Banner cycler

Dieselfyr strejker 9-3 TTid - LØST

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 226
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

7. nov 2016, 16:47

Meget interesant NSB.

Jeg har jo også Android radio i og har forsøgt at starte fyret med det dertilhørende "bip" da tiden ikke er indstilt. Jeg venter pt på min eSID2 og skal have lavet kabeltrick'et.

MEN - fyret virker fint når det bare passer sig selv og starter i forhold til udetemperaturen.


Så der blokerer en fejlkode åbenbart ikke....


SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

7. nov 2016, 17:50

Mit kørte hele dagen i går uden problemer...

I dag vil det ikke... :Hvadhulen

Det bringer mig til bage til en lodning...
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2049
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

7. nov 2016, 18:43

Tja, det tyder jo på ustabile lodninger som måske ændrer sig med temperaturen. Lod skidtet om og lad os høre om det kurerer problemet.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

20. nov 2016, 11:17

:teethsmile :youthink

Så blev styrekortet taget ud og genloddet, med blyholdig tin (som i gamle dage).

- og fyret starter nu op og køre igen uden problemer!

Konklusion:
Der er anvendt en forkert type tin til stik - og for lidt tin.
Den tin der er anvendt er for hård og kan ikke tåle vibrationer og temperatur påvirkningerne, hvilket så resultere i løse og dårlige forbindelser.
Eberspächer burde meldes til et loddekursus for nybegyndere! :roll:

Næste skridt er så et andet type glødegitter til gløderøret, så skulle røg og lugt også forsvinde...
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2049
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

20. nov 2016, 13:38

Jamen det er jo fantastisk! Det ser ud til at det er den største fejlkilde på disse dieselfyr. Kan du beskrive metoden til hvordan du kom ind til printet? Hvilke punkter loddede du om? Og hvad lukkede du det med bagefter?
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

20. nov 2016, 13:49

Der kommer en opskrift med billeder ;-)

Men, hovedsagelig:
Fræser fra bagsiden 12x35 mm slot.
Gravede ned gennem solikonen.
Væk med alt det gamle tin på alle stik ben - og nyt blytin i.
Og i med en gang silikone, efterfulgt af isolerbånd oven på.

Lidt same metode som en hjerne operation ;-)
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
jhs0020
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. nov 2016, 10:55

5. dec 2016, 08:26

Hej Alle
Jeg har fuldstændigt droppet SAAB's egen styreenhed på Eberspæcher. Jeg har i stedet fået et standard styreenhed og et tele-modul, som herefter styres vis sms og eller app. Fyret fejlede ikke noget, så prisen for hele herligheden blev 9400 og alt er nu standard, nu trykker du blot på en ikon på din smartphone for at starte fyret, uanset hvor du er, du får herefter en SMS at fyret er startet og hvor koldt der er, du kan løbende få SMS om tilstand hvis du ønsker det. Kontakt Brian fra bilvarmer.com, super service, og du bliver meget klogere på Oliefyr.
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2049
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

5. dec 2016, 10:13

Det lyder som en interessant løsning. Kører varmeren så stadig automatisk som den skal når der er under 8 grader udenfor?

Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

5. dec 2016, 13:18

Det er så problemet - et standard fyr styres ikke af motorstyrringen!

Mit fyr køre stadig upåklageligt, efter jeg loddede det med blyholdig tin...

Men, det er noget bøwl hvis man ikke har et værksted, en fræser og det rigtige loddedudstyr.

Men, det med en App lyder fedt!
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 226
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Re: Dieselfyr strejker 9-3 TTid - LØST

25. nov 2018, 16:19

Hej NSB

En lidt gammel tråd, men har du lidt flere deltajer på gen-lodning af styreprintet til fyret?

Min har nu samme problem og et nyt synes jeg ikke lige er vejen.

HVor sidder styreprintet henne? Jeg går ud fra at selve fyret med vand /diesel osv ikke skal tages ud?

Hvor fræser du henne og hvad har du loddet?

/Jannek
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12

Tilbage til "Modern Forum"