Banner cycler

Hjælp, Plejestang ...

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jonas
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. mar 2004, 20:31

Hjælp, Plejestang ...

16. mar 2004, 20:35

HJÆLP - Jeg har lige købt en Saab 900 Turbo 16V fra 84, men efter kun 42 kilometer gik der et plejestangsleje. - Hvor kan jeg købe Lejepander til en rimelig pris ? -
Og er det noget det et svagt på en Saab ? - min bror har også måtte skifte 2 gange, men han har dog været så heldig at have andre motorer stående.
Mvh Jonas


Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

16. mar 2004, 23:22

hej jonas

du kan prøve at ringe til esbjerg cylinder service eller midt jysk cylinder service. de renovere motore og har lejer til alle motore.

men en motor smadrer ikke bare lige et plejlleje der er noget andet galt også. olie pumpen, for dårlig olie eller for lidt olie.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Jonas
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. mar 2004, 20:31

18. mar 2004, 21:30

Tror at Oliepumpen er fin, den sætter tryk nok på til at den ikke banker i tomgang, det er vel fordi den smør så godt så den kører på Oliefilmen ? den var lidt over min mærket i motoren, Turboen har spyttet en del ud, den er heller ikke så god. - har fået et par ekstra med, overvejer at bygge en vandkølet på, er der nogen fordel ved det ? - Jonas

Tilbage til "Modern Forum"