, fordi de tilsvarende, jeg har set, ALLE har disse overlækre sportslædersæder med Blåa slipsar. Kan du be- eller afkræfte?
Bilen kan kun falde i din smag, særligt med den sans for detaljer, som du besidder, og ikke er så meget til det "overdrevne". Den her er fint og nænsomt stylet. Bagspoileren og rælingerne (alu?) gør så sandeligt sit til helhedsindtrykket. Flot, flot.
Og du har ganske ret: Den, der måtte beklage sig over siddekomforten i den, er et skarn. Man kan ikke forlange bedre møbler i et køretøj. Kender selv en, der har tilsvarende stole i sin 9-5 - købt som en opgradering og med el-justering som i din - og det er simpelthen en fryd at plante sin aldrende krop i dem. Sikke en fed støtte, de giver. TOPKLASSE!
Hvad angår farven er jeg flere gange i dit hjemland stødt på betegnelsen "Arctic Blue" om denne. Kan det passe, at den har flere navne? Ligesom med "Nautic Blue" og "Fjordblå"? (kender desværre ikke den officielle betegnelse ).
Og så lige en tommel-op til SAAB, da de re-designede instrumenteringen á la 9-3 SS/SC. Det vil du frydes over hver gang, du veltilfreds planter dig i kaptajnstolen og lader dine øjne vandre hen over herlighederne.
En allersidste ting: Man ser, den har turbotrykmåler. Betyder det, at den har 220 fabriksheste? Eller har 185 versionen også denne feature (som i forgængeren)?
God fornøjelse med øjestenen
Mvh.
Henrik
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Stort tillykke med fundet! Jeg er ellers meget glad for min 2008 9-5 2.0t sedan, men må sige at den blegner en del i sammenligning. (Min mangler jo lidt kubik, turbomåler, den flotte farve, det er ikke en stationcar, jeg mangler hængertrækket, har ikke de flotte striber i sæderne o.s.v.). Har elsket at læse dine indlæg her på Saabforum, hvor jeg har nydt dine gode beskrivelser af dine mange projekter med "quartz". Ved ikke om min misundelse vil kunne bære at følge din nye bil... (Jo, selvfølgelig vil jeg det!! Det vil jeg ikke undvære - så må jeg jo bare komme i gang og lave lidt på min egen)
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
syntes da også selv at den sidder godt på mig
Men du har da så ret så
Det har jeg ikke haft en eneste tanke på -
så nu blev jeg pludselig meget mere endnu gladere for min nye dyt
Her er de:
http://www.wallentin.be/SAAB/modellyear%20JUBILEUM.html
9-5 er stadievæk meget "nyt" for mig
men vi skal da nok komme godt ud af det samme med tiden
den har faktisk begge dele
Det kommer bare an på om jeg tanker BF98 eller E85.
Saab siger 185 Hk på BF98
210 Hk på E85
Man takker -hf-eco-power skrev: Stort til lykke fra mig med nyerhvervelsen. Damn, den er flot! Det er lige til dig
syntes da også selv at den sidder godt på mig
Den var da lige nød til at undersøge en omgang...hf-eco-power skrev:Jeg er selv helt pjattet med den kulør, og nu kommer her en påstand fra min side:
Både SAAB 9-3 og 9-3 blev i dette herrens år 2007 lanceret i en speciel "Anniversary" version,
kendetegnet i lige præcis denne farvesammensætning og med disse 17" dobbeltegret fælge.
9-3´eren har et lidt anderledes design her, da "sprækken" mellem egrene stikker dybere ind mod centrum.
Jeg påstår, der er tale om sådan en. Ikke mindst, fordi de tilsvarende, jeg har set,
ALLE har disse overlækre sportslædersæder med Blåa slipsar. Kan du be- eller afkræfte?
Men du har da så ret så
Det har jeg ikke haft en eneste tanke på -
så nu blev jeg pludselig meget mere endnu gladere for min nye dyt
Her er de:
http://www.wallentin.be/SAAB/modellyear%20JUBILEUM.html
Nej, de er i sølvfarve, samme "kontrast" som fælgene.hf-eco-power skrev:Bilen kan kun falde i din smag, særligt med den sans for detaljer, som du besidder, og ikke er så meget til det "overdrevne".
Den her er fint og nænsomt stylet. Bagspoileren og rælingerne (alu?) gør så sandeligt sit til helhedsindtrykket.
Flot, flot.
Jo, det har nok lidt at gøre med alderen også tror jeghf-eco-power skrev:Og du har ganske ret: Den, der måtte beklage sig over siddekomforten i den, er et skarn. Man kan ikke forlange bedre møbler i et køretøj.
Kender selv en, der har tilsvarende stole i sin 9-5 - købt som en opgradering og med el-justering som i din -
og det er simpelthen en fryd at plante sin aldrende krop i dem. Sikke en fed støtte, de giver. TOPKLASSE!
Uha da, det må du ikke spørge mig om -hf-eco-power skrev:Hvad angår farven er jeg flere gange i dit hjemland stødt på betegnelsen "Arctic Blue" om denne.
Kan det passe, at den har flere navne?
Ligesom med "Nautic Blue" og "Fjordblå"? (kender desværre ikke den officielle betegnelse ).
9-5 er stadievæk meget "nyt" for mig
Jo der er da + og - med det meste og meget man lige skal "tage til sig" -hf-eco-power skrev:Og så lige en tommel-op til SAAB, da de re-designede instrumenteringen á la 9-3 SS/SC.
Det vil du frydes over hver gang, du veltilfreds planter dig i kaptajnstolen og lader dine øjne vandre hen over herlighederne.
men vi skal da nok komme godt ud af det samme med tiden
Ja du -hf-eco-power skrev:En allersidste ting: Man ser, den har turbotrykmåler.
Betyder det, at den har 220 fabriksheste?
Eller har 185 versionen også denne feature (som i forgængeren)?
den har faktisk begge dele
Det kommer bare an på om jeg tanker BF98 eller E85.
Saab siger 185 Hk på BF98
210 Hk på E85
Pænt takhf-eco-power skrev:God fornøjelse med øjestenen
Mvh.
Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det er jo ikke din skyld at i har disse "abnorme" afgifter på bilder i DK -
havde i ikke haft dem, så havde der sikkert også været mange flere saab'er i DK-
men de koster ikke mere end 3-400:- SEK og findes tit som tæt
så bare sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe til med :mrcool
Pænt takkobbernagel skrev:Stort tillykke med fundet!
Det må du da ikke sige, tror nu nok at den gør det så godt den nu kan.kobbernagel skrev:Jeg er ellers meget glad for min 2008 9-5 2.0t sedan,
men må sige at den blegner en del i sammenligning.
Det er jo ikke din skyld at i har disse "abnorme" afgifter på bilder i DK -
havde i ikke haft dem, så havde der sikkert også været mange flere saab'er i DK-
Nu ved jeg ikke hvor svært det kan være og eftermontere et sådant "hus" med måler -kobbernagel skrev:(Min mangler jo lidt kubik,turbomåler -
den flotte farve, det er ikke en stationcar, jeg mangler hængertrækket, har ikke de flotte striber i sæderne o.s.v.).
men de koster ikke mere end 3-400:- SEK og findes tit som tæt
Ja, det syntes jeg du skal nu jeg har fikset den der mugghållare til dig -kobbernagel skrev:Har elsket at læse dine indlæg her på Saabforum, hvor jeg har nydt dine gode beskrivelser af dine mange projekter med "quartz".
Ved ikke om min misundelse vil kunne bære at følge din nye bil...
(Jo, selvfølgelig vil jeg det!! Det vil jeg ikke undvære - så må jeg jo bare komme i gang og lave lidt på min egen )
så bare sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe til med :mrcool
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
ja jeg tænkte nu nok at du skulle regne den ud
Som man ser på billedet i rødt
så mangler der en trykknap W for Winter mode.
Men det betyder bare ikke at bilen ikke har den funktion for det -
for det har den
Man skal nemlig bruge det "manuelle" mode -
lægge den i 2'et gear via "paddlarna" i rattet -
og så bliver det samme effekt med "sejtræk"
Ellers er det også en dejlig læderstang man har og kæle med
Re: SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Hehe -viking skrev:Flot vogn og så med autogear ummmmmm
Fine iceblue kiler i sæderne.. Flot flot....
En svensk perle...
ja jeg tænkte nu nok at du skulle regne den ud
Som man ser på billedet i rødt
så mangler der en trykknap W for Winter mode.
Men det betyder bare ikke at bilen ikke har den funktion for det -
for det har den
Man skal nemlig bruge det "manuelle" mode -
lægge den i 2'et gear via "paddlarna" i rattet -
og så bliver det samme effekt med "sejtræk"
Ellers er det også en dejlig læderstang man har og kæle med
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: SAAB 9-5 Vector Sportcombi
I dag har vi så været på udflugt bagtil.
Hev alt ud for en mere "nogrann" inspektion -
og den sagde kun godt om det hele.
Den her udsigt må i hellere begynde at vende jer til
Men se bare her hvor rent og fint det er her nede:
En omgang værktøj der nok aldrig er blevet brugt ser det ud til:
"nød" reservehjulet har ikke rullet en meter ud på vejene.
Lidt småt og godt af det som tøsen er udrustet med.
En urørt 1'e hjælp kasse, "øre" - spændebånd - lastnet helt nye.
I den store pose længst fremme -
der finder vi "sikkerheds/lastnettet" man kan montere mellem kupé og bagagerum:
Længst ude til venstre -
ja der finder vi ledningen til motorvarmer :bigsmile
Troede ikke den var tilbage i bilen -
da de jo har en kedelig tendens til at forsvinde.
Men se på den, her er den anden "ende" på det:
Og sørme da ikke om der ikke også er et "stik" til kupé varmer inde
"Vi" er også udrustet med denne hylde her
Et ret så praktisk tilbehør må man sige:
Sådan, let og hurtig fremme hvis det skulle behøves:
Så kun støvsugeren tilbage:
Håndtaget til "lågen" i bedste "flyver" stil
Så nu skal jeg bare lægge en ordre på en saab original måtte:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... smatta6114
Og den er dyr -
koster at ligge på toppen
Selv om tøsen nu er bygget fra fabrik til at køre på E85 -
så fortsætter jeg med denne flaske:
Så indtil videre, er det ikke kun bilen som er Såld
Ejeren er også Såld på bilen :mrcool
Hev alt ud for en mere "nogrann" inspektion -
og den sagde kun godt om det hele.
Den her udsigt må i hellere begynde at vende jer til
Men se bare her hvor rent og fint det er her nede:
En omgang værktøj der nok aldrig er blevet brugt ser det ud til:
"nød" reservehjulet har ikke rullet en meter ud på vejene.
Lidt småt og godt af det som tøsen er udrustet med.
En urørt 1'e hjælp kasse, "øre" - spændebånd - lastnet helt nye.
I den store pose længst fremme -
der finder vi "sikkerheds/lastnettet" man kan montere mellem kupé og bagagerum:
Længst ude til venstre -
ja der finder vi ledningen til motorvarmer :bigsmile
Troede ikke den var tilbage i bilen -
da de jo har en kedelig tendens til at forsvinde.
Men se på den, her er den anden "ende" på det:
Og sørme da ikke om der ikke også er et "stik" til kupé varmer inde
"Vi" er også udrustet med denne hylde her
Et ret så praktisk tilbehør må man sige:
Sådan, let og hurtig fremme hvis det skulle behøves:
Så kun støvsugeren tilbage:
Håndtaget til "lågen" i bedste "flyver" stil
Så nu skal jeg bare lægge en ordre på en saab original måtte:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... smatta6114
Og den er dyr -
koster at ligge på toppen
Selv om tøsen nu er bygget fra fabrik til at køre på E85 -
så fortsætter jeg med denne flaske:
Så indtil videre, er det ikke kun bilen som er Såld
Ejeren er også Såld på bilen :mrcool
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det virker som vinden blæser - reklamerede over det kort efter jeg havde købt den, og sælgers værksted "fixede" det. Derefter virkede det et par dage. Bliver nok nødt til at splitte dem ad en dag, og finde ud af hvor der sidder skidt/møg/ir/rust/sand.
Min 9-5 kan også folde spejlene ind - nogen gange....plankan skrev:Fint nok Leif -Leifdalsgaard skrev:Det med spejlene kan min Citroen Picasso da også gøre,folde spejlene ind
men det var altså bare ikke alle de 9-5 jeg kiggede på -
der havde den funktion
Det virker som vinden blæser - reklamerede over det kort efter jeg havde købt den, og sælgers værksted "fixede" det. Derefter virkede det et par dage. Bliver nok nødt til at splitte dem ad en dag, og finde ud af hvor der sidder skidt/møg/ir/rust/sand.
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
ja det mærker jeg også med det højre spejl
Er nok ikke lige en funktion som forrige ejere har brugt sig af skulle jeg tro.
Men jeg mærker dog at det fungere bedre hvis jeg "lukker" dem -
med motor i gang
Nej, det er blevet en "to do" ting på den nye liste
Hehe -kobbernagel skrev:Min 9-5 kan også folde spejlene ind - nogen gange....
ja det mærker jeg også med det højre spejl
Er nok ikke lige en funktion som forrige ejere har brugt sig af skulle jeg tro.
Men jeg mærker dog at det fungere bedre hvis jeg "lukker" dem -
med motor i gang
Nej, det er blevet en "to do" ting på den nye liste
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så håber jeg at du laver en lille illustreret vejledning så kan det være at selv jeg kan finde ud af at få det til at virke ordentligt. (og der er nok ikke lige så stor risiko for at jeg taber skruer ned utilgængelige steder, som da jeg skiftede kopholderen... mit instrumentbord sidder nu fast med 2 skruer mindre end før )plankan skrev:Hehe -kobbernagel skrev:Min 9-5 kan også folde spejlene ind - nogen gange....
ja det mærker jeg også med det højre spejl
Er nok ikke lige en funktion som forrige ejere har brugt sig af skulle jeg tro.
Men jeg mærker dog at det fungere bedre hvis jeg "lukker" dem -
med motor i gang
Nej, det er blevet en "to do" ting på den nye liste
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Min bil snakker med mig i dag
At den ene nøgle var "svag" vidste jeg godt fra turen hjem -
men at den anden nu også skulle begynde at skabe sig i dag
Nå ja da -
58:- sek fattigere:
Og så var det bare med at komme i gang og få dem byttet.
Man åbner via dette lille hul her:
Bare trykke ind:
Og så kommer "låget" op:
Låget af og så ser man det gamle batteri:
Ud/op/væk/bort med det -
og i med et der har nye friske kræfter
Voilá:
Og så lige samme tur med den anden nøgle
At den ene nøgle var "svag" vidste jeg godt fra turen hjem -
men at den anden nu også skulle begynde at skabe sig i dag
Nå ja da -
58:- sek fattigere:
Og så var det bare med at komme i gang og få dem byttet.
Man åbner via dette lille hul her:
Bare trykke ind:
Og så kommer "låget" op:
Låget af og så ser man det gamle batteri:
Ud/op/væk/bort med det -
og i med et der har nye friske kræfter
Voilá:
Og så lige samme tur med den anden nøgle
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Måske skulle jeg også skifte mine batterier - bare for en sikkerheds skyld. Har prøvet at stå med en helt død fjernbetjening til den gamle ng900.. Selvfølgelig langt væk hjemmefra..
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så have et liggende i handskerummet
Eller om ikke for andet -kobbernagel skrev:Måske skulle jeg også skifte mine batterier - bare for en sikkerheds skyld. Har prøvet at stå med en helt død fjernbetjening til den gamle ng900.. Selvfølgelig langt væk hjemmefra..
så have et liggende i handskerummet
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
så bare sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe til med :mrcool[/quote]
Det bliver nu aldrig så omfattende projekter jeg kaster mig ud i - har ikke rigtigt faciliteterne til det (og ej heller evner og tid..).
Men hvis du falder over:
mugghållara til midterarmlænet på bagsædet.. (eller måske endda et midterarmlæn med mugghållara - jeg har sort læderindtræk)
Tagbagagebærere/lastholdere (min er jo desværre en sedan, så jeg har ingen ræling at sætte dem på..)
Og ellers fantaserer jeg videre om de ventilerede sæder...
Ja, det syntes jeg du skal nu jeg har fikset den der mugghållare til dig -kobbernagel skrev:Har elsket at læse dine indlæg her på Saabforum, hvor jeg har nydt dine gode beskrivelser af dine mange projekter med "quartz".
Ved ikke om min misundelse vil kunne bære at følge din nye bil...
(Jo, selvfølgelig vil jeg det!! Det vil jeg ikke undvære - så må jeg jo bare komme i gang og lave lidt på min egen )
så bare sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe til med :mrcool[/quote]
Det bliver nu aldrig så omfattende projekter jeg kaster mig ud i - har ikke rigtigt faciliteterne til det (og ej heller evner og tid..).
Men hvis du falder over:
mugghållara til midterarmlænet på bagsædet.. (eller måske endda et midterarmlæn med mugghållara - jeg har sort læderindtræk)
Tagbagagebærere/lastholdere (min er jo desværre en sedan, så jeg har ingen ræling at sætte dem på..)
Og ellers fantaserer jeg videre om de ventilerede sæder...
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så havde jeg lagt den fantasi på "hyllen" -
da det virker lige svært nok og opdrive/instalerer.
Hvoffer da ikke undersøge hvor svært det ville være -
at få monteret et instrumenthus med turbo "nål" i stedet for
De er da meget lettere at få fat på
og så kan du på samme gang montere et andet panel
(Læste noget om at du var "træt" af det originale)
Hvis du da allerede har læderstue i dyttenkobbernagel skrev:Og ellers fantaserer jeg videre om de ventilerede sæder...
Så havde jeg lagt den fantasi på "hyllen" -
da det virker lige svært nok og opdrive/instalerer.
Hvoffer da ikke undersøge hvor svært det ville være -
at få monteret et instrumenthus med turbo "nål" i stedet for
De er da meget lettere at få fat på
og så kan du på samme gang montere et andet panel
(Læste noget om at du var "træt" af det originale)
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Angående de ventilerede sæder, har jeg faktisk nogle overodentligt fine lædersæder i, som man sidder fantastisk i. Desværre er jeg således indrettet, at jeg meget let sveder ganske meget på ryggen - så længere ture kræver skiftetrøje med Nu kører jeg jo desværre ikke så meget i den. Til dagligt er det "konebilen". Min kone har ødelagt ryg/nakke samt nedsat førlighed i venstre ben i et trafikuheld, og kunne ikke ret godt køre bil mere. Men med Saab'ens gode sæde og automatgearet, har hun fået sin frihed tilbage. Så må jeg nøjes med at pendle i en Skoda Citigo
Turbonålen har jeg jo ikke så meget at bruge til - slet ikke med automatgearet. Men Mugghållaren på bagsædet er nok et mere presserende projekt (ligesom jeg må på den igen med hållaren i instrumentbordet. Den sorte fra dig som jeg monterede, er alligevel for meget i stykker, så jeg må have den grå i istedet. (kan man mon farve sådan noget plast?)plankan skrev:Hvis du da allerede har læderstue i dyttenkobbernagel skrev:Og ellers fantaserer jeg videre om de ventilerede sæder...
Så havde jeg lagt den fantasi på "hyllen" -
da det virker lige svært nok og opdrive/instalerer.
Hvoffer da ikke undersøge hvor svært det ville være -
at få monteret et instrumenthus med turbo "nål" i stedet for
De er da meget lettere at få fat på
og så kan du på samme gang montere et andet panel
(Læste noget om at du var "træt" af det originale)
Angående de ventilerede sæder, har jeg faktisk nogle overodentligt fine lædersæder i, som man sidder fantastisk i. Desværre er jeg således indrettet, at jeg meget let sveder ganske meget på ryggen - så længere ture kræver skiftetrøje med Nu kører jeg jo desværre ikke så meget i den. Til dagligt er det "konebilen". Min kone har ødelagt ryg/nakke samt nedsat førlighed i venstre ben i et trafikuheld, og kunne ikke ret godt køre bil mere. Men med Saab'ens gode sæde og automatgearet, har hun fået sin frihed tilbage. Så må jeg nøjes med at pendle i en Skoda Citigo
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Måske er det i virkeligheden mig der skal lære noget Jeg troede egentligt mest, at man kan bruge information om aktuelt turbotryk til at skifte gear/holde motoromdrejninger på de rigtige tidspunkter, for derved at holde trykket oppe. Det giver vel ikke så meget mening når den skifter selv? (Jeg har sikkert slet ikke forstået pointen med turbomanometeret...)plankan skrev:kobbernagel skrev:Turbonålen har jeg jo ikke så meget at bruge til - slet ikke med automatgearet .
Ehh, gidder du lige og skære den ud i pap for mig
Jeg har både automatgear og "nål" = fungere da helt prima
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det er vel bare så man kan følge med i manifold-trykket, hvis man interesserer sig for den slags (jeg gør).
Flot slæde Det bliver spændene at se om den kan blive endnu flottere i dine hænder. Det bliver nok noget andet end at skrue på Kvartz.
Hvad skal hun hedde? Blå Bertha? Ahh måske ikke
Flot slæde Det bliver spændene at se om den kan blive endnu flottere i dine hænder. Det bliver nok noget andet end at skrue på Kvartz.
Hvad skal hun hedde? Blå Bertha? Ahh måske ikke
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- ulrichstefan
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Madam Blå
9-3 Griffin Sportscombi aero 2.0Txwd,aut 12
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Denne farve findes kun 2007 hvad jeg kan se
Flottere kan hun da sikkert blive
Men nogen "Kvartz" vil jeg ikke sammenlignes med i fremtiden -
da det slet ikke er i nærheden af samme type til
dyt
Glæder mig allerede til sæsongen er forbi og jeg kan begynde og "lege" med tøsen.
Har allerede lagt "planer" :mrcool
Jo tak, hun er da lidt af en one of a kind i sig selv.Den_Gamle skrev:Flot slæde Det bliver spændene at se om den kan blive endnu flottere i dine hænder..
Denne farve findes kun 2007 hvad jeg kan se
Flottere kan hun da sikkert blive
Men nogen "Kvartz" vil jeg ikke sammenlignes med i fremtiden -
da det slet ikke er i nærheden af samme type til
dyt
Ja det kan du lige tro at det er.Den_Gamle skrev:Det bliver nok noget andet end at skrue på Kvartz.
Glæder mig allerede til sæsongen er forbi og jeg kan begynde og "lege" med tøsen.
Har allerede lagt "planer" :mrcool
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og så tager vi en ny dag med "miss" Icy
(Måske skulle jeg bare kalde henne for "Missy")
Som altid når man senere sidder og kigger på de billeder man har taget -
ja så finder man oftest små "fejl"
Og jo, jeg er da allerede "i gang" på den front
Jeg syntes at belysningen var lige vel "svag/klen" -
det passede ikke godt på en bil med sådan en "frisk" farve som hun jo nu engang har.
Så der var kun en ting at gøre -
ud på endnu en shopping tur
Men nu er tøsen jo sådan lidt High-tech i sig -
så det blev til en omgang LED med Canbus for at være på den sikre side:
Ser sjove ud:
Men forskellen lader da ikke det blinde øje i fred
Sådan normalt på en OG 900 eller 9K'er -
så bytter man en parkeringslampe på 0,5.
Nu har jeg lært mig noget nyt ...........
Det gør man ikke på en 9-5'er
Se lige engang den pind her
Venstre side (fører) det går da rimligt uden større besvær -
men den i højre side sidder helt her nede:
Men for at komme til den -
ja så skal man lige have LMM af vejen:
Også her bliver det LED med Canbus
Se bare her hvor meget power der kom i den lille lampe:
Tågelygterne er endnu ikke skiftet.
På dette billede har vi så skiftet lamperne til det korte lys:
Man kan godt "skimte" at de er lidt mere blå end dem nede -
som stadievæk ikke er skiftet.
"H8"
Bilfabrikanterne ved da nok hvordan de skal gøre det til en "jungle" -
for dem der ikke er indsat i lamper
Men sjovt nok -
så bytter man lamper til tågelygterne på en 9-5
på de der "små" 0.5 :Idonno
Her ser vi den ene side (fører) skiftet:
Atter igen der man også den lyse mere i Blå.
Og hvordan tager det hele sig så ud efter vi blev færdige......
Før
Efter
Me like a lot :mrcool
(Måske skulle jeg bare kalde henne for "Missy")
Som altid når man senere sidder og kigger på de billeder man har taget -
ja så finder man oftest små "fejl"
Og jo, jeg er da allerede "i gang" på den front
Jeg syntes at belysningen var lige vel "svag/klen" -
det passede ikke godt på en bil med sådan en "frisk" farve som hun jo nu engang har.
Så der var kun en ting at gøre -
ud på endnu en shopping tur
Men nu er tøsen jo sådan lidt High-tech i sig -
så det blev til en omgang LED med Canbus for at være på den sikre side:
Ser sjove ud:
Men forskellen lader da ikke det blinde øje i fred
Sådan normalt på en OG 900 eller 9K'er -
så bytter man en parkeringslampe på 0,5.
Nu har jeg lært mig noget nyt ...........
Det gør man ikke på en 9-5'er
Se lige engang den pind her
Venstre side (fører) det går da rimligt uden større besvær -
men den i højre side sidder helt her nede:
Men for at komme til den -
ja så skal man lige have LMM af vejen:
Også her bliver det LED med Canbus
Se bare her hvor meget power der kom i den lille lampe:
Tågelygterne er endnu ikke skiftet.
På dette billede har vi så skiftet lamperne til det korte lys:
Man kan godt "skimte" at de er lidt mere blå end dem nede -
som stadievæk ikke er skiftet.
"H8"
Bilfabrikanterne ved da nok hvordan de skal gøre det til en "jungle" -
for dem der ikke er indsat i lamper
Men sjovt nok -
så bytter man lamper til tågelygterne på en 9-5
på de der "små" 0.5 :Idonno
Her ser vi den ene side (fører) skiftet:
Atter igen der man også den lyse mere i Blå.
Og hvordan tager det hele sig så ud efter vi blev færdige......
Før
Efter
Me like a lot :mrcool
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
I dag har den så stået på at læse lidt i den bibel der fulgte med bilen -
samt kigge lidt mere nøje i service bogen
Der er jo lige lavet service -
men nogle tændrør er der ikke byttet :Hvadhulen
Jeg bliver bare ikke klog på de intervals der er på dem -
men jeg kunne da se at de havde siddet der længere end min private interval
Så ud med dem og i med nye friske NGK:
Nu vi så er blevet ejer til bil med stor læderstue -
ja så blev der lige rundet et sving omkring Höök's hvor vi købte dette her:
Dette er GUF til læder -
og er bare 1/2 så dyrt som de fine mærker
samt kigge lidt mere nøje i service bogen
Der er jo lige lavet service -
men nogle tændrør er der ikke byttet :Hvadhulen
Jeg bliver bare ikke klog på de intervals der er på dem -
men jeg kunne da se at de havde siddet der længere end min private interval
Så ud med dem og i med nye friske NGK:
Nu vi så er blevet ejer til bil med stor læderstue -
ja så blev der lige rundet et sving omkring Höök's hvor vi købte dette her:
Dette er GUF til læder -
og er bare 1/2 så dyrt som de fine mærker
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Sentation ...... Sentation ...... Sentation ...
Så skete det til sidst
Den dansk/svenske "Plankan" der er kendt inden for diverse saab kredse -
har endelig fået udøvet sin første modifikation på hans egen "unike" saab 9-5
bedre kendt som Missy
Saab klub Danmark får den store ære af at må udgive billeder/story
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Av ja, en lille øl for meget -
samt en herlig privat indspillet version af Schubert's Ave Maria
på et Yamaha Tyros 4:
https://www.youtube.com/watch?v=1DA9M_Hh248
Ja det kan vække selv de dybeste følelser hos mig
Nå, men jeg har været på min første tur til malmø med Missy i dag.
Her med Turning torso i baggrunden:
O'boy, ser hun ikke bare godt ud med Øresund i baggrunden
og på vej hjem, ja så skete "det der"
som jo starter med et billede inde i mit hoved.....
Så der var kun en ting at gøre, nemlig tage vejen forbi den lokale skrot her hjemme
Så her er vi 50:- sek fattigere:
Godt beskidt
Den splitter vi lige i molekyler inden vask:
Sådan, har her fået 2 omgange med plastprimer:
Her ser man hvad der er på G
Udsigt til Missy
Og her den anden
Sidste lager af farve/maling klart:
Indendørs efter det er tørt, det meste malet i sort -
men jeg har beholdt det lille galler nede til højre i billedet -
i den originale kulør
Så hvad er det så lige her er på G...........
Jo, på vejen hjem så så jeg "op" i taget
men fik mig en vision af det sorte fra spejlet.
Tænkte som sådan, at hvoffer kunde så resten ikke også "føgle efter" i den kulør
Sådan som det ser ud nu før
Nu skal man lige huske på -
at jeg er en mand der kommer fra en bil med 100% Black himmel
Af med "låget" til belysningen:
Her finder man så en torx skrue
Her har vi så den "nye" der er klar til montering:
Og Voilá
Hvad siger i så
Glæder mig allerede til at se det i dagslyset i morgen
intet ødelagt -
den originale panel findes sparet her:
Men det sjove ved det hele, er at før jeg begyndte på det sorte her -
ja så fik/havde/har jeg endnu en idé til det panel
Men men, de koster jo kun kaffepenge og der er masser af dem
Så skete det til sidst
Den dansk/svenske "Plankan" der er kendt inden for diverse saab kredse -
har endelig fået udøvet sin første modifikation på hans egen "unike" saab 9-5
bedre kendt som Missy
Saab klub Danmark får den store ære af at må udgive billeder/story
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Av ja, en lille øl for meget -
samt en herlig privat indspillet version af Schubert's Ave Maria
på et Yamaha Tyros 4:
https://www.youtube.com/watch?v=1DA9M_Hh248
Ja det kan vække selv de dybeste følelser hos mig
Nå, men jeg har været på min første tur til malmø med Missy i dag.
Her med Turning torso i baggrunden:
O'boy, ser hun ikke bare godt ud med Øresund i baggrunden
og på vej hjem, ja så skete "det der"
som jo starter med et billede inde i mit hoved.....
Så der var kun en ting at gøre, nemlig tage vejen forbi den lokale skrot her hjemme
Så her er vi 50:- sek fattigere:
Godt beskidt
Den splitter vi lige i molekyler inden vask:
Sådan, har her fået 2 omgange med plastprimer:
Her ser man hvad der er på G
Udsigt til Missy
Og her den anden
Sidste lager af farve/maling klart:
Indendørs efter det er tørt, det meste malet i sort -
men jeg har beholdt det lille galler nede til højre i billedet -
i den originale kulør
Så hvad er det så lige her er på G...........
Jo, på vejen hjem så så jeg "op" i taget
men fik mig en vision af det sorte fra spejlet.
Tænkte som sådan, at hvoffer kunde så resten ikke også "føgle efter" i den kulør
Sådan som det ser ud nu før
Nu skal man lige huske på -
at jeg er en mand der kommer fra en bil med 100% Black himmel
Af med "låget" til belysningen:
Her finder man så en torx skrue
Her har vi så den "nye" der er klar til montering:
Og Voilá
Hvad siger i så
Glæder mig allerede til at se det i dagslyset i morgen
intet ødelagt -
den originale panel findes sparet her:
Men det sjove ved det hele, er at før jeg begyndte på det sorte her -
ja så fik/havde/har jeg endnu en idé til det panel
Men men, de koster jo kun kaffepenge og der er masser af dem
- TOM_K
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hmm... Er der endnu større forlygter i pakken?
Flot bil ellers. Jeg synes det er befriende, at ikke alle biler er sorte og sølvfarvede som i Danmark. Det klær 9-5'eren.
Stort tillykke med hende!
VH/Tom
Flot bil ellers. Jeg synes det er befriende, at ikke alle biler er sorte og sølvfarvede som i Danmark. Det klær 9-5'eren.
Stort tillykke med hende!
VH/Tom
Tom K - medl. nr. 293
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
900 Cabriolet T16 1987
Tlf. 28 29 78 66
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
En sort himmel i alcantara ville matche fint til din sorte lysbox, ps hvad er der i kassen ?
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja kængurukofanger og 9 par lygter er på G -
de fleste af dem må jo sidde på taget
SweetTOM_K skrev:Hmm... Er der endnu større forlygter i pakken?
Ja kængurukofanger og 9 par lygter er på G -
de fleste af dem må jo sidde på taget
Jo denne blå er ligsom light på en måde som får en stor 9-5 til at se "lettere" udTOM_K skrev:Flot bil ellers.
Jeg synes det er befriende, at ikke alle biler er sorte og sølvfarvede som i Danmark.
Det klær 9-5'eren.
Pænt takTOM_K skrev:Stort tillykke med hende!
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Skal jeg da lige snakke med min "sadelmakare" om næste gang jeg er i malmö
2 af dem er 100% tilbehør
1 af dem er erstatnings matriel
1 er "service" del x 2 da det passer til de fleste saab'er
Slet ikke nogen dum ide RuneRuneTonnesen skrev:En sort himmel i alcantara
Skal jeg da lige snakke med min "sadelmakare" om næste gang jeg er i malmö
Der er 4 kategorier i den kasse:RuneTonnesen skrev: ps hvad er der i kassen ?
2 af dem er 100% tilbehør
1 af dem er erstatnings matriel
1 er "service" del x 2 da det passer til de fleste saab'er
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå men den har da ellers stået på vård og vask af læder.
Disse stole vil jeg nu gøre alt i verden for at de ikke bare skal holde længe -
men og se pæne ud længe
Så det var da bare til at gå i krig -
her ses de tørre efter en omgang "sæbevask" til læder:
Så var det bare med at komme i gang med det fedtede stads
Men belønningen lader da heller ikke vente på sig
Godt på vej, men tager sin tid -
og det har jeg jo godt om
Disse stole vil jeg nu gøre alt i verden for at de ikke bare skal holde længe -
men og se pæne ud længe
Så det var da bare til at gå i krig -
her ses de tørre efter en omgang "sæbevask" til læder:
Så var det bare med at komme i gang med det fedtede stads
Men belønningen lader da heller ikke vente på sig
Godt på vej, men tager sin tid -
og det har jeg jo godt om
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der ser søreme godt ud! Mine sæder trænger også gevaldigt! måske skulle jeg også snart tage mig sammen til at give dem den store tur. Har sågar fundet et lille hul i læderet på undersiden af midterarmlænet på bagsædet...
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Vi fandt dog ikke ud af om jeg havde ret med "nummeret"?
Jeg er i øvrigt helt vild med de sæder hvis jeg ikke havde fået det sagt tidligere.
MVH Mads
Tøhø eller Klåge Åge99GL skrev:Hej
Jensen det store opslagsværk
Også kaldet Lademands leksikon
Du spørger og Jensen svarer
Vi fandt dog ikke ud af om jeg havde ret med "nummeret"?
Jeg er i øvrigt helt vild med de sæder hvis jeg ikke havde fået det sagt tidligere.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99