Kære Forum
Min gamle SAAB900 fra 1986 er begyndt at "hakke" ved acceleration. Der er ellers intet galt - starter fint og kører bare derudaf - men specielt i 3. gear hakker den, hvis omdrejningspunktet er lige lidt for lavt - populært den har "kænguru-benzin". Er det oliefilter, benzinfilter, tændrør eller hele molevitten i en hellig treenighed??
Jeg ved godt, at det er svært at diagnosticere en bil via mails, men alle bud modtages gerne. (Der er 6 mdr. til syn, hvor den formentlig falder - trods en omfattende bremserenovering - der alligevel har resulteret i skæv forbremseskive efter 1½ års kørsel - har nogen også oplevet det før?)
med venlig hilsen
CABOLA
SAAB 900 (1986 - en smule brugt og rusten)
Motoren hakker ved acceleration
Redaktør: Bestyrelsen
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Hej, Hvis du har karburator, kan det være gummi membranen, der er utæt, det kan give den fejl du nævner
Mvh
Jan
Mvh
Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg var nød til at hælde karburatorsprit på min saab 99, da der pludselig dannede sig karburator-is i den, en dag på vej hjem fra arbejde... Skete et par gange indtil jeg fik hældt sprit på, opstod aldrig på den igen, så længe jeg havde den...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hehe, ja, men der vi jo altid være undtagelser der bekræfter reglen... Men det er da værd at smide sprit i for en fifty inden den ryger på værksted...
Daniel
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
-
Gæ
Indlæg
jeg er enig i at det kan være gummimenbranen i karb., de fåes fra nye endnu evt. hos volvo, ca. 70,-
men det kan ligesågodt være dysenålen, som hæves og sænkes af membranen. og du har sikkert prøvet at efterfylde med hydraulikolie i toppen af karb., ik ?
saabfreak (igang med saab nr. 27...)
men det kan ligesågodt være dysenålen, som hæves og sænkes af membranen. og du har sikkert prøvet at efterfylde med hydraulikolie i toppen af karb., ik ?
saabfreak (igang med saab nr. 27...)
- cabola
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Tak for indlæg
Kære Alle
Tak for indlæg. En kollega har anbefalet "Radex eller Redex" der skulle rense motoren - det skal hældes i benzinen og så skal tanken fyldes op og køres ned.
Jeg er ikke sikker på, at det er is i karburatoren, da jeg har kørt i 2 år uden karburatorsprit uden problemer....men hvem ved?
Jeg vil ihvertfald prøve RadellerRedex.
KH
Carsten
SAAB900
Tak for indlæg. En kollega har anbefalet "Radex eller Redex" der skulle rense motoren - det skal hældes i benzinen og så skal tanken fyldes op og køres ned.
Jeg er ikke sikker på, at det er is i karburatoren, da jeg har kørt i 2 år uden karburatorsprit uden problemer....men hvem ved?
Jeg vil ihvertfald prøve RadellerRedex.
KH
Carsten
SAAB900