Side 1 af 1

Turbo GT1752, GT17 Hybrid eller TD04

: 18. jul 2016, 10:08
af Thorjensen
Hej folks

Nu har min herlige 9-5er rundet de 166000km, og indtil videre ingen tegn på dårligdom fra turboen. Meen, jeg begynder så småt at tænke den ind i budgettet :wink:

Da vognen er en Vector model med BSR trim 1, har jeg egentlig altid gerne ville give den "det sidste" og opgradere til en TD04*15. Alternativt har jeg også Abbott's GT17 Hybrid i tankerne, da turboen trods dyrere indkøb, er en direkte bolt-on, hvor TD04 kræver nogle ny stumper inkl. koblingsskifte.

Jeg har intet Hk mål, som jeg ønsker at nå op på, og bilen kører som alm. familien-Danmark vogn.

Hvad er jeres tanker???

Turbo GT1752, GT17 Hybrid eller TD04

: 18. jul 2016, 17:56
af LarsJ
Hvis din kobling er meget slidt og er lige på kanten til at slippe, så vil det lidt højere moment fra TD04 måske få koblingen til at glide.
Tror dog ikke det er et problem med de km og hvis du beholder BSR trimmet, istedet for at få et tilpasset den nye turbo.

378nm er de målt eller er det BSRs gæt?
Får selv max 330nm på hjulene på en T5 motor med stage 3, det går fint på en 266.000km, ikke Viggen / Aero kobling.

Turbo GT1752, GT17 Hybrid eller TD04

: 17. aug 2016, 17:35
af Mortenvig
Købt chip trimning har et problem, da de flytter sikkerheds marginerne der er bygget ind i den originale programmering.
Så enten køber man hele pakke fra samme firma.
Eller mikser selv og får kørt den ind tll konfigurationen man nu har valgt.
Specielt når det er en brugs bil, der skal virke 24-7