Side 1 af 1

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 3. nov 2018, 16:06
af 4Roger
Hmm
Jannek_uldal skrev:

Batteriet fejler intet og er fuldt opladt.


Håber mit nu 2 år gamle 74 Ah batteri holder lidt endnu, original var 60 Ah, men det har jeg ikke fortalt Saab'en :D

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 3. nov 2018, 16:30
af Mortenvig
4Roger skrev:
3. nov 2018, 16:06
Hmm
Jannek_uldal skrev:

Batteriet fejler intet og er fuldt opladt.


Håber mit nu 2 år gamle 74 Ah batteri holder lidt endnu, original var 60 Ah, men det har jeg ikke fortalt Saab'en :D
Der er fred og ingen fare for din årgang, det system er helt konventionelt opbygget.
Skille året er 2011, Hvor der kom en sensor på stel polen.

MVH
Morten

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 13. nov 2018, 16:53
af Jannek_uldal
Så kom der et batteri i bilen - et Varta Silver Dynamic alm batteri og samme 85ah som det originale.

esid siger nu 80% SOC mod det gamle batteri på 60% SOC

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 13. nov 2018, 17:49
af Mortenvig
Prøv at sætte en lader på batteriet.
Et nyt batteri er aldrig fuld opladet, og generatoren kan ikke nå at lade batteriet helt op.
Der går mange timer med at lade de sidste 15%
De gange jeg har kontrolleret mit batteri med en batteri tester, så siger den 90% opladet.
Men det var også om sommeren når jeg ikke brugte fyret .
Jeg vil tro når jeg får fyret op at køre igen, så vil det vise en 85-80 % opladet.
Fik du nogensinde kontrolleret din generator ?

MVh
Morten

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 19. nov 2018, 17:00
af Jannek_uldal
Nej faktisk ikke Morten. Efter en uge kan jeg dog se at mine koldstarter er betydeligt bedre, men lad os nu se når frosten rigtig kommer

Re: Sløv start ved koldt vejr

: 20. nov 2018, 21:28
af viking
Varta batteriet holder længe.
Jeg skiftede mit i Cab-en år 2009
Så det er 9 år gammelt og stærkt.

Har Biltema AGM batt. i Aero-en fra 2011
Virker fantastisk og kræver ikke alverdens finurligheder..
Hiver det tit ud når bådvennerne skal have startet deres monster diesel..
Selv Jag-en har fået et 100A AGM.

Nye biler bruger strøm på alt muligt i Standby.
Alarm, GPS tracker, aktiv affjedring, lys standby, fyr osv. Det trækker på batteriet.
Mange nye størrer biler kan ikke stå uden opladning mere end 8-14 dage....
Så masser af oliefyr brug, elvarme overalt skriger på en hjælp med en elektronik lader.