Du er en ninja Edwin så at vi andre føler os en smule dumme fordi vi ikke laver den søgning selv er så en anden snak
Nå men du har nok ret de to ting har nok næppe noget med hinanden at gører, det forbliver på tbw listen. Men nok meget godt jeg opdagede det i tide at det tårnleje sad helt løst.
Hjælp til at lokalisere klak lyd
Redaktør: Bestyrelsen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til at lokalisere klak lyd
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Hjælp til at lokalisere klak lyd
Næh, ikke sikkert at det har sammenhæng med det egentlige problem. Det er korrekt, at fjederbenet kun skal spændes 19 Nm. Jeg synes, det lyder af lidt. Men OK, det må åbenbart være nok. Løse må de under alle omstændigheder ikke være. Alt andet lige må det have en form for "gevinst", at disse er spændt
Vi døjer selv med en ulokalisérbar "gok-lyd" i vores 9-3 MK II, som tydeligvis stammer fra et sted i forvognen. Lyden er meget massiv at høre på, og det er særligt de små, hårde stød fra underlaget, den ikke kan li´. ALT er stort set prøvet ved at brække rundt i alskens ophæng/bøsninger, efterspænde her, der og allevegne...altsammen indtil nu uden succés. Det er til at blive skør af
Nå, en sidebemærkning. Hvis du kommer dertil, at den midterste bolt i fj.benet også skal efterspændes, er momentet her: 105 Nm
/Henrik
Vi døjer selv med en ulokalisérbar "gok-lyd" i vores 9-3 MK II, som tydeligvis stammer fra et sted i forvognen. Lyden er meget massiv at høre på, og det er særligt de små, hårde stød fra underlaget, den ikke kan li´. ALT er stort set prøvet ved at brække rundt i alskens ophæng/bøsninger, efterspænde her, der og allevegne...altsammen indtil nu uden succés. Det er til at blive skør af
Nå, en sidebemærkning. Hvis du kommer dertil, at den midterste bolt i fj.benet også skal efterspændes, er momentet her: 105 Nm
/Henrik