Banner cycler

LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

SMoos
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23. okt 2005, 22:48

19. jan 2006, 16:19

Tak for jeres svar allasammen, facit = på med en BOV :-)


Mvh
Søren
bøg
SAAB FREAK
Indlæg: 53
Tilmeldt: 1. mar 2006, 20:03

dump ventil

1. mar 2006, 20:18

Hvor kan jeg købe en bov til min 900 t fra 1997, og hvad skal jeg vælge, hvis jeg vil undgå problemer med tomgang m.m. Jeg vil jo gerne have lyden.
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

2. mar 2006, 11:32

Bøg, du bør ikke have problemer med at køre med en åben dumpventil, heller ikke i forbindelse med tomgang.
www.fischer-saab.com vil du inden længe have mulighed for at købe åbne dumpventiler.
Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
bøg
SAAB FREAK
Indlæg: 53
Tilmeldt: 1. mar 2006, 20:03

11. mar 2006, 10:18

Jeg har lige et sprøgsmål, hvilken bov skal jeg bruge til min 900 turbo fra 97, jeg vil gerne have lyden ,men ingen problemer med tomgang m.m. og hvor køber man en.
mvh Olel Bøg-Jensen
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

11. mar 2006, 14:48

Du kan montere de fleste åbne ventiler. Jeg vil stadig anbefale dig en dobbelt-stemplet ventil, så er du sikker på der ikke bliver trukket luft ind, uden om luftfilteret. Du kan købe ventiiler flere steder. Jensen-racing formidler www.speedparts.se 's produkter. Vi på www.fischer-saab.com vil også få ventiler til salg inden for 14 dage.
Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

6. apr 2006, 17:52

Hej alle.
Så har jeg lige lavet en lille video af den bov jeg kører med lige nu, som kan fåes på www.fischer-saab.com under tuningsdele:
http://media.putfile.com/HKS-copy-fitted-on-my-c900
Lad mig vide hvad i syntes! :)
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

6. apr 2006, 18:11

hold kæft mand ! det lyder jo som en 35 tons MAN sættevogn når han skifter gear !!! ;-)
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 22. mar 2005, 20:37

6. apr 2006, 18:29

Ja :D Glæder mig til at høre hvordan den lyder når den VIRKELIG lukker tryk ud
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

6. apr 2006, 18:45

Hej Daniel. Kan du uploade filen til mig? Jeg kan ikke se filmen på det ukorrante site :(
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

6. apr 2006, 20:05

Saab-daniel, Ville du sende mig den svejse bøsning som vi snakkede om. Så kan jeg få lavet det andet rør!
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

6. apr 2006, 22:52

Aresdk, jo, skal jeg nok lige gøre ved lejlighed!
Kan du ikke emaile mig en adresse hvor jeg kan sende filen til? Tager på skiferie lørdag, og det skulle jo gerne være inden da!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

6. apr 2006, 22:59

Jeg vil klart anbefale Daniels BOV. Jeg kører med den nu og jeg har stabil og fint ladetryk.. selv ved svag ladetryk kan jeg høre den lufter ud og det samme ved "overtryk" i 5 gear når der ikke bruges reelt tryk.
Det er helt kanon, men man skal nok være lidt "dreng" for at holde "pssssttttt" ud. Folk vender sig om på gader og kigger efter hvor helvede den celica fra 2 Fast 2 Furious er henne. Men Jeg ved Daniel arbejder på at få en mere lydsvag model hjem, så glæd jer folkens - det er pengene værd og den er faktisk billig i forhold til hvad en god BOV kan koste.

/Vels
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

7. apr 2006, 07:35

Hvad farve er jeres inden i?
MVH Lars Kristensen
bruncke
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 111
Tilmeldt: 7. aug 2005, 12:37

1. jun 2006, 20:19

Hej Vels

Du skriver i denne tråd at Daniel og dig arbejder på at få en mere lydsvag BOV hjem. Er det lykkes Jer? I så fald, vil den passe på min 9000 LTT M95? Og hvad er prisen?

Mvh.
Mikkel Bruncke
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

1. jun 2006, 21:28

bruncke, hvis du stadig kører som ltt så behøver du ikke være så nervøs for at den larmer.. 0,4 i ladetryk er ikke nok til at få dem til at larme, højst sige en lille lyd.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Martin_dk
SAAB FREAK
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. maj 2006, 19:42

Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H

2. jun 2006, 12:54

Saab-daniel skrev: Biler der ikke har luftmængdemålere og dermed uden problemer kan køre med åben bov er disse:

* 9000 M93-98
* NG900/9-3> M00 (med nogle afvigelser).
Disse har Trionic5-motorstyring der ikke benytter en luftmængdemåler.
Så må jeg gå ud fra at jeg godt kan montere en "Dump-ventil" på min Saab 9-3 SS Aero årgang 2004 ??

Mvh. Martin
jlck
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 329
Tilmeldt: 29. jul 2005, 13:19

Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H

2. jun 2006, 13:20

Martin_dk skrev:
Saab-daniel skrev: Biler der ikke har luftmængdemålere og dermed uden problemer kan køre med åben bov er disse:

* 9000 M93-98
* NG900/9-3> M00 (med nogle afvigelser).
Disse har Trionic5-motorstyring der ikke benytter en luftmængdemåler.
Så må jeg gå ud fra at jeg godt kan montere en "Dump-ventil" på min Saab 9-3 SS Aero årgang 2004 ??

Mvh. Martin
Nej de nye saaber har det desvære ikke godt med dump-ventiler op til trionic 5 som sidder i ng900 og og93 går det at montere på men så stopper det sjove også..
Martin_dk
SAAB FREAK
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. maj 2006, 19:42

Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H

2. jun 2006, 13:30

Nej de nye saaber har det desvære ikke godt med dump-ventiler op til trionic 5 som sidder i ng900 og og93 går det at montere på men så stopper det sjove også..


Øv! Så kan jeg altså ikke få blærerøvslyd på? :cry:
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

2. jun 2006, 14:26

Hej Martin_dk..

Jo du kan godt få blærerøvslyden...du skal bare sørge for at få en ventil der er dobbeltstemplet.. :)
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
jlck
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 329
Tilmeldt: 29. jul 2005, 13:19

2. jun 2006, 14:48

rene skrev:Hej Martin_dk..

Jo du kan godt få blærerøvslyden...du skal bare sørge for at få en ventil der er dobbeltstemplet.. :)
Alle svenske tuningsfirmaer advarer på det kraftige at påmontere blow off på biler nyere end trionic 5.. Undersøgt det lige og fandt ud af at www.speedparts.se har en der vil passe på din bil med modelnummer D1560..

Så undskylder lige min usane konstatering længere oppe :lol:
RuneAmager
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7. sep 2006, 03:14

7. sep 2006, 03:22

jeg får min nye bil en af dagene - en 1991 - saab 9000 2,3 turbo CC - chippet til 248hk ifølge nuværende ejer.

jeg ville meget gerne have BOV på, men han har haft en kopi af hks på og der gik bilen ofte ud, når den havde "piftet"
så kan jeg forstå at en recirkulerende er det som skal til, men så mister man denne pragtfulde lyd - men læser det som
om at man osse får helt forkert blandning ved BOV på en som min ...

nogen der har en ide om hvad der skal til og hvad det koster at bygge bilen om til ikke at kører med lmm - så er problemet
jo osse løst... omend på en lidt drastisk måde ..

på forhånd tak for evt. svar :) og råd
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

7. sep 2006, 09:18

Hej RuneAmager..

Det bedste og nemmeste du kan gøre er at købe feks en Forge recirkulerende BOV og et åbent luftfilter...så vil du stadig ku hører den pifter lidt i luftfilteret...og du kan være helt rolig mht blandingen så længe du kører med en recirkulerende, da bilen er bygget til at kører med sårn en...

Held og lykke med bilen.. :)

Og billeder er altid velkomne... :wink:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

7. sep 2006, 09:31

Jep, en recirkulerende fra Fodge giver også lyd også selv om du ikke monterer åbent filter men selvfølgelig ikke i stil med lyden i en der lufter ud i det fri. Jeg kører selv med en recirkulerende fra Fodge og er ganske godt tilfreds.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 412
Tilmeldt: 1. apr 2006, 08:52

7. sep 2006, 18:35

Har tit spekuleret på hva pokker en BOV er,men så vidt jeg kan forstå er det altså den tingest som benævnes Wastegate.
Eller er jeg nu ude og cykler igen igen :lol:
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

7. sep 2006, 18:51

Hej englewood,

Du har helt ret, du er ude at cykle igen igen :lol:

BOV'en (blow-off ventil) er den ventil der sidder på trykrøret og som skal lukke trykket ud, enten i fri luft eller tilbage i indsugningsrøret når du slipper gassen/kobler ud.

Wastegaten er det spjæld der åbner f.eks når man slipper gassen og turboen ikke mere skal skabe tryk, derved ledes udstødningsgasserne udenom turbinen.

Get it :?: :lol:
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 412
Tilmeldt: 1. apr 2006, 08:52

7. sep 2006, 18:55

Tak for oplysningen,jeg er sgu efterhånden ved at være en ret habil cyklist. Tour de France næste yeaaaa. :D
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

7. sep 2006, 19:38

Gundestrup skrev:Wastegaten er det spjæld der åbner f.eks når man slipper gassen og turboen ikke mere skal skabe tryk, derved ledes udstødningsgasserne udenom turbinen.
det er ikke 100% korrekt. det er ritig nok at man leder udstødnings gassen uden om turbinen med waste gaten. men da det netop er ladetryk der styrer waste gaten er den lukket når der ikke er ladetryk. og åbner når man nærmer sig sit max tryk. eller GLT når APC eller Trionic beder om det
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

7. sep 2006, 19:54

Ja selvfølgelig nu jeg tænker mig om :roll: Måske jeg skulle tage cyklen frem eller også lade være med at kloge i det samtidig med at jeg af konen er sat til at lave stegt flæsk.....

Det er selvfølgelig derfor den er forbundet med APC eller Trionic via vacumm-slange og derfor nogle actuatorer har problemer med trykket når man trimmer.......
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

7. sep 2006, 20:12

ja det kan jo smutte når der er kvinder i farvandet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
mummi
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. sep 2006, 22:50

18. sep 2006, 22:52

Hej alle sammen.
Jeg har lige købt en Saab 9000 2,0T fra 96.
Nu har jeg læst at den originale bov ikke er så god.
Hvad kan i anb. det behøver ikke at være en åben bov.
Evt. link

Tak
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

18. sep 2006, 23:10

Hej mummi,

Det er helt rigtigt at den originale bov ikke er særlig god og slet ikke hvis du påtænker at trimme din bil. Jeg kan anbefale følgende som jeg selv kører med:

http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237

Skal det være en åben bov er den der forhandles af fischer-saab evt. et bud.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
mummi
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. sep 2006, 22:50

18. sep 2006, 23:21

Gundestrup.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237 denne blov er en lukket blov ikke, og pifterden mere end den originale eller er det, det samme?
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

18. sep 2006, 23:23

Hej igen,

Det er en recirkulerende bov. Den pifter en smule mere end den originale men slet ikke i samme stil som en åben bov.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
mummi
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. sep 2006, 22:50

18. sep 2006, 23:27

tak for det..
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 8. jul 2005, 00:29

18. sep 2006, 23:27

Det var da så lidt. :)
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:14

Kan motoren ta´ skade af at man afmontere den slange fra den orginale bosh ventil, som går over i luftfilterkassen så den bare skyder det ud i det fri...?
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 25. mar 2004, 21:42

16. okt 2006, 21:18

Hej AndersK.

Det kommer an på hvilken bil du har ???

Hvis din bil har luftmængdemåler er der mulighed for at den tar skade på sigt :cry:
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:19

jeg har lige købt en saab 900 2.0 set turbo fra 1996
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 21:30

AndersK, anders din bil har temmelig sikkert Trionic 5 motor styring og der ved ingen luft masse måler så det sker der ikke noget ved.

luft masse måleren sidder i røret imellem luft filter og turbo. en ca. 10cm lang alu genstand med kabel i kan du ikke se sådan en så er den der ikke og der sker ikke noget ved at køre med åben BOV
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:35

Ok, er jo lidt øm over min nye bil, så ville helst være på den sikre side;)
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 25. mar 2004, 21:42

16. okt 2006, 21:37

Ja en 900 T fra -96 har trionic 5 motorstyring som Casper skriver og der er ingen luftmængdemåler på sådan en bil .
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:40

Spørger måske lidt dumt, men hvad er tronic 5 styring.? og hvad skal den bruge det der luftmængemåler til..? :?
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 21:45

Trionic 5 er den motor styring der sidder i din bil. det er den der styre tænding. benzin indsprøjtning og ladetryk. det er nok den mest advancerede motor styring der er lavet til biler af den årgang. motor styringen er udviklet specifikt af/til SAAB og findes derfor ikke i andre biler.

en anden ting er at den bosch BOV der sidder standart på bilerne er af tvivlsom kvalitet og har det med at gå til med tiden og så bør du overveje om ikke der skal en BOV på af ordentlig kvalitet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:48

Hehe ok mange tak for hjælpen, så må jeg da på udkig efter sådan en fætter :)
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 21:51

lige en tilføjelse. når du kører med Trionic 5 så behøver du ikke købe en dobbelt stemplet BOV men kan nøjes med en enkelt stemplet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:54

oki hvilket mærke er godt har fundet en hks, er den god..? noget du har erfaring med.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2006, 21:57

Min 8v fra '83 har ikke sådan en fætter.
Motor og gasrespons er helt fine.

Er det fordi den har tomatgear og man således ikke slipper gassen under gearskift?

Når man kører i så gamle SAAB'er som jeg går man glip af noget viden, må man sige. Jeg vidste inte om en Blow Off Valve.. :roll:
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 21:59

HKS er god men også dyr. selv kører jeg med en Forge dobbelt stemplet som denne her http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126 den fås også i enkelt stemplet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 22:03

oki så du kan måske stærkt anbefale en forge...?
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 22:03

Edwins, der sidder ikke BOV på de helt gamle turboer men den kan da efter monteres det. det det i bund og grund drejer sig om er jo at få trykket væk så det ikke skal vandre tilbage ud igennem turboen og der ved bremse turboens rotationer. turboen har ikke godt af denne nedbremsning
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model

Tilbage til "Modern Forum"