Banner cycler

Strøm til sidespejles varme

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Vet
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 35
Tilmeldt: 21. maj 2005, 17:48

Strøm til sidespejles varme

22. nov 2018, 19:25

Hej SKD.

Jeg håber, at der er en klog mand eller dame, der kan komme med input til nedenstående.

Jeg har en Saab 9-3 2008 med sidespejle med varme og manuel indfoldning, hvor jeg oplever, at jeg ikke kan få varmen til at fungere i begge mine sidespejle, når jeg trykker på knappen for bagrudevarme. Jeg har skiftet begge sidespejle, da jeg ikke kunne måle modstand igennem dem. Der er ingen andre fejl at finde, spejlmotor virker fint, vinduer kan køre op og ned, samt bagrudevarmen virker.
Jeg måler både plus og minus i fladstikkene i spejl i begge sider.
Der synes at være konstant strøm til spejlet dvs. jeg måler plus og minus både, når bagrudevarmen er tændt, og når den er slukket, hvilket vel ikke burde kunne forekomme og så burde spejlene vel varme hele tiden?
Jeg kan måle stel i begge sider.
Jeg har rengjort alle stik for lidt ir med sandpapir og kontaktrens.
Og jeg kan fortsat ikke få spejlvarmen til at virke.

Nogle gode forslag eller tanker?

Der er 21 ohm modstand i begge de nye sidespejle. Har ladet mig fortælle, at der kun burde være ca 15-17 ohm. Måske et dumt spørgsmål, men kan modstanden i et sidespejl være for stor?

På forhånd mange tak for indspark ;-)


Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Strøm til sidespejles varme

23. nov 2018, 00:17

Jeg har ikke forstand på GMSAAB, men jeg hørt om varmelegemer som har sluppet spejlene. Legemerne er plasticfilm
med metalliske baner i filmen. Som tape. Det er en nok ommer. Mexico og/eller Kina. GM.
Der er varme, men varmen overføres ikke til spejlene. Det kan også være korrosion på ledningsforbindelserne. Et digitalt voltmeter kan måle spænding på en hundelort. Brug en 10 W prøvelampe på terminalerne på spejlene.
En prøvelampe viser at en elektrisk kreds tåler belastning. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Modern Forum"