Banner cycler

LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Dalle
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 13
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:52

26. jul 2009, 10:47

Jeg har en Saab 9-3T fra 2006 med Hirsch, købt i januar 2009. Kort tid efter jeg havde købt den var jeg på skiferie i Sverige og undervejs på turen begyndte turboen at suse lidt når jeg slap gassen. Der hvor jeg købte bilen skiftede de blow off ventilen og problemet forsvandt også, men nu har jeg så lige været i Italien og problemet er nu opstået igen. Er det simpelthen den originale blow off ventil der er ringe eller kan problemet skyldes andre ting så som slanger der ikke sidder ordentligt fast og giver lidt utætheder?


Brugeravatar
UphamFO
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. mar 2012, 16:34

15. nov 2013, 19:33

Hej :)

Jeg har problemer med min saab 9-3 2.0t fra 2002. Havde mistanke om en defekt BOSCH BOV (bypass valve) og købte en anden.
Som det kan ses på billedet kan der blæses luft igennem 1 og det kommer ud af vakum røret. :?:
Det kan der ikke på den gamle
der går ikke luft igennem nr 2 på begge to. I hvertfald ikke ved lavt tryk.
Hvilken af dem er i stykker?

Ved I en god side der sælger ventiler?
Håber billedet er illustrerer det jeg prøver at sige :lol:
Vedhæftede filer
1418351_10151791540602825_244614649_n.jpg
Ventil
(23.32 KiB) Downloadet 9 gange
Saab 9-3 2.0t 2003
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

15. nov 2013, 21:31

Den lille studs til at styrre ventilen, må ikke have utætheder nogle stedet hen.
Det skal være muligt, at suge ventilen til åben stilling og så klemme slangen, så ventilen holdes åben.

vejen mellem 1 og 2 skal være tæt, når der ikke suges i den sidste studs.

Jeg har en brugt ligende i Sønderjylland, hvis du mangler en at teste din bil med.
Det er en bosch plastik model til årgang 2000 motor, men mener de er ens.
Brugeravatar
UphamFO
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. mar 2012, 16:34

15. nov 2013, 22:32

Den som var på bilen var tæt og den som jeg købte havde den utæthed.
Var også bange for det var galt med den gamle...
Har hørt at BOSCH ventilerne er dårlige.... Sikkert bedst at købe en god en

Kender I til en side der sælger ventiler som kan bruges til Saab motoren ?
Saab 9-3 2.0t 2003
bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

15. nov 2013, 23:37

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

16. nov 2013, 09:53

Ja, disse ½-sløje membranstyrede ventiler kan med fordel erstattes af den her model:

Billede

- altså en stempelstyret istedet. Så er du ude over det problem :idea:

Den viste model er en "2 - i -1" , dvs. valgfrihed om den skal recirkulere luften eller slippe ud i det fri. På T7-motorer (som din) vælger man i reglen første løsning, da der kan gå kuk i luftmassemålerenfunktionen (uberegnet luftmængde).

Ventilen tilhører undertegnede og er blevet ledig for evt. køber efter opgradering til Forge. Fungerer 112%, såklart.
:wink:

/Henrik
Brugeravatar
UphamFO
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. mar 2012, 16:34

16. nov 2013, 11:55

Tusind tak for hjælpen :)
Saab 9-3 2.0t 2003
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

16. nov 2013, 14:37

Jeg har en turbosmart på min, som virker fint.
Den er justerbar og den var billigere, end de fleste andre jeg fik set den gang.
Brugeravatar
UphamFO
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. mar 2012, 16:34

18. nov 2013, 11:22

Det ville være dejligt med en ventil der koster under en tudse
Jeg kan kun finde til 1000+ når man køber forge eller abbott
En stempelstyret ser da helt okay ud :wink:

Ønsker at den skal se stock ud og ingen justeringer, da jeg er uduelig til biler :oops: :D

*så lidt justering som muligt :)
Saab 9-3 2.0t 2003
Brugeravatar
Nilau
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 232
Tilmeldt: 23. nov 2011, 15:39

22. sep 2014, 01:19

LarsJ skrev:luftmasse måleren har registreret det luft den suger ind og smider benz i der svarer til.
når du smider luften væk, vil motoren drukne på grund af for meget benzin i forhold til luft.

som der bliver skrevet kan man godt bruge en udlufter bov, hvis man kan leve med at den tygger lidt i det, eller måske enda går i stå når man skifter gear.
du kan få ventiler der recirkulerer og samtidigt lukker en vis % del ud i luften.

bare et eksempel
http://shop.scanturbo.dk/pi/TurboSmart_ ... 61_31.aspx
Er der nogen der kan leve med en motor der går ud, når man skifter gear?! 😳

mvh.
Nilau
9-5 2,3T Vector SportCombi 2002 [Maptun Stage 1]

Tilbage til "Modern Forum"