: 25. sep 2008, 23:53
I lighed med en 9000´er sidder der et lille "magisk øje" i radio-hovedenheden, der afhængig af lysintensiteten i kabinen justerer instrumentbelysningen, men selve grundjusteringen foretages stadig med en reostat. I 9-3ss/sc er denne elektronisk.
Jeg forstår til gengæld ikke, at der er grund til at lave en så stor sag ud af et emne som spænding><pærers holdbarhed inklusive softstartede pærer og hvad har vi. Jeg oplever yderst sjældent, at der sprænger én af de utallige pærer, der findes i en fuldloaded 9000, såvel med som uden loddeben. Sker det en sjælden gang, bliver det fikset pr. omgående. Færdig, slut! Hvor meget spænding er der egentligt på et normalt gennemsnitsbatteri, efter at vognen har sovet hele natten lang? Ikke meget over 12V, angiveligt. Hvad, når man så vrider øret rundt og dermed belaster batteriet sammen med tændte instrumentlys? Så snakker vi måske 10 - 10,5V. Skulle det så være et problem med pærernes holdbarhed? Ikke som jeg ser det
Man kunne måske netop kalde dette for softstart-ning af disse hårdtprøvede glødelamper
/Henrik
Jeg forstår til gengæld ikke, at der er grund til at lave en så stor sag ud af et emne som spænding><pærers holdbarhed inklusive softstartede pærer og hvad har vi. Jeg oplever yderst sjældent, at der sprænger én af de utallige pærer, der findes i en fuldloaded 9000, såvel med som uden loddeben. Sker det en sjælden gang, bliver det fikset pr. omgående. Færdig, slut! Hvor meget spænding er der egentligt på et normalt gennemsnitsbatteri, efter at vognen har sovet hele natten lang? Ikke meget over 12V, angiveligt. Hvad, når man så vrider øret rundt og dermed belaster batteriet sammen med tændte instrumentlys? Så snakker vi måske 10 - 10,5V. Skulle det så være et problem med pærernes holdbarhed? Ikke som jeg ser det
Man kunne måske netop kalde dette for softstart-ning af disse hårdtprøvede glødelamper
/Henrik