Banner cycler

Aircondition pakning

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Aircondition pakning

9. jul 2019, 18:20

Der findes ikke originale del, det er rigtigt, men der findes mønsterbeskyttede dele.
Men lad os nu antage at man finder den rigtige pakning efter adskillige timers søgning, og en fabrikant der levere oem dele til Gm.
Hvor mange oringe skal man så købe, og hvad er fragten, og told og moms, og leverings tid?
Da o ringen er meget speciel i opbygning, så skal man finde den rette pakning/ o ring.
Dette skal stilles i forhold til hvad skal jeg give for en opfyldning af A/C ?
Og skal jeg ud at investerer i to nye Korrekte pakninger om et år, og en yderligere genopfyldning.
Blot fordi min GOOGLe FU ikke var stærk nok?

Det handler om forbrug af tid ift. prisen på grisen, og står der en reservebil klar hvis det ikke virker.

MVH
Morten


9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Aircondition pakning

9. jul 2019, 20:55

Jeg frygter at mærkeværkstederne bilder folk at Airco. systemer er Space Shuttle videnskab. Det gør at folk kan flåes, uden protester. Der er ingen årsag til at bruge R134a til lækage check. Brug shop luft til læk check med boblevand.
Dette er bare et skaldet Airco. system, dette handler ikke om GM, SAAB, Mercedes og BMW osv.. :roll: :lol:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Aircondition pakning

9. jul 2019, 21:31

Hej Esben

Ja, enig i, at prisen er ublu, men jeg er også enig med Morten i, at yderligere reparationer/genopfyldninger også skal med i regnestykket. Spørgsmålet er, om fx SAAB Højer eller en ACC-specialist (hvis de findes) kunne gøre det billigere. Og så vil jeg da give min yngste datter tippet om at besøge Uggerhøj, hvis hun skulle få brug for en vielsesring :D .

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Aircondition pakning

9. jul 2019, 21:32

Der tales igen, om OEM $tumper. Fint nok, lad folk bare betale overpri$ for OEM. Det handler om at bruge de rigtige pakningsmaterialer, pakninger, o-ringe og skiver som tåler de medier de udsættes for. :wink:

https://www.google.com/search?q=using+p ... #kpvalbx=1
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Aircondition pakning

9. jul 2019, 22:15

Hej Edwins

Helt enig, men når man nu ikke har samme viden, som du har, er man jo overladt til en reservedelsekspedients evner. Og så er dine grimme plasticringe i øvrigt helt uanvendelige som vielsesringe...

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Aircondition pakning

10. jul 2019, 07:24

Teflon virker fint til pakning til F-gas og den syntetiske konpressorolie, men det kræver en recess eller spor i anlægsfladerne, ellers bliver pakningen utæt.

Lidt som o-rings løsningen der bliver holdt på plads så den ikke kan presses til siden.

Stålringen i GM løsningen gør det job.
Man kan ikke "bare" bruge en alm. benzin pakning, da de ikke holder til Ester olie..

Så løsningen med en pakning der er fabrikeret til opgaven er rigtig.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 378
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Aircondition pakning

10. jul 2019, 15:42

Nå nu fik jeg fyldt anlægget med kølevæske og nu spiller det bare igen, lækkert, så må tiden vise om operation gik og patienten overlevede. Om ikke andet tror jeg det var okay givet ud med to af de rigtige pakninger når nu det koster 800 at få væske på.. det vil være noget surt at skulle genfylde det hele igen bare fordi jeg havde brugt en forkert pakning, selv om det godt kan svie lidt i muldvarpen når man syntes prisen er så tosset ... Nå men tusind tak for hjælpen :!: :!:
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002

Tilbage til "Modern Forum"