Banner cycler

Ny bil...?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Ny bil...?

4. apr 2004, 04:50

Hej!

Hvad mener I at en bil som denne er værd i Danmark, nysynet og det hele? Jeg er nemlig lige kommet til at købe nedenfor nævnte bil i Sverige (den var rørende billig), og kan ikke finde ud af om jeg skal sælge den uden afgift, med afgift - eller bare betale afgift og beholde den, selv om jeg ikke har råd til det, for den er ret fed - syn's jeg...

Bilen: 900 Turbo 16v årgang 1990. 220000 km. 5-trins manuelt gear. Grå med gråt indtræk. 5-dørs kombi-coupé (altså med stor bagklap).

---

Ikk' så godt:

Pil-rådne døre, dog kun på det sædvanlige sted i bunden, så det ses ikke når dørene er lukkede.
En LILLE smule rust i en skærmkant.
En LILLE smule rust i kanten af bagklappen, det ses næsten ikke.
Nul servicebog, men dokumentation for km.-tal (synsrapporter) og den kører fint.
Der er ikke læder i...

---

Ikk' så ringe endda:

Kabinen er pæn
Ingen buler i karossen, det er en nydelig bil.

Rød APC-box, dvs. 175 HK trods katalysator. Derudover en masse "lir":

Centrallås
El-ruder
El-spejle
El-soltag
Fartpilot
Aircondition
ABS-bremser ( Usædvanligt på en '90-model )

Det forudsættes at alt ovenfor nævnt legetøj fungerer, hvilket A/C'en desværre ikke gør p.t., men det skal laves. Resten fungerer upåklageligt.

Hvad kan sådan en bil sælges for i Danmark? Og hvad er registreringsafgiften mon? Kom frit frem og gæt med - men jeg lover altså ikke at jeg vil sælge den, for hvis afgiften er lav (dream on...) beholder jeg den sikkert.

/Peter


lars
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 254
Tilmeldt: 25. jan 2004, 23:01

4. apr 2004, 05:26

Hej Peter

Jeg vil skyde på at afg. er ca. 22.000

Den er ca 24.000 på en 1992

MVH

Lars
Saab 9000
Gæst

4. apr 2004, 12:31

hej
behold den selv, du får nok ikke bedre bil !! og det med dørene er ikke så slemt, der fås reparationssæt, både dørplader og underkanter og det er ikke så bekosteligt at få det lavet. og aircon mangler nok kun lidt freon...så for en rimelig udgift får en fed bil !! (hvad gav du for den???)
hilsen fra ham der også har en 900turbo 1990, + 2 stk 96V4 1973 og en 900GL 1979...
Brugeravatar
Serpen
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25. mar 2004, 12:59

4. apr 2004, 13:48

Anonymous skrev:hej
behold den selv, du får nok ikke bedre bil !! og det med dørene er ikke så slemt, der fås reparationssæt, både dørplader og underkanter og det er ikke så bekosteligt at få det lavet. og aircon mangler nok kun lidt freon...så for en rimelig udgift får en fed bil !! (hvad gav du for den???)
hilsen fra ham der også har en 900turbo 1990, + 2 stk 96V4 1973 og en 900GL 1979...
Hej,

Vedrørende rep.sæt til døre - som det fremgår andetsteds her i forummet, har jeg en bil med skoddøre, og er godt bekendt med reparationssæt til den nederste del af dørene. Men hvor er det lige, jeg har set, at man kan købe dem på nettet? Og hvad ville det koste (pr. dør) at få det lavet? Mit værksted sagde ca. 4000, men hvis man selv tager døre af, og skiller dem ad, lakerer og samler dem igen efterfølgende, må det vel kunne gøres billigere - nogen der kender til et sted, som ville svejse nye bundstykker på?

/Søren

PS: Jeg ville beholde bilen (men jeg har også beholdt min egen!)
Gæst

4. apr 2004, 17:30

jeg har købt 2 stk. nye dørplader til min 1979'er hos en tidligere saab-forhandler for 400,- + bundstykker hos den lokale rerservedelsleverandør, hedder FTZ www.ftz.dk
husk på at 900-modellen hvad angår døre stort set er identiske fra 1979 til 1993...
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

5. apr 2004, 14:25

Jep, stemmer også for at beholde den, det kan der ikke herske tvivl om i mit sind :D
Hvad angår afgiften, så går jeg ud fra, at siden du har købt bilen, så har du også registreringsattesten. Med en kopi af denne og en henvendelse til Told og Skvat, kan du få en estimeret vurdering, som så kan gå op og ned ved den endelige vurdering. Sørg for IKKE at lave noget på bilen der gør den i bedre stand, bedst er, hvis den kun akkurat kan synes. Så har told og skvat ikke noget at hive bilens vurderingspris op med, da den jo er lidt kummerlig at se på, ergo giver dette en lavere registreringsafgift... Og las nu være med at vaske den inden vurderingen heller :D
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Modern Forum"