Banner cycler

Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

25. jan 2019, 23:45

Det mest useriøse her, er dit indlæg jacob - slår lige universalolien på stregen,

Nu har jeg er da lige lidt vægt og erfaring bag mine ord, men blot fordi man (måske os begge) er gammel gør jo ikke ret, studer, emnet eller som dig, bare sig mærkeligt noget ud i den blå luft. Den slag udtalelser burde kunne få enhver ud af stolen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Universalolier er ikke nyt, men hvorfor man skal kæmpe for at bruge det på noget man hat kært?

Masser af gode produkter derude, min Saab og de andre bilmotorer virker nu bedst på kvalitet.

Uanset hvad er det rart med debat, vækker lidt liv - har ellers været mest på udenlandske forums, har mange medlemmer - naturligt

Venligst Roger -det hedder jeg altså også :D


4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

26. jan 2019, 00:45

Det er let at miste overblikket og jeg helst i slagge nogen off, så undskyld Jakob

- jeg prøvede kun at svare et spørgsmål omkring gearkassevæske og mine damer, det var da min fejl, sorry !

Men love and behold , det viste sig at være et herligt spørgsmål hvor folk anbefalede den korrekte væske og andre deres levebrød, ikke det samme, viser det sig.

der kan være lidt humor og ironi gemt mellem linierne, men i det her nye effin samfund (det er et bandeord) bliver man heglet for at lave virkeligheden en anelse mere interessant. relax er vist ordet forståe i dagens samfund

Downloaf WIS for nyere windows og "måske" er du tæt på svaret http://saabworld.net/showthread.php?t=33310

jeg fortsætter med at bruge den godkendte væske, uanset de økonomiske råd her, bare slå overetagen i "ON" så går det nok

Lets agree on disagreeing - hvis du er med - Likes debate - det gør livet værd at leve :arrow:

Fiskeri, mest ørred ¨- bor på vestkysten så torsk og spætte er lige til og så mine biler ¨ingen univesalolie på premisserne.
Spiller "Snooker" Billiard og kegler - det er sjovt når man ikke kører.

Mybysiness: lets talk density eller noget mere omkring olie - de kunne godtnok blive spændene at se hvor kloge folk vil gøre dem selv, jeg taler ikke ud af blå luft eller økonimske interesser - so confront me with you knowledge - Og det mener jeg - Hvor klog tror du du er? har selv kun været i oliebrancheni 20+år så ved måske lidt, at der kommer en ny generation, der ved hvem køber hvem er jo faktisk men det er min bil ligeglad med, men jo selvfølgelig hvor samfundet går, pas nu lige lidt på med ikke nye biler, venligt råd og som ses min Cadeau.

Tiderne skifter

Ked af at experterne idag ikke altid er de bedste at lytte til, IMO (in my opinion) bruger jeg hvad der var udviklet til hvad nu motor jeg har, det er sku svært for experter idag med alle de nye ting, men sådan har det altid været.
Det her forum er ikke det bedste sted for nogen der har økomiske interesser blandet ind i kærligheden for Saab, medmindre håndteret nænsomt, derfor min Cadeau til slettet grundet GDPR.....


Mindre uvæsentligt snak:
Har svaret OP elsewhere som det viste sig nødvendigt, så svar her er fint, jeg har erfaring og kan bruge google i.e. lethal cocktail - o og tale udenlandsk. fuchs er universalolie, nomatter hvad, krig som var det Viking sagde, så meget vil jeg ikke sige, Snak kan man vel gøre, go on lad os debattere på nogenlunde pænt sprog - gør da dagen bedre/interresant, elsker skisme at tale om biler, olie, væsker osv.
Ironi kan forekomme og at blive anstødt er måske godt.
Anyway enjoy your life.
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

26. jun 2019, 16:22

Hej Roger

Jeg undrer mig lidt over din arrigskab over Fuchs (og slettet grundet GDPR.... ) anbefaling af Fuchs 4400 som en universalolie. Det er jo hverken værre eller bedre end GM's anbefaling af Dexron VI -og GM sætter ovenikøbet trumf på ved ikke længere at supportere Dexron III og tidligere specifikationer -hvad skal man så gøre som autoriseret værksted, hvis man vil følge fabrikantens anvisninger?

Fuchs anbefaler primært deres 4400 til japanske biler/gearkasser, og det er jo det relevante i denne tråd. De påstår så også, at den opfylder kravene til Dexron III, hvilket jeg ikke selv ville stole på -men jeg kører ikke 9-5.

Jeg har selv bitre erfaringer med Dexron VI på min 9K, så jeg vil tillade mig at tage den del af Anders' meget saglige indlæg, der handler herom, over i en anden tråd i Classic forum.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

28. jun 2019, 12:46

NC_Ribe skrev:
26. jun 2019, 16:22
........................., så jeg vil tillade mig at tage den del af Anders' meget saglige indlæg, der handler herom, over i en anden tråd i Classic forum.

Mvh/NC
Du har set at det er en tråd, der sidst var liv i for 6 mdr. siden, du nu vil flytte? :shock:
Sláinte
Mick
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

28. jun 2019, 13:25

Hej Mick

Jeps. Anders lovede på et tidspunkt, da al balladen var på sit højeste, at han fortsat ville bidrage med sin viden her på forum, så det håber jeg, han vil. Og da denne tråd var løbet helt af sporet med alskens beskyldninger og ammestuesnak, valgte jeg at starte en ny for os klassikerfans (nå, ja, det er vi vel efterhånden alle, men alderen trykker mere for nogle modeller end andre).

At det så bringer denne tråd til live, er en lidt utilsigtet bivirkning.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66

Tilbage til "Modern Forum"