Den nye bil blev ... en SAAB
: 25. jun 2018, 20:45
Jeg har indkøbt en 95 fra 2005 med 180.000 km på klokken. Det er samtidig en opgradering for mig da den skal afløse min 93’er fra 1998 med sug der har tjent trofast i 10 år og altså også min første vogn med mølle.
Bort set fra undervognen er den rimelig pæn. Den har aldrig været rustbeskyttet, men er alligevel blandt de pæneste som jeg har kigget på. Men der skal altså fixes noget rust i undervognen, mest i bageste hjulkasser. Udstødningen er der ikke meget tilbage af, så jeg vil skaffe en rustfri fra Rakarör. Har en på 93’eren der stadig ser ud som ny (næsten).
Jeg har ikke undladt at læse med når der har været diskuteret turbo og kan forstå, at en del har erstattet GT1752’eren med en Mitsu turbo. Det synes jeg jo lyder interessant da et af argumenterne har været, at den er mere robust. Ja, og så også at der med et lille indgreb kan opnås lidt højere moment er jo ingen skade til. Ville den opgradering kræve opgradering af andet isenkram – vil raka-udstødningen fx kunne fungere med Mitsu?
Støddæmper og fjedre ser ekstremt gamle og udkørte ud, så der må skiftes lidt her også. Hvilken løsning har I andre valgt? Jeg er ikke interesseret i sækning. Den må gerne være lidt strammere end nu.
Lige nu er undervognen næsten helt strippet og jeg overvejer om jeg bør give den noget rustbeskyttelse oppe bag varmeskjoldene eller er det no go (pga. varmen)?
Jeg skal se om jeg kan lægge nogle billeder op (da den slags jo siger mere end 1000 ord). På forhånd tak for alle ord.
Thomas
Bort set fra undervognen er den rimelig pæn. Den har aldrig været rustbeskyttet, men er alligevel blandt de pæneste som jeg har kigget på. Men der skal altså fixes noget rust i undervognen, mest i bageste hjulkasser. Udstødningen er der ikke meget tilbage af, så jeg vil skaffe en rustfri fra Rakarör. Har en på 93’eren der stadig ser ud som ny (næsten).
Jeg har ikke undladt at læse med når der har været diskuteret turbo og kan forstå, at en del har erstattet GT1752’eren med en Mitsu turbo. Det synes jeg jo lyder interessant da et af argumenterne har været, at den er mere robust. Ja, og så også at der med et lille indgreb kan opnås lidt højere moment er jo ingen skade til. Ville den opgradering kræve opgradering af andet isenkram – vil raka-udstødningen fx kunne fungere med Mitsu?
Støddæmper og fjedre ser ekstremt gamle og udkørte ud, så der må skiftes lidt her også. Hvilken løsning har I andre valgt? Jeg er ikke interesseret i sækning. Den må gerne være lidt strammere end nu.
Lige nu er undervognen næsten helt strippet og jeg overvejer om jeg bør give den noget rustbeskyttelse oppe bag varmeskjoldene eller er det no go (pga. varmen)?
Jeg skal se om jeg kan lægge nogle billeder op (da den slags jo siger mere end 1000 ord). På forhånd tak for alle ord.
Thomas