Banner cycler

Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

21. jan 2019, 19:34

PeterZ skrev: Hej,

SAAB benytter AISIN Aut. gearkasser.
Jeg har købt AISIN olie som lige er ankommet, pris 75,-/liter.
Min nuværende Aut. gearkasse fejler ikke noget.

Jeg har kørt Aut. gear i 12 år, der har jeg skiftet det jeg kan tappe af og fylder op igen for hver 2-3 motorolieskift, som jeg laver for hver 10t km.

Sådan kørte min forrige 2000 9-5 i 9 år fra km 155t til 275t km, ingen problemer.

Dvs. snusfornuft og det kører :)


4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

22. jan 2019, 20:17

viking skrev:
21. jan 2019, 08:27

Ellers tal med Autoanders, de kender bilerne og har olien.

GM foreskriver en mineral baseret olie:
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... 2610f8bbf9

Det er nok ikke lige autoanders man skal spørge om råd vedr. korrekt godkendt ATF.

Til Anders,
Du fylder jo den ikke godkendte fuchs 4400 væske på og anbefaler brugen af den ikke godkendte væske.
Hvorfor kan kun være egne økonomiske interesser, men konfronteret på facebook blev du bare mobset og sagde ti stille, jeg ved noget om olie.
Nå – kan man jo så bare sige, klogere end alle andre. Kender dig ikke Anders, og du er muligvis god til mange ting, men lær nu lige at forstå dine begrænsninger og venligst ikke lade lommerne komme før andres køretøjer.

Fakta: Fuchs 4400 har ingen godkendelser, andre fuchs produkter har enkelte godkendelser til bla. ZF mercedes mm. At fuchs har nogle få godkendelser tyder jo på at de må have prøvet at få en godkendelse fra aisin til netop 4400 men fejlet, aisin gearkasser bruges i millioner af biler og er ikke et uvæsenligt marked.

Verden skorter jo ikke ligefrem på godkendte produkter til forskellige formål, så årsagen til den forkerte anbefaling kan man jo blot gisne om, men som erfaringerne viser er det jo gerne noget økonomisk.

Du burde tage det her let og bare bruge godkendte væsker.

Vi skal ikke alle genopfinde den dybe tallerken – det er gjort. (jeg er jyde og her siger vi slap av :) )
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

22. jan 2019, 21:45

Selv har jeg brugt Castrol til min Saab 9000, det går fint.
Men til de sene kasser vil jeg nok selv ( hvis jeg havde en 9-3 9-5) bruge Aisin olie, lige som der kun kommer ZF olie i min Jag kasse..
Men den kræver også fuld syntetisk olie.
Rigtig godkendt olie er billig i forhold til gearkasse "issues"

Og ja en opslidt kasse bliver ikke mindre opslidt af frisk olie... .-)

Men olie-krig er aldrigt et kønt syn....

Lige for at sætte en krølle på halen: Talte med en ZF gearkase rep mand i UK , skulle have et bundkar med filter til min 6 speed ZF kasse(de overhaler ZF 5,6,7 & 8 Speed kasser til Mercer, BMW, Audi og Jag. De bruger Fucks olien, da de har bedre erfaringer med den end "orginal" ZF olien. Fucks olien er billigere i udsalg hos dem en ZF olien, selvom de er aut. ZF hoved værksted i UK.

ZF og Aisin har ikke selv et oliekogeri, så de køber sig til olien. Ekstra led giver ekstra priser.

Lige som Saab stumper. Første igennem GM så igennem Saab/Orio og så til værkstedet... Det blev det ikke billigere af...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

23. jan 2019, 04:08

Hej Ole,
undskyld alt det fnidder i tråden, men du har måske været et offer.

At en sponsor af Saab siden her udnytter Saab ejere er lidt sørgeligt, og at selvsamme autoanders ignorerer skriv om ham kan jeg jo ikke svare for, men jeg finder det dybt problematisk at han har forsaget problemer med Saab folkets biler mht. Fusk/fuchs smøremidler.

Så kan man jo spørge den sponser der flikker på skærmen, Svend Wind Højer? Indput. er du ligeså i lommen på Fusk som Anders? eller hvilken ATF ville du anbefale til Ole A?

Til Ole A. fra en der kører Saab og har interesse.
Prøv at genopret din gearkasse med AISIN Type IV dvs. Mobil jws 3309 som jo producerer væsken til gearkassen for både Aisin, Saab, Toyota, Nissan, volvo, chevrolet m.fl. Bare køb den billigste mærket en af disse navne med 3309. Top Tip ebay eller amazon i Tyskland er billig med Mobil 3309. https://www.google.dk/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8


Gør det selv.
1st skifte 3-4 liter, kør 10 km, skift igen kør 10 km, skift igen måske med en flaske lukas iblandet og se hvordan det kører. Efter 1 år eller ved næste motorolieskift, skift 3-4 liter igen og fortsæt ATF skift samtidigt med hvert andet motorolieskift, det er vi flere der gør og det kører problemfrit. Der er ikke meget bedre end en auto der virker og som når man kender den kan skifte gear med en lille fodbevægelse.
Prøv lige Lukas, tager 500 km før du får virkningen, men bare så silkebløde skift hvis ikke gearkassen er i udu. Taler af erfaring.

Når/hvis du får en 6 trins gearkasse der kalder på AW1/syntetisk/3317 kan du måske benytte det billige fuchs 4400 de selv anbefaler til alle verdens gearkasser , og kun måske, det har jeg ikke undersøgt 100%. Personligt styrer jeg vel udenom den slags.

Du kan jo også lægge sag an mod de forkerte anbefalinger, bevisførelsen er ganske let. (hvis du er til den slags)

Hilsen, Roger
Brugeravatar
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

23. jan 2019, 08:56

Hej Anders,

Du gør det helt efter bogen. Men som vanligt har disse tråde en del kludder i fakta.

Dette er skrevet af Roar Eriksen, som leverer olie til mig.

hvorfor nogle værksteder anbefaler noget ikke godkendt er en gåde … fuchs er ikke godkendt af asain … Der findes mindst 10 Godkendte ATF væsker til Saab gearkasser … Fuchs og andre uidentificerbare mærker har højest godkendelse til damecykelkæder … ikke godkendte fuchs 4400 … og andre skriverier om godkendelser
Diskussionen er helt ude af trit med virkeligheden. Der findes/fandtes ingen godkendelsesprocedure fra hverken Saab eller Aisin for olie til denne gearkasse. Sådan arbejder de japanske gearkasse producenter ikke – modsat de europæiske producenter, har japanerne altid arbejdet branche kollektivt og åbent om olie specifikationer. Aisin har en såkaldt åben standard, som de indirekte stiller til rådighed for alle olieproducenter, som vil følge den. Men det er op til olieproducentens samvittighed at sørge for, at olien kan det den lover – og eventuelt mere – og det er ikke altid tilfældet – så vælg olie fra en leverandør man har tillid til. Saab havde ingen egen specifikation, men blot deres eget navn for Aisin specifikationen. Hvis en olieproducent skriver, at de har godkendelse fra Saab eller Aisin lyver de – hvis de skriver, at deres olie har specifikationen eller overholder kravene, kan det meget ved være korrekt.


• masser af godkendte at vælge imellem f.eks. mobil 3309
• Nej. Mobil har heller ingen Aisin godkendelse – ingen har. Læs selv Mobils datablad. Men der er korrekt at Mobil i hver fald i perioder har været leverandør til Saab. Paradoksalt nok, blev denne olie produceret hos Fuchs i Wedel ved Hamborg – jeg har selv set Mobil olierne på produktionslinjen. Historien er, at Mobil nedlagde deres europæiske R&D center for ATF olier, og lavede et Joint Venture med Fuchs datterselskabet Pentosin omkring udvikling og produktion af ATF olier, herunder Mobil JWS 3309 og Mobil LT 41 141 som efterfulgte Dexron III på ZF gearkasser. Så man kan i denne sammenhæng ikke stole på Mobil uden også et stole på Fuchs.


blot anbefalet af fuchs, hvorfor man vil tro på det
Man kan stole på Fuchs fordi bilfabrikkerne gør det. Fuchs er en af de få olieproducenter, som rent faktisk selv udvikler ATF olier – de er på dette område en del af The Big 4 sammen med Mobil USA, Shell og Castrol – og Fuchs producerer ATF olier for overraskende mange andre store olieselskaber. Det gør Fuchs til en af verdens førende på området – de er verdens støre producent af olier til DSG/DCT gearkasser, hovedleverandør til Mercedes og leverer originale olier til BMW, Porsche, Ford, VW, Audi og mange andre

• at der er Fuchs titan ATF 4400 på og man ved at det ikke er det helt rigtige?
Hvad er så det rigtige? Den er lavet efter Aisin specifikationer, og dem må vi velstole på. Fuchs ATF 4400 er med bred marginal den mest anvendte eftermarkedsolie i Danmark til 5-trins Aisin gearkasser. Så der er rigtigt meget praktisk erfaring med anvendelse af denne olie til Saab gearkasser.

• Om AutoAnders: årsagen til den forkerte anbefaling kan man jo blot gisne om, men som erfaringerne viser er det jo gerne noget økonomisk.
I så fald må Anders være en dårlig forretningsmand. Der findes mange mere eller mindre kender oliemærker, som Anders kan købe billigere end Fuchs Titan 4400. Over for os, har Anders altid stillet krav om at produkt kvaliteten skal være i bedste klasse.

• ny VI må da være bedre end gammel IV
Giver ingen mening – der findes ingen gruppe af specifikationer, der både har en VI og en IV type



• er påfyldes godkendt Type IV/3309 og på ZF gearkasser skal påfyldes godkendt ZF væske
Nej. ”Type IV” har ikke noget med Saab/Aisin at gøre … Toyota har derimod en Type T-IV. ZF kræver IKKE godkendt ZF væske på de gamle Saab gearkasser – de kræver Dexron III specifikation (ikke Dexron III godkendelse).

eller også er den smurt for livet
Men livet kan være kort. Jeg har set flere Aisin gearkasser slidt til skrot på 100.000 km – typisk i fx VW Transporter med tung trailer. BMW har vundet en retssag i Tyskland på at ”for life” er max 200.000 km eller 7 år.

Det nogle siger er at frisk olie kan bortskylle det slam der holder friktionspladerne kørende

Sludder. Man kan skylle slammet ind i ventilhuset – fx hvis man bruger rensemiddel ved gearkasseskylning på en Aisin uden eksternt oliefilter. Men det er pest eller kolera … skift olie med ri


Ny Dexron VI bedre end gammel Dexron IV?
Der findes ikke noget, der hedder Dexron IV – så det spørgsmål kan ikke besvares. I øvrigt er Dexron en GM specifikation – det ligger uden for Saab og Aisins anbefalinger til denne gearkasse.

Den syntetiske Dexron VI er IKKE, som GM påstår, tilbagekompatibel med tidligere typer ... Hvis fabrikanten skifter anbefaling (som fx GM gjorde, da de mistede rettighederne til Dexron III),
OK det har ikke noget at gøre med den diskuterede 2008 Saab, men der er sikkert læsere med ældre ZF gearkasser også. GM har ikke mistet rettighederne til Dexron III – de ejer dem. De supporterer den blot ikke mere, og man kan som producent ikke længere få licens fra GM på specifikationen. Men pas på – der findes 8 forskellige versioner af Dexron III … det er (H), man skal gå efter. Fuchs Titan ATF 4400 følger både Aisin JWS 3309 specifikationen til Saab/Aisin og Dexron III (H) til Saab/ZF. Men der findes masser af Dexron III olier, der IKKE overholder Saab/Aisin specifikationen. Jeg er enig i, at man ikke bør anvende lavfriktionsolien Dexron VI, hvor Dexron III er foreskrevet – men GM siger rigtigt nok god for det på GM gearkasser – ZF siger IKKE god for det på ZF gearkasser.

• GM laver jo ikke gearkasser … Nu har GM i nyere tid ikke selv lavet en autogearkasse
• Jo, de er en af verdens største producenter af automatgearkasser. Leverer i dag til sig selv og mange andre – fx til små BMW.


det nyeste på markedet må være bedst
Nej, sådan hænger det altid ikke samme. Den eneste man kan være sikker på, er at olierne har forskellige egenskaber. Fx hos Mercedes advarer de om at den nye specifikation vil ødelægge ældre gearkasser, olier ikke er beregnet til. Så følg specifikationen, og tænk ikke på nyeste og ældste.



Og lidt potentielt farlige gode råd

en gang lucas stop slip transmission
Det er fint at nogen har gode erfaringer med dette. Men vores anbefaling er, at man KUN bruger ekstra additiver, hvis man står med valget mellem additiver eller renovering. Start med olieskift og flushing for at fjerne problemer. Additiver prøver blot at maskere problemer. ”If it ain’t broken. Don’t fix it”

frisk olie kan bortskylle det slam der holder friktionspladerne kørende

Det kan blive et dyrt råd. Slammet kommer kun fordi olien er ødelagt – typisk fordi olien har mistet sin bærevne, koblingerne er ved at gå og olien overopheder. Sort olie er brændt olie. Hvis ikke det slam kommer ud og frisk olie ind, ryger koblinger og bremsebånd som det næste. ”Patienten var allerede død inden lægebesøget”, som Mortenvig skriver.



Om Ola's gearkasse:
Det lyder mere som koblinger, der er gået. Det kan der være flere årsager til. Hvis ikke hans værksted har et godt bud på det, så er det er god ide at smutte forbi Automatgearcentret i Gilleleje eller BOS i Brøndby, hvis bilen hører hjemme på Sjælland.
Mvh. Auto Anders
Saab Specialisten Lynge
www.autoanders.dk tlf. 48189239
Venligst benyt min mail til kontakt
autoanders@mail.dk
Følg os på facebook http://www.facebook.com/pages/AutoAnder ... 4518805661
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

23. jan 2019, 08:58

Hov 4Roger.

Jeg syntes det er fint at være passioneret omkring sine ting og Saab.

Men du bør læse indlægget:

https://www.saabklubdanmark.dk/viewtopi ... =6&t=33671


Især:

"I Danmark har vi ytringsfrihed, men der er alligevel grænser for, hvad man må udtale om andre i det offentlige rum. Ytringsfriheden er nemlig begrænset af reglerne om injurier, og derfor er det ulovligt at fremsætte eller udbrede injurierende eller æreskrænkende udsagn om andre. En persons ære handler både om æresfølelse og ens omdømme."

At skrive at Autoanders laver fusk kan tolkes for faldende ind under bestemmelserne.

Jeg kan og vil ikke tage stillig til om indlægget er på kanten.

Men mere opfordre til at lødig debat og huske på at der er valgfrihed i hvem og hvor man køber sine ydelser.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

23. jan 2019, 09:14

https://www.youtube.com/watch?v=zY3mD_Bs6zI
Her er der lidt om automatgesrkasser, fra Jakobs og mit træf
Mvh. Auto Anders
Saab Specialisten Lynge
www.autoanders.dk tlf. 48189239
Venligst benyt min mail til kontakt
autoanders@mail.dk
Følg os på facebook http://www.facebook.com/pages/AutoAnder ... 4518805661
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12283
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

23. jan 2019, 09:57

Super fin video.

Giver kassen for mange knuder og skal renoveres, skal man altid gennem beslutningen:

"Rebuild or renew":

https://saabpartners.com/shop/product/5 ... price+desc

Desværre koster det ofte mere at totalt renoverer end at klappe en ny enhed i vognen.

(Hvis nye ellers er på lager).


Her er en der splitter en ZK kasse:

https://www.youtube.com/watch?v=F8y7KqZZoEg

og ventilpladen:
https://www.youtube.com/watch?v=MlDVqH9VEgQ

Det den type arbejde hvor manden IKKE må forstyrres !!!
Igen telefon, pc eller kontornusser må være i nærheden...

Det koster ca. 30 kkr at få den renoveret..
plus at kassen skal ud og ind igen.

Så det er ikke noget man gør frivilligt
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

24. jan 2019, 06:07

Hvad jeg har imod fuchs 4400 titan, er at de siger den kan erstatte alt lige fra DEX3 til den mest moderne syntetisk Dette er ikke fysisk muligt, ergo har jeg enorm skepsis. og den står jeg ved.
fuchs titan 4400 kan erstatte JWS3309, TII/III/IV og AW1 og alle andre godkendte aotomatikvæsker samtidigt - temmeligt usansynligt
Det har jeg jo ikke noget bevis for, men overetagen siger NEJ.
og at folk rapporterer problemer med det i tråden, underbygger jo. Der findes ikke "Magic" fluid uanset hvad fuchs siger, my 2p worth.
og som en der "bryder sig" burde ingen hælde den slags på any Saab

IMO: fuchs er en universaloliemoneyspinner - godt ord og sikkert ikke opfundet af mig :)
Så hvis du mener det er godt nok så benyt det - my Saab deserves Better - Mobil siger mærket i motorrummet påsat i Trollhattan


https://www.fuchs.com/sa/en/special/pro ... -atf-4400/
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1020
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

24. jan 2019, 18:22

Mobil mærket i motorrummet.
Relatere kun til hvor dygtige indkøbs afdelingen har været til at forhandle en indkøbs aftale igennem.
Betragt det som et sponsor mærke,
Som du sætter en mærkat i motorrummet, og vi giver dig ekstra rabat, på olien.
Det kan være at jeg er en idiot til at søge på det store internet.
Men jeg har også et Mobil mærke i motorrummet, men kan ikke finde en gearkasse olie til min manuelle transmissioner.
Så det blev til en original olie fra SAAB, hvem der producerer den aner jeg ikke.
Men den burde passe til gearkassen.
Et specialist saab værksted har måske et andet bud på en en olie der virker bedre.
Men som ejer af bilen, og ikke specialist så valgte jeg det sikre.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

24. jan 2019, 21:53

Useriøst Rablen Morten - skuffet - og så kan du ikke engang bruge google, tyder ikke godt

Klog mand sagde engang; Skomager bliv ved din læst.
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

25. jan 2019, 15:05

Hej derude

Nu har jeg læst tråden igennem et par gange, og jeg må nok sige at det er nogle skarpe påstande som 4Roger kommer med, uden overhovedet at have noget direkte fakta omkring de påstande!

4 Roger du skriver at Ola måske er en af de udsatte, det ved du faktisk ikke om er tilfældet! Det er rent gætværk, og du ved jo heller ikke om Ola's gearkasse faktisk er defekt og derfor faktisk måske burde renoveres ...

4Roger du har endda fået en meget uddybende forklaring, omkring hvordan det forholder sig omkring fremstillingen af gearkasse olier.

Morten Vig skal da også lige have en sviner, for faktisk at komme med en pointe omkring hvilke olier de forskellige bilfabrikater anbefaler til deres biler.

Men det er da nemt at sidde bag et synonym og komme med beskyldninger om fuks og svindel. Du må komme med noget faktuelt omkring hvem du er, og hvad du har været ude for af fusk og svindel omkring gearkasse olie. Alt andet er jo bare tilsvining uden noget som helst substans!
My Turbo Turns Faster Than Yours
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

25. jan 2019, 15:54

Jakob-Jensen skrev: Hej derude

Nu har jeg læst tråden igennem et par gange, og jeg må nok sige at det er nogle skarpe påstande som 4Roger kommer med, uden overhovedet at have noget direkte fakta omkring de påstande!

4 Roger du skriver at Ola måske er en af de udsatte, det ved du faktisk ikke om er tilfældet! Det er rent gætværk, og du ved jo heller ikke om Ola's gearkasse faktisk er defekt og derfor faktisk måske burde renoveres ...

4Roger du har endda fået en meget uddybende forklaring, omkring hvordan det forholder sig omkring fremstillingen af gearkasse olier.

Morten Vig skal da også lige have en sviner, for faktisk at komme med en pointe omkring hvilke olier de forskellige bilfabrikater anbefaler til deres biler.

Men det er da nemt at sidde bag et synonym og komme med beskyldninger om fuks og svindel. Du må komme med noget faktuelt omkring hvem du er, og hvad du har været ude for af fusk og svindel omkring gearkasse olie. Alt andet er jo bare tilsvining uden noget som helst substans!

Hej jakob,
Hvem gemmer sig ? jeg er døbt Roger i tresserne, og har dåbsattest. Men det var måske ikke mig?
Fuchs er en universalolie – skabt til at optimere fortjeneste,
Så kort kan det skrives.
Jeg har personlig erfaring med kasser igennem længere tid end mange har alder, selvfølgelig er der udviklikninger, men den med universalolien, come on – tænk lidt, den korrekte olie koster ikke mere for mig og selfølgelig bruger jeg den, hvis ikke man skal drage af egne og andres erfaringer ja så kan man jo bare bruge den omtalte universalolie og gøre sine egne, koster nok lidt mere i længden på flere måder. Nogen har opfundet den dybe tallerken, så det behøver vi ikke bekymre os om. Korrekt væske og skift i tide kører langt.
Omtalte fuchs er godkendt af sig selv til at erstatte nærmest alt så det må jo passe?
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

Re: Kontrol / service automatgearkasse Saab 95 2008

25. jan 2019, 19:19

Hej Roger

Jeg kan kun ryste opgivende på hovedet over dit sidste indlæg, for som jeg også havde forestillet mig det. Du har intet faktuelt at komme med!

Det er i min bog useriøst!
My Turbo Turns Faster Than Yours

Tilbage til "Modern Forum"