Banner cycler

Hvornår skal man stoppe?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

900C
SAAB FREAK

Re: Hvornår skal man stoppe?

14. sep 2019, 23:17

Hej Mads

Stod lidt i samme situation for et år siden..
Med min 9000 CS..
Den står nu på Fjern Lager i håbet om at få den ud og køre som Veteran senere..
Den skulle til Syn mv.. Rust i bagenden hvor de plejer at komme..

Jeg skabte mig et overblik over mit kørsels behov... & Udgifter i forbindelse med..
Benzin, Grøn afgift, forsikring.. vedligehold (rimeligt lav)..
Fik faktisk et Chock over udgifterne ved at køre de 12.000km i 9000érn

Det hele er endt med en Brugt El bil fra 2015..
en besparelse på ca 8-10kkr / år..

Så hvis du ikke føler noget for den 9-3ér og du syntes det er mere SJow at skrue i noget af det andet SAAB værk...

Så over vej at anskaffe noget andet som daglig "driver"..

HYGGE

/Thomas

Inspirationen til det med EL kom efter vores sidste tur i 2016 til Trollhattan..

Brugeravatar
Jensen
Administrator

Re: Hvornår skal man stoppe?

16. sep 2019, 11:34

Hej Thomas
Ja jeg husker at du skrev tidligere at 9000'eren var afmeldt og at du havde købt en lille elbil. Jeg tror også at el er fremtiden til almindelig daglig persontransport. Jeg overvejede faktisk også noget i den retning.
Jeg har 35-40 km på arbejde og der er en opladestander på parkeringspladsen lige ved siden af arbejdet, så det kunne fungere rigtigt godt. Jeg valgte dog som sagt at gå i den stik modsatte retning :roll:
Jeg har dog tidligere kørt V6 med automatgear til daglig uden at gå bankerot, så mon ikke også det går denne gang.
Fordelen ved at have en bil der koster i fast afgift og ikke koster i afdrag/renter, er at man jo bare kan pille pladerne af når man ikke gider betale længere.
Man spørgsmålet er så bare hvad der skal ske med 9-3'eren. Måske jeg også kan få den opmagasineret i en lade et eller andet sted? Der er selvfølgelig stadig plads på græsplænen, men det er nok ikke det bedste opbevaringssted. Jeg finder nok ud af noget, jeg er bare ikke godt til at smide ting væk. Især ikke hvis de stadig fungerer nogenlunde.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
OG9⁵ '99
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83 + diverse projekter

Tilbage til "Modern Forum"