Side 1 af 1

svingede lade tryk

: 19. dec 2015, 15:46
af basse2000
hej jeg har denne 9000 ltt cse som jeg har monteret apc på og anden styreboks .... prøvede på motorvej at lade den arbejde i 5. gear fra 100 km/t og frem.... den ryger op på 0.9 bar som er fint men den svinger imellem de 0.9 og 0.6 bar 3-4 gange på 5 sekunder.... hvadkan det skyldes ?

svingede lade tryk

: 19. dec 2015, 18:05
af hf-eco-power
En slap aktuator. Et velkendt fænomen efter en sådan operation.

/Henrik

svingede lade tryk

: 19. dec 2015, 19:17
af LarsJ
Min svinger en lille smule 0.1bar ved 3000omdr. virker som ½-1 gang i sekundet
Fandt ud af det hjalp at korte styrreslangerne op (de 3 der sidder på APC ventilen), før var den ene 10 cm for lang, det er ikke helt forsvindet men det blev bedre.

Har du samme fejl hvis du holder speederen på 0.7 eller 0.8bar?
Så skulle motoren spise mere luft end turboen max må lave, derved holdes aktuator lukket, fordi der ikke behøves at regulere ned.

svingede lade tryk

: 20. dec 2015, 09:31
af basse2000
,må teste begge ting tak :-)

svingede lade tryk

: 22. dec 2015, 15:55
af basse2000
Hmm synes det virker som om den ikke får benzin ? ... I første gear er den fin kvik men anden gear er det som om er fra o.4 til 0.9 bar er der ikke rigtigt noget videre mere træk ... Som om den tøver lidt med en lille smule småhuggeri ...

svingede lade tryk

: 22. dec 2015, 16:13
af basse2000
Hmm synes det virker som om den ikke får benzin ? ... I første gear er den fin kvik men anden gear er det som om er fra o.4 til 0.9 bar er der ikke rigtigt noget videre mere træk ... Som om den tøver lidt med en lille smule småhuggeri ...

svingede lade tryk

: 22. dec 2015, 17:50
af LarsJ
Første gear kører den på ca. 0.4-0.5 bar altid.
I resten af gearene kører den med det styreboksen er stilt til.

Har du kikket til luftfilteret?

Har du kikket slanger?

tændrør? de sene 9000 kan næsten ikke køre på andet end NGK rør.

Små huggen kan være tændrør eller tændkassette, hvis der indrapporteres tændingsbanken, så skruges trykket ned.
Min kunne ikke holde de 1.0 bar og faldt ned på 0.4 som er grundtryk, det var tændkassetten der drillede, men da svingede trykket ikke.
Der blev bygget op som normalt, men lige før målet, faldt trykket igen.
Jeg skulle så køre med samme fart i 1 min, så kunne den igen over 0.4, men det gik så galt igen før den nåede målet.

svingede lade tryk

: 22. dec 2015, 17:55
af basse2000
Prøver det med tændkassetten ... Har en til at ligge ... Tændrør burde skiftes tror jeg

svingede lade tryk

: 25. dec 2015, 02:29
af basse2000
skiftede lige tændrør til nogen denzo som sad i en anden motor jeg har... tæt på nye .... hold da op..... kunne høre den skrige ... HVAD FANDEN LAVER DU ???!!!!....ikke engang 0,2 bar før den huggede.... hvilke tændrør fungere bare som de skal .... til omkring 1 bar tryk og mere ...... forstår nu stadigt ikke at når den laver 1 bar er jeg ikke synderligt imponeret over kræfter i forhold til hvad min gamle 9000 cc reagerede med samme tryk....

svingede lade tryk

: 25. dec 2015, 08:33
af kimsaab
Hej
Læste du ikke det er bedst med NGK tændrør ? Husk elektrode afstanden skal være 100% ens på alle 4 tændrør
Hvilken benzin kører du på ? Hvis du kun kører på 92 okt så er det jo noget tynd brændstof
Der skal hældes SHELL V-POWER på
M.v.h
Kim

svingede lade tryk

: 25. dec 2015, 08:34
af kimsaab
Hej
Læste du ikke det er bedst med NGK tændrør ? Husk elektrode afstanden skal være 100% ens på alle 4 tændrør
Hvilken benzin kører du på ? Hvis du kun kører på 92 okt så er det jo noget tynd brændstof
Der skal hældes SHELL V-POWER på
M.v.h
Kim

svingede lade tryk

: 25. dec 2015, 16:39
af basse2000
jeg kører 99 vpower ..... men er sq ved at være dyrt med manglende kræfter alligevel