Banner cycler

Skift af styrekugle - hvad med sporing ?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jimmy
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13. jan 2004, 22:35

Skift af styrekugle - hvad med sporing ?

11. mar 2004, 20:32

Jeg har slør i den venstre styrekugle på min SAAB 900 fra 1989.
Det ser ud til at være lige ud af landevejen og skifte den.

Med hensyn til sporingen, så er jeg vel nødt til at få gjort det på værksted, ellerkan jeg selv gøre det på en eller anden måde ?


Gæst

12. mar 2004, 10:49

Hej Jimmy.
Det er meget nemt at skifte kuglen (hvis den koniske bolt er groet helt fast, er det en fordel at have en kugleledsaftrækker). Jeg tror hellere du må køre til et hjulcenter ell. lign. og få den sporet. Det er meget vanskeligt at udmåle styretøjet nøjagtigt uden den specialudrustning de har på værkstederne. Der kan du til gengæld få det gjort nøjagtigt og det er ikke så frygteligt dyrt (200-300kr vil jeg tro). Det kan i hvert fald ikke betale sig at vente; Det koset meget hurtigt et par nye dæk (min egen bitre erfaring)
God arbejdslyst!
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

12. mar 2004, 23:09

Hej jimmy
når du får løsnet styrekuglen fra navet, tæller du antal omgange du drejer den ud, og drejer den nye det samme antal omgange ind, så har du en ca. justering, som du kan køre med, men jeg vil også anbefale dig at få den sporet efterfølgende, man kan dog lave en fornuftig sporing med en tommestok, har prøvet det, troede dog ikke på det ,så jeg fik et sporeapperat på, den spidsede 1 mm, som den skulle.
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.


http://www.saab-brochuresamling.dk

Tilbage til "Modern Forum"