Side 1 af 1
saab sonett uden tag
: 20. dec 2015, 20:41
af RuneTonnesen
saab sonett uden tag
: 21. dec 2015, 20:15
af viking
Der er fint bid i den 2T.
Men lidt synd at skære taget af så sjælden vogn som Sonett II 2T..
saab sonett uden tag
: 21. dec 2015, 20:43
af RuneTonnesen
Synd og synd, det er god vægtoptimering=fart, jeg er mere bekymret for stivheden eller også kender jeg ikke nok til dens opbygning.
saab sonett uden tag
: 21. dec 2015, 20:45
af Stoffer
Det er så en V4.. Se puklen på hjælmen, og hvis i søger lidt længere på youtube, står den som v4 i et andet løb !!
saab sonett uden tag
: 21. dec 2015, 21:11
af viking
Her er en på Dyno-en.:
Sprød lyd og fed os
http://youtu.be/hzcP5vDdGrk
"Ford Taunus-en kan nu også ryge :
http://youtu.be/XxzivlxqvBM
: 21. dec 2015, 22:11
af Edwins
Den overkornede gule djævel er en totakter.
Hør brølet fra den luftgrådige motor. :sunglasses
Sonett II fik bule i klappen for at give plads til V4. Sonett styrede bedre med TT, da balancen er bedre. Med TT mindre understyring.
: 22. dec 2015, 07:26
af Stoffer
Den står da ellers som V4 i denne video
http://youtu.be/pXQt9KaL6H8
: 22. dec 2015, 12:32
af Edwins
Jaja, men "papiret er taknemmeligt".
TOTAKT.
Her klokker han (Tom Donney) med 196 med 750 cc. Skru op!
https://www.youtube.com/watch?v=eQA9HDlI52A
Mere efter klippet..
:sunglasses
: 23. dec 2015, 18:10
af viking
: 24. dec 2015, 10:25
af Solgaard
Den gule Sonett II uden tag ER EN TUNET V4. Edwins skal bare have renset ører
: 24. dec 2015, 11:05
af Stoffer
: 25. dec 2015, 02:24
af Edwins
Undskyld for den sjældne fejltagelse..
Der er ingen lyddunker i bilen. Er der kun er LP pladen som svinghjul i motoren, siden at den er så gasvilligheden?
En 60° V-motor er en tuk-tuk motor, lissom en boksermotor..
Se i kommentaren i klippet. Den dygtige fører skriver om motorlyden:
I agree. It really doesn't sound like it should!
I think the unusual exhaust note comes from the higher compression (12.5:1) coupled with the arrow-straight exhaust. The only bends are in the headers themselves. It is straight out the back after the Y-junction and there is no muffler at all.