Efter jeg har skiftet til åbent filter XF-902 fra speedparts så kører min 9-5 overraskende noget mere på literen!
Kbh-Århus tur-retur med nulstillet forbrugstæller viste 7,5l / 100km, det er jo næsten 13,5km/l med 110-120 km/t. Med det gamle filter kunne jeg måske komme op på 11,5 km/l. Kører eller har i kørt med åbent filter og hvad har i af erfaringer mht. benzinforbrug og hvor ofte skal det renses?
http://johnossaab9-5.synthasite.com/9-5 ... intake.php
Åbent filter og benzinforbrug?
Redaktør: Bestyrelsen
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Åbent filter og benzinforbrug?
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Åbent filter og benzinforbrug?
Det var skisme noget af en ændring
Det eneste jeg har oplevet med et åbent filter er mere lyd,og mere skidt i indsugnings systemet ift. en standart opsætning.
Så du har nok haft en fejl i indsugnings systemet, eller ændret din måle metodik.
Rensning bør ske med samme interval som du ville skifte et standart filter.
Og 500 km efter rens så bør luftmassemåleren adskilles og renses for fastbrændt olie film.
Selve måle elementet har en temperatur på 200 grader over ude temperaturen, så der er en stor risiko for at luftmasse måleren Giver forkerte værdier, grundet et isolerende lag fastbrændt olie.
Personligt bruger jeg et standart filter, af flere grunde.
1. Ingen fare for olie i luftmassemåleren.
2. Mindre skidt i indsugnings systemet
3. Hurtigt at skifte Skal ikke rense og vente på at filtret tørrer, oliere filtret, og efterfølgende rens af luftmassemåleren
4. Prisen på filtret. et ordentligt filterkit koster en lille formue.
5. Mindre støj
6. Ingen risiko for at vandlåse motoren, hvis man er så uheldig at finde en dyb vandpyt
7. Ingen fejlmåling på luftmassemåleren, grundet ændret luft gennem strømnings vej
8. Minimal risiko for at suge varm luft ind i motoren
MVH
Morten
Det eneste jeg har oplevet med et åbent filter er mere lyd,og mere skidt i indsugnings systemet ift. en standart opsætning.
Så du har nok haft en fejl i indsugnings systemet, eller ændret din måle metodik.
Rensning bør ske med samme interval som du ville skifte et standart filter.
Og 500 km efter rens så bør luftmassemåleren adskilles og renses for fastbrændt olie film.
Selve måle elementet har en temperatur på 200 grader over ude temperaturen, så der er en stor risiko for at luftmasse måleren Giver forkerte værdier, grundet et isolerende lag fastbrændt olie.
Personligt bruger jeg et standart filter, af flere grunde.
1. Ingen fare for olie i luftmassemåleren.
2. Mindre skidt i indsugnings systemet
3. Hurtigt at skifte Skal ikke rense og vente på at filtret tørrer, oliere filtret, og efterfølgende rens af luftmassemåleren
4. Prisen på filtret. et ordentligt filterkit koster en lille formue.
5. Mindre støj
6. Ingen risiko for at vandlåse motoren, hvis man er så uheldig at finde en dyb vandpyt
7. Ingen fejlmåling på luftmassemåleren, grundet ændret luft gennem strømnings vej
8. Minimal risiko for at suge varm luft ind i motoren
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk