Kan ikke få min 9-5´er til at køre..
: 24. mar 2016, 12:03
Hej..
Jeg overtog for 3 måneder siden en Saab 9-5 2,3 T - 170 HK, som nok havde levet en lidt omtumlet tilværelse, som var endt ud i et motorskifte. Dette motorskifte endte med en defekt pakdåse mellem gearkasse og krumtaphuset, som så skulle skiftes. Bilen havde oveni stået stille i næsten 2 år, hvorfor jeg blev opfordret til at pakke motoren om da den skulle ud alligevel. Og så starter problemerne.. Jeg er ikke selv mekaniker og har ikke et klap forstand på det, men jeg valgte i hvert fald den forkerte til at udføre opgaven, hvilket indtil nu har kostet en anden aut. gearkasse, 12 uger på værksted, og nu har jeg så måttet betale 30 værkstedstimer for at få det hele lavet om.. Problemet er at den sætter voldsomt ud og går i stå, og det vælter ud med sort røg.. Det ved jeg betyder den får alt for meget benzin, hvilket en CO på 12 også viser.. Men vi kan ikke finde ud af hvorfor.? Den melder ikke fejl på noget.? Vi mistænker at vacum slangerne ikke sidder korrekt, men trods diverse diagrammer kommer vi til kort hver gang.. Der er bla. en vacum slange der kommer nede fra og som har en ventil. Den slange ender i ingenting med et T stykke.? Ligeledes er der en slange der er blændet af med en skrue i enden. Vi har fulgt beskrivelsen, men er vist faret vild.. Er der nogen der har en vejledning i korrekt montering af disse vacumslanger, alternativt et diagram, eller ved hvor jeg kan finde / købe det.? Jeg har talt med tidligere ejer, da jeg mistænker bilen for at være modificeret, og han bekræfter at der iflg. personen han købte bilen af, har været monteret større turbo på, men at den motor der sidder i nu, er standard.. Men hvad hvis der også har været pillet ved motorstyringen.? Den har han ikke pillet ved.. Altså kan der nu være en standard motor i med en motorstyring der er programmeret til at losse benzin ind.? En pokkers lang smørre, men det der undrer mig meget er, at da jeg hentede bilen startede den, og kørte som den skulle, og nu efter motoren har været ude 2 gange, ja så går den mildt sagt ad H til. Hvis den får lov at trække går den ok, men så snart jeg letter trykket på speederen, så sætter den ud, og tomgang vil den da slet ikke.. Bilen er fra 1998 og har stelnummer YS3ED48E0W3083494
Håber der er nogen der kan give et godt råd, da jeg er ved at være på hælene for idé´er og penge.
Jeg overtog for 3 måneder siden en Saab 9-5 2,3 T - 170 HK, som nok havde levet en lidt omtumlet tilværelse, som var endt ud i et motorskifte. Dette motorskifte endte med en defekt pakdåse mellem gearkasse og krumtaphuset, som så skulle skiftes. Bilen havde oveni stået stille i næsten 2 år, hvorfor jeg blev opfordret til at pakke motoren om da den skulle ud alligevel. Og så starter problemerne.. Jeg er ikke selv mekaniker og har ikke et klap forstand på det, men jeg valgte i hvert fald den forkerte til at udføre opgaven, hvilket indtil nu har kostet en anden aut. gearkasse, 12 uger på værksted, og nu har jeg så måttet betale 30 værkstedstimer for at få det hele lavet om.. Problemet er at den sætter voldsomt ud og går i stå, og det vælter ud med sort røg.. Det ved jeg betyder den får alt for meget benzin, hvilket en CO på 12 også viser.. Men vi kan ikke finde ud af hvorfor.? Den melder ikke fejl på noget.? Vi mistænker at vacum slangerne ikke sidder korrekt, men trods diverse diagrammer kommer vi til kort hver gang.. Der er bla. en vacum slange der kommer nede fra og som har en ventil. Den slange ender i ingenting med et T stykke.? Ligeledes er der en slange der er blændet af med en skrue i enden. Vi har fulgt beskrivelsen, men er vist faret vild.. Er der nogen der har en vejledning i korrekt montering af disse vacumslanger, alternativt et diagram, eller ved hvor jeg kan finde / købe det.? Jeg har talt med tidligere ejer, da jeg mistænker bilen for at være modificeret, og han bekræfter at der iflg. personen han købte bilen af, har været monteret større turbo på, men at den motor der sidder i nu, er standard.. Men hvad hvis der også har været pillet ved motorstyringen.? Den har han ikke pillet ved.. Altså kan der nu være en standard motor i med en motorstyring der er programmeret til at losse benzin ind.? En pokkers lang smørre, men det der undrer mig meget er, at da jeg hentede bilen startede den, og kørte som den skulle, og nu efter motoren har været ude 2 gange, ja så går den mildt sagt ad H til. Hvis den får lov at trække går den ok, men så snart jeg letter trykket på speederen, så sætter den ud, og tomgang vil den da slet ikke.. Bilen er fra 1998 og har stelnummer YS3ED48E0W3083494
Håber der er nogen der kan give et godt råd, da jeg er ved at være på hælene for idé´er og penge.