LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!
Redaktør: Bestyrelsen
- bøg
- SAAB FREAK
Indlæg
dump ventil
Hvor kan jeg købe en bov til min 900 t fra 1997, og hvad skal jeg vælge, hvis jeg vil undgå problemer med tomgang m.m. Jeg vil jo gerne have lyden.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Bøg, du bør ikke have problemer med at køre med en åben dumpventil, heller ikke i forbindelse med tomgang.
På www.fischer-saab.com vil du inden længe have mulighed for at købe åbne dumpventiler.
Mvh,
Daniel.
På www.fischer-saab.com vil du inden længe have mulighed for at købe åbne dumpventiler.
Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Du kan montere de fleste åbne ventiler. Jeg vil stadig anbefale dig en dobbelt-stemplet ventil, så er du sikker på der ikke bliver trukket luft ind, uden om luftfilteret. Du kan købe ventiiler flere steder. Jensen-racing formidler www.speedparts.se 's produkter. Vi på www.fischer-saab.com vil også få ventiler til salg inden for 14 dage.
Mvh,
Daniel.
Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hej alle.
Så har jeg lige lavet en lille video af den bov jeg kører med lige nu, som kan fåes på www.fischer-saab.com under tuningsdele:
http://media.putfile.com/HKS-copy-fitted-on-my-c900
Lad mig vide hvad i syntes!
Daniel.
Så har jeg lige lavet en lille video af den bov jeg kører med lige nu, som kan fåes på www.fischer-saab.com under tuningsdele:
http://media.putfile.com/HKS-copy-fitted-on-my-c900
Lad mig vide hvad i syntes!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Ja Glæder mig til at høre hvordan den lyder når den VIRKELIG lukker tryk ud
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Hej Daniel. Kan du uploade filen til mig? Jeg kan ikke se filmen på det ukorrante site
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Aresdk, jo, skal jeg nok lige gøre ved lejlighed!
Kan du ikke emaile mig en adresse hvor jeg kan sende filen til? Tager på skiferie lørdag, og det skulle jo gerne være inden da!
Daniel.
Kan du ikke emaile mig en adresse hvor jeg kan sende filen til? Tager på skiferie lørdag, og det skulle jo gerne være inden da!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jeg vil klart anbefale Daniels BOV. Jeg kører med den nu og jeg har stabil og fint ladetryk.. selv ved svag ladetryk kan jeg høre den lufter ud og det samme ved "overtryk" i 5 gear når der ikke bruges reelt tryk.
Det er helt kanon, men man skal nok være lidt "dreng" for at holde "pssssttttt" ud. Folk vender sig om på gader og kigger efter hvor helvede den celica fra 2 Fast 2 Furious er henne. Men Jeg ved Daniel arbejder på at få en mere lydsvag model hjem, så glæd jer folkens - det er pengene værd og den er faktisk billig i forhold til hvad en god BOV kan koste.
/Vels
Det er helt kanon, men man skal nok være lidt "dreng" for at holde "pssssttttt" ud. Folk vender sig om på gader og kigger efter hvor helvede den celica fra 2 Fast 2 Furious er henne. Men Jeg ved Daniel arbejder på at få en mere lydsvag model hjem, så glæd jer folkens - det er pengene værd og den er faktisk billig i forhold til hvad en god BOV kan koste.
/Vels
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Indlæg
bruncke, hvis du stadig kører som ltt så behøver du ikke være så nervøs for at den larmer.. 0,4 i ladetryk er ikke nok til at få dem til at larme, højst sige en lille lyd.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- Martin_dk
- SAAB FREAK
Indlæg
Mvh. Martin
Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H
Så må jeg gå ud fra at jeg godt kan montere en "Dump-ventil" på min Saab 9-3 SS Aero årgang 2004 ??Saab-daniel skrev: Biler der ikke har luftmængdemålere og dermed uden problemer kan køre med åben bov er disse:
* 9000 M93-98
* NG900/9-3> M00 (med nogle afvigelser).
Disse har Trionic5-motorstyring der ikke benytter en luftmængdemåler.
Mvh. Martin
- jlck
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H
Nej de nye saaber har det desvære ikke godt med dump-ventiler op til trionic 5 som sidder i ng900 og og93 går det at montere på men så stopper det sjove også..Martin_dk skrev:Så må jeg gå ud fra at jeg godt kan montere en "Dump-ventil" på min Saab 9-3 SS Aero årgang 2004 ??Saab-daniel skrev: Biler der ikke har luftmængdemålere og dermed uden problemer kan køre med åben bov er disse:
* 9000 M93-98
* NG900/9-3> M00 (med nogle afvigelser).
Disse har Trionic5-motorstyring der ikke benytter en luftmængdemåler.
Mvh. Martin
- Martin_dk
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL H
Nej de nye saaber har det desvære ikke godt med dump-ventiler op til trionic 5 som sidder i ng900 og og93 går det at montere på men så stopper det sjove også..
Øv! Så kan jeg altså ikke få blærerøvslyd på?
Øv! Så kan jeg altså ikke få blærerøvslyd på?
- jlck
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så undskylder lige min usane konstatering længere oppe
Alle svenske tuningsfirmaer advarer på det kraftige at påmontere blow off på biler nyere end trionic 5.. Undersøgt det lige og fandt ud af at www.speedparts.se har en der vil passe på din bil med modelnummer D1560..rene skrev:Hej Martin_dk..
Jo du kan godt få blærerøvslyden...du skal bare sørge for at få en ventil der er dobbeltstemplet..
Så undskylder lige min usane konstatering længere oppe
- RuneAmager
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
jeg får min nye bil en af dagene - en 1991 - saab 9000 2,3 turbo CC - chippet til 248hk ifølge nuværende ejer.
jeg ville meget gerne have BOV på, men han har haft en kopi af hks på og der gik bilen ofte ud, når den havde "piftet"
så kan jeg forstå at en recirkulerende er det som skal til, men så mister man denne pragtfulde lyd - men læser det som
om at man osse får helt forkert blandning ved BOV på en som min ...
nogen der har en ide om hvad der skal til og hvad det koster at bygge bilen om til ikke at kører med lmm - så er problemet
jo osse løst... omend på en lidt drastisk måde ..
på forhånd tak for evt. svar og råd
jeg ville meget gerne have BOV på, men han har haft en kopi af hks på og der gik bilen ofte ud, når den havde "piftet"
så kan jeg forstå at en recirkulerende er det som skal til, men så mister man denne pragtfulde lyd - men læser det som
om at man osse får helt forkert blandning ved BOV på en som min ...
nogen der har en ide om hvad der skal til og hvad det koster at bygge bilen om til ikke at kører med lmm - så er problemet
jo osse løst... omend på en lidt drastisk måde ..
på forhånd tak for evt. svar og råd
- rene
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Hej RuneAmager..
Det bedste og nemmeste du kan gøre er at købe feks en Forge recirkulerende BOV og et åbent luftfilter...så vil du stadig ku hører den pifter lidt i luftfilteret...og du kan være helt rolig mht blandingen så længe du kører med en recirkulerende, da bilen er bygget til at kører med sårn en...
Held og lykke med bilen..
Og billeder er altid velkomne...
Det bedste og nemmeste du kan gøre er at købe feks en Forge recirkulerende BOV og et åbent luftfilter...så vil du stadig ku hører den pifter lidt i luftfilteret...og du kan være helt rolig mht blandingen så længe du kører med en recirkulerende, da bilen er bygget til at kører med sårn en...
Held og lykke med bilen..
Og billeder er altid velkomne...
Vacuum sucks!!...
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jep, en recirkulerende fra Fodge giver også lyd også selv om du ikke monterer åbent filter men selvfølgelig ikke i stil med lyden i en der lufter ud i det fri. Jeg kører selv med en recirkulerende fra Fodge og er ganske godt tilfreds.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej englewood,
Du har helt ret, du er ude at cykle igen igen
BOV'en (blow-off ventil) er den ventil der sidder på trykrøret og som skal lukke trykket ud, enten i fri luft eller tilbage i indsugningsrøret når du slipper gassen/kobler ud.
Wastegaten er det spjæld der åbner f.eks når man slipper gassen og turboen ikke mere skal skabe tryk, derved ledes udstødningsgasserne udenom turbinen.
Get it
Du har helt ret, du er ude at cykle igen igen
BOV'en (blow-off ventil) er den ventil der sidder på trykrøret og som skal lukke trykket ud, enten i fri luft eller tilbage i indsugningsrøret når du slipper gassen/kobler ud.
Wastegaten er det spjæld der åbner f.eks når man slipper gassen og turboen ikke mere skal skabe tryk, derved ledes udstødningsgasserne udenom turbinen.
Get it
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
det er ikke 100% korrekt. det er ritig nok at man leder udstødnings gassen uden om turbinen med waste gaten. men da det netop er ladetryk der styrer waste gaten er den lukket når der ikke er ladetryk. og åbner når man nærmer sig sit max tryk. eller GLT når APC eller Trionic beder om detGundestrup skrev:Wastegaten er det spjæld der åbner f.eks når man slipper gassen og turboen ikke mere skal skabe tryk, derved ledes udstødningsgasserne udenom turbinen.
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja selvfølgelig nu jeg tænker mig om Måske jeg skulle tage cyklen frem eller også lade være med at kloge i det samtidig med at jeg af konen er sat til at lave stegt flæsk.....
Det er selvfølgelig derfor den er forbundet med APC eller Trionic via vacumm-slange og derfor nogle actuatorer har problemer med trykket når man trimmer.......
Det er selvfølgelig derfor den er forbundet med APC eller Trionic via vacumm-slange og derfor nogle actuatorer har problemer med trykket når man trimmer.......
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
ja det kan jo smutte når der er kvinder i farvandet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej mummi,
Det er helt rigtigt at den originale bov ikke er særlig god og slet ikke hvis du påtænker at trimme din bil. Jeg kan anbefale følgende som jeg selv kører med:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237
Skal det være en åben bov er den der forhandles af fischer-saab evt. et bud.
Det er helt rigtigt at den originale bov ikke er særlig god og slet ikke hvis du påtænker at trimme din bil. Jeg kan anbefale følgende som jeg selv kører med:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237
Skal det være en åben bov er den der forhandles af fischer-saab evt. et bud.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- mummi
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Gundestrup.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237 denne blov er en lukket blov ikke, og pifterden mere end den originale eller er det, det samme?
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237 denne blov er en lukket blov ikke, og pifterden mere end den originale eller er det, det samme?
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej igen,
Det er en recirkulerende bov. Den pifter en smule mere end den originale men slet ikke i samme stil som en åben bov.
Det er en recirkulerende bov. Den pifter en smule mere end den originale men slet ikke i samme stil som en åben bov.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det var da så lidt.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
AndersK, anders din bil har temmelig sikkert Trionic 5 motor styring og der ved ingen luft masse måler så det sker der ikke noget ved.
luft masse måleren sidder i røret imellem luft filter og turbo. en ca. 10cm lang alu genstand med kabel i kan du ikke se sådan en så er den der ikke og der sker ikke noget ved at køre med åben BOV
luft masse måleren sidder i røret imellem luft filter og turbo. en ca. 10cm lang alu genstand med kabel i kan du ikke se sådan en så er den der ikke og der sker ikke noget ved at køre med åben BOV
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Trionic 5 er den motor styring der sidder i din bil. det er den der styre tænding. benzin indsprøjtning og ladetryk. det er nok den mest advancerede motor styring der er lavet til biler af den årgang. motor styringen er udviklet specifikt af/til SAAB og findes derfor ikke i andre biler.
en anden ting er at den bosch BOV der sidder standart på bilerne er af tvivlsom kvalitet og har det med at gå til med tiden og så bør du overveje om ikke der skal en BOV på af ordentlig kvalitet
en anden ting er at den bosch BOV der sidder standart på bilerne er af tvivlsom kvalitet og har det med at gå til med tiden og så bør du overveje om ikke der skal en BOV på af ordentlig kvalitet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
lige en tilføjelse. når du kører med Trionic 5 så behøver du ikke købe en dobbelt stemplet BOV men kan nøjes med en enkelt stemplet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Min 8v fra '83 har ikke sådan en fætter.
Motor og gasrespons er helt fine.
Er det fordi den har tomatgear og man således ikke slipper gassen under gearskift?
Når man kører i så gamle SAAB'er som jeg går man glip af noget viden, må man sige. Jeg vidste inte om en Blow Off Valve..
Motor og gasrespons er helt fine.
Er det fordi den har tomatgear og man således ikke slipper gassen under gearskift?
Når man kører i så gamle SAAB'er som jeg går man glip af noget viden, må man sige. Jeg vidste inte om en Blow Off Valve..
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
HKS er god men også dyr. selv kører jeg med en Forge dobbelt stemplet som denne her http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126 den fås også i enkelt stemplet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Edwins, der sidder ikke BOV på de helt gamle turboer men den kan da efter monteres det. det det i bund og grund drejer sig om er jo at få trykket væk så det ikke skal vandre tilbage ud igennem turboen og der ved bremse turboens rotationer. turboen har ikke godt af denne nedbremsning
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model