Banner cycler

LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 21:54

oki hvilket mærke er godt har fundet en hks, er den god..? noget du har erfaring med.


Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12110
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2006, 21:57

Min 8v fra '83 har ikke sådan en fætter.
Motor og gasrespons er helt fine.

Er det fordi den har tomatgear og man således ikke slipper gassen under gearskift?

Når man kører i så gamle SAAB'er som jeg går man glip af noget viden, må man sige. Jeg vidste inte om en Blow Off Valve.. :roll:
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 21:59

HKS er god men også dyr. selv kører jeg med en Forge dobbelt stemplet som denne her http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126 den fås også i enkelt stemplet
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 22:03

oki så du kan måske stærkt anbefale en forge...?
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 22:03

Edwins, der sidder ikke BOV på de helt gamle turboer men den kan da efter monteres det. det det i bund og grund drejer sig om er jo at få trykket væk så det ikke skal vandre tilbage ud igennem turboen og der ved bremse turboens rotationer. turboen har ikke godt af denne nedbremsning
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

16. okt 2006, 22:06

AndersK, ja jeg er fint tilfreds med den Forge jeg har. den siger lige tilpas når den lufter ud. ikke for meget og ikke for lidt. syntes godt man kan blive træt i længden af en BOV der larmer helt vildt
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

16. okt 2006, 22:08

Jamen den ser også meget fed ud, og så er prisen jo til at komme over :)
vito
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. mar 2006, 16:47

21. okt 2006, 14:31

hej daniel. jeg er for første ejer af en saab 9000 cs 2.0. det er nok den bedste bil jeg har haft ud af de 32 biler jeg ejet. jeg er lidt ked af at den går lidt ujævnt i tomgang lige som den taber en takt engang imellem. har du en ide om hvad jeg skal søge efter. har kontroleret tændingsdele de ser helt nye ud samt jeg har skitet tændrør som jeg købte hos saab i birkerød pris 800 kr. for 4 tændrør........
venlig hilsen erik schützeSaab-daniel,
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

21. okt 2006, 15:40

Hej Erik

Du behøver normalt ikke købe i dyre domme hos Saab i Birkerød, f.eks. har næstformanden for saabklubdanmark Jakob Jensen eget import firma af varer fra www.speedparts.se du kan se nærmere på hans hjemmeside www.jensen-racing.dk og han holder til i Lynge lidt uden for Farum saame sted som www.autoanders.dk, så ved du det til hvis du skulle have brug for lidt professionel hjælp uden at betale Saab i Birkerød en formue for det.

mvh
Troels
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 641
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

31. okt 2006, 08:43

Hej.
Jeg vil montere en Forge Motorsport BOV på min 9-3 T7 (årgang 2001). Den har allerede Nordic stage 3 og Forge Motorsport IC.

Forge tilbyder 2 forskellige modeller. Den ene har mulighed for at justere fjedertryk. Er det en fordel, eller skaber det bare ekstra problemer? Den er også væsentlig dyrere.

SAAB hilsener Ole, medlemnummer 245
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

31. okt 2006, 09:05

Hej Ole.
Har du et link til denne ventil? Det er vigtigt at du får en ventil der er dobbeltstemplet.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
T-Slot
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1355
Tilmeldt: 20. maj 2004, 00:46

31. okt 2006, 09:17

Hej

Skal vi ikke lave en max på hvor store billeder man kan sætte under sit navn. Jeg synes AndersK billed er så stort at det ødelægger "brugerkomforten" :lol:
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 641
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

31. okt 2006, 10:00

Hej Daniel.

Tak for hurtigt respons på mit indlæg.
Min 9-3 T7 (2001) skal bruge en recirkulerende BOV. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor den skal være dobbeltstemplet?
De 2 BOV fra Forge jeg har i tankerne kaldes DV006/DV007P og den med justerbart fjedertryk Type RS.

mvh Ole
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

31. okt 2006, 12:00

Hvis den skal være recirkulerende, så behøver du ikke en dobbelt-stemplet nej! :)
Jeg ville overveje hvor meget ladetryk du regner med at skulle køre med, og vælge ventil efter det. Skal bilen peppes mere, så er det en god feature at kunne justere ventilen. Alternativt kan man vælge på et senere tidspunkt at købe et af deres "spring-kits" som gør du kan ændre indstillingerne på den ventil der ikke er direkte justerbar.
Vær opmærksom på, at prisen er den samme for begge ventiler her: http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_168
Hvorimod priserne på www.forgemotorsport.co.uk er plus moms!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 641
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

1. nov 2006, 15:19

Hej Daniel.

Tak for instruktiv information og nyttige web-adresser i forbildelse med BOV til min 9-3.

Så er det bare at få bestilt og montere.

mvh Ole "Lille Viggen" :D

Tilbage til "Modern Forum"