Banner cycler

LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

6. nov 2006, 16:25

T-Slot skrev:Hej

Skal vi ikke lave en max på hvor store billeder man kan sætte under sit navn. Jeg synes AndersK billed er så stort at det ødelægger "brugerkomforten" :lol:

Der er allerede en max på...men den gælder ikke for alle brugere... :wink:


Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

6. nov 2006, 18:06

hej alle.
Der er sat begrænsning på, men af en eller anden grund virker det ikke...
Daniel
Administrator
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6349
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

7. nov 2006, 09:49

Ja AndersK, tag lige og vis lidt hensyn til os med 15" skærm ;)
Mads Jensen, medlemnr. 143
'03 OG9³ jubi ('97 NG900SE 2,5 V6 -> AOG)
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 22. mar 2005, 20:37

9. dec 2006, 23:15

Den originale plastic-bov kan revne i membranen og blive utæt, så derfor kan en erstatningsbov være en fin ide.

Forge laver ventiler der er direkte udbyttelige med de gamle, men de med alu-stempler istedet, så de kan holde.
Kig fx www.scanturbo.dk - "Special turbo og tuning" - "Tilbehør og tuning" - "Blow off ventiler".

De har to modeller af Forgen der kan bruges, fx Forge - FMCL007P til 980.

Det må umiddelbart være det bedste alternativ. Kombiner den med et åbent luftfilter, og så vil du kunne høre at den lufter ud.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Mike
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jun 2006, 21:37

10. dec 2006, 21:20

Hva med en 9-5 230 hk med automatgear... kan det hjælpe på sådan en. ???
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 22. mar 2005, 20:37

10. dec 2006, 22:36

Nu ved jeg ikke om den har bov standard, men det går jeg da stærkt ud fra. Men hvad tænker du på med hjælpe ?
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Mike
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jun 2006, 21:37

11. dec 2006, 20:29

Jeg synes den dør lidt efter hvert gearskifte, altså automatgear. Tænkte om det måske var fordi at den var for langsom til at opbygge ladetryk igen, måske pågrund af en "for" langsom ventil, Måske en anden vil kunne lukke hurtigere. ved ikke ?????
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

11. dec 2006, 21:48

Tja, en dårlig bov kan give symptomer med ringere ladetryk. Prøv eventuelt at koble bov'en ud, eller lån en (hvor bor du?), så du kan teste om det er grunden...
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
aero900
SAAB FREAK
Indlæg: 86
Tilmeldt: 30. jan 2006, 10:21

12. dec 2006, 07:38

Hej Alle

Var det ikke noget med at nogle fra klubben gik sammen og købte nogle recirkulerende bov fra Secret power ??
Hvor kan de bestilles ??
Mvh. Thor
Der til sommer er på gaden med den lækreste Og900 Aero :D
Medlems nr. 280
Brugeravatar
MortenVJ
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 157
Tilmeldt: 23. sep 2006, 08:52

10. mar 2007, 09:17

Nu har jeg kørt med denne bosch ventil 0 280 142 108 (Stammer fra en Porsche.)
I snart 4 år og gentagende gange mishandlet den med 1,2 bar i tryk.
Og den virker bare, og den har den væsentlige fordel at bilen ikke lyder som en brian bil med eftermonteret turbo.
Og den har den væsentlige fordel at den fungerer som tiltænkt.
Dvs. den lufter ud en gang, og ikke med den irriterende kvidrene lyd, der fremkommer når den åbner og lukker gentagende gange.

MVH

Morten
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

5. dec 2007, 21:06

Dvs så sige at, hvis jeg ellers har forstået dette emne rigtigt, så er den org. BOV for dårlig når vognen er tunet, og så er det muligt at forbedre det med denne: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/237 uden at det bliver totalt brian... :?
9-3 Sportcombi 2.0t biopower '10
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6349
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

5. dec 2007, 22:50

Den kan du roligt købe da den svarer til den originale i funktion, dvs. lydløs. Bare meget bedre kvalitet. Der findes vist også en anden med kortere studs, hvis du har pladsproblemer.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
'03 OG9³ jubi ('97 NG900SE 2,5 V6 -> AOG)
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

6. dec 2007, 11:59

Stoffer..

De originale virker i de fleste tilfælde bedre...og de kan fint holde til en tuning hvis ikke det er en 20år gammel bov, som der i mange tilfælde bliver brugt til sammenligningen...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

26. aug 2008, 22:30

Hej Saab-daniel: Fedt at lave denne tråd, og så til spg.

Hvor meget forskel er der på den recirkulerende bov i sælger og så denne:

http://shop.scanturbo.dk/pi/Forge_Blow_ ... 56_30.aspx

Ud over prisen...

Kunne jeg evt bruge denne, der også giver lidt lyd:

http://shop.scanturbo.dk/pi/Forge_Blow_ ... 57_30.aspx
9-3 Sportcombi 2.0t biopower '10
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

26. aug 2008, 22:34

Hej stoffer! Vores er ikke en Forge-bov, og har desværre en lille smule større afgang end de standard 25mm, meen, det kan klares med lidt snilde... Jeg ved ikke hvordan din lmm vil reagere med en lidt-åben BOV, har ingen erfaring med det.
Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Modern Forum"