Banner cycler

Hænger med røven

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Hænger med røven

30. aug 2017, 00:07

Min MY12 9-3'er hænger lidt for meget med røven når der kommer lidt læs på. Vi taler ikke max fyldt bagagerum, men nok til at det bringer minder om min gamle Org900, der også hang meget med røven når der var læs på.

Er fjedrene virkelig så slappe på en 9-3'er?

De er ikke knækkede - det har jeg tjekket - men måske skal der nye (hårdere) fjedre i ??


/Jannek


SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Brugeravatar
Peter_Vinter
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 127
Tilmeldt: 24. jul 2005, 12:36

Re: Hænger med røven

30. aug 2017, 10:37

Hej Jannek,

Jeg har ikke et svar, men lytter interesseret med. Min 2009 SportCombi ser nemlig også 'træt' ud bagtil, selv uden læs. Mistænker også fjedrene - de er ikke knækket, men måske blevet slappe med tiden?

Mvh. Peter
Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

Re: Hænger med røven

30. aug 2017, 13:39

Uddrag fra Manual SAAB 9-3:
Maximum load in trunk, Sport Sedan, Convertible and SportCombi__________ 175 lbs. (80 kg)

http://steadysaabin.com/saab-9-3-manuals/

Er du sikker på, at der ikke er overlæs? ;-)
Sláinte
Mick
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Hænger med røven

31. aug 2017, 13:46

Fjedre i 9-3 er meget tynde, nærmest som pølserne på en anoraksi ramt teen pige.

tidl. på 9K og 0,9K var de tykke som en smede finger....

Så de tålte mere overvægt.

Mon ikke i skal have opgraderet fjedre, eller luft enheder i bagenden ?

Vil nødigt se hvad der sker med bagenden på en 9-3 efter en shopping tur hos mutter Pötz.

Det må også være galt med CV og ferie pakning...

Så enten skal der HD fjedre på eller luft enheder...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: Hænger med røven

31. aug 2017, 19:44

Er der nogen der ved om Eibach er begyndt er lave SUV fjedre f.eks. til 9-3X?

Her skal vi ikke ned, med op!

Til de gamle 900'er var der last-fjedre til bagenden - sådan nogle er jeg heller ikke rendt over til 9-3.
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Re: Hænger med røven

31. aug 2017, 19:54

@NSB- jeps, jeg havde også luftenheder i min org900. Der var to ventiler i bagagerummet, hvor man pumpede luft i til den stod vandret igen :-)


Viking: HD fjedre eller luftenheder - har du flere detaljer på dem? Er det Eibach fjedre du tænker på eller......


/J
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT

Tilbage til "Modern Forum"