Banner cycler

turbbo strejke

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

mive
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29. jan 2004, 13:53

turbbo strejke

24. mar 2004, 12:50

Hej

Jeg har en 9000 cs 2,3 turbo med problemer. Problemet er at turboen ikke "virker" :x .
Lidt baggrundshistorie: Turboen har før strejket, da var det wastegate ventilen der var "hoppet" af armen på turboen (fordi der manglede plomberingsclipsen), af andre årsager har bilen holdt stille i nogle måneder, og det viser sig at wastegate ventilen har været hoppet af igen (jeg fik ikke monteret clipsen efter første gang :oops: ), armen på turboen har så imidlertid sat sig god og grundigt fast. Efterfølgende har jeg med, god tålmodighed fået løsnet armen og smurt den. Den bevæger sig nu igen helt gnidningsfrit. Meeen :cry: turboen sparker stadig ikke ind. Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kommer videre, fejlfinder, hvad kan jeg gøre selv. :?:


Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

24. mar 2004, 13:56

Hej Mive... Det kunne være din wastegate der ikke holder ordentligt lukket ved højere tryk, og derfor lukker trykket ud gennem udstødningen... Prøv at give din wastegate tryk med en cykelpumpe eller lignende (ikke for meget, da membranen kan gå i stykker) for at se om wastegaten åbner og lukker som den skal...
Ellers kan du tjekke dit grundladetryk er rigtigt, da du måske har stilt på dette da du havde armen af turboen.
Håber det kan hjælpe, ellers er der sikkert andre der supplerer med oplysninger...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Gæst

25. mar 2004, 10:09

Hej Saab-daniel.

Tak for dit svar, en god ide, det med pumpen. Jeg vil prøve det ved først givne lejlighed. :wink:

Tilbage til "Modern Forum"