Banner cycler

9-3 fra 07 Ujævn Tomgang - Problem Løst

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

9-3 fra 07 Ujævn Tomgang - Problem Løst

28. aug 2018, 17:46

IMG_0199.JPG
Ujævn tomgang har irriteret det sidste års tid, nu har jeg gjort noget ved og det lykkedes - klippestabilt nu.

Først checkede jeg gummislanger over det hele, fandt kun en lettere løs nede ved indsugningstemperatursensor der går til bypass ventil ved siden af spjældhuset. Skiftede alle 3 slanger til bypass ventil (ID 4 mm), hjalp ikke.

Så rensede jeg spjældhuset, uden at demontere andet end den store gummislange, med kontaktrens (havde jeg lige) og klud, ikke så beskidt men der var lidt belægning på kanterne af spjældet, og rensede også lige elstik på spjældhus og bypass ventil med kontaktrens, tomgang er bare helt rolig nu, god fornemmelse...

Der kom foruroligende meddelser i SID ved opstart, kontrollerede med obd tester, ingen fejl, mærkeligt, stoppede tog nøglen ud, i med nøgle og startede, ingen trusler med værkstedsbesøg, kører som en drøm.

Havde det ikke hjulpet var næste skridt nok at tage spjældhuset helt af for bedre rens.


Tilbage til "Modern Forum"