Lyder nu lidt som en fugl, på den ufede måde. Hvad er erfaringerne, kan man mon skifte selv, og hvor skal jeg købe den henne.
Vh. Niels Erik
Kabineventilator Saab 9-3, 2,0T SC årgang 2008
Redaktør: Bestyrelsen
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Kabineventilator Saab 9-3, 2,0T SC årgang 2008
Tja, jeg kender i hvert fald godt fænomenet fra husstandens 9-3 ss fra ´03. Den lød ganske fæl på et tidspunkt med en blanding af skrigen og en fårekylling. Ikke mindst v. lav til moderat hastighed. Fejl: Der var trængt vand i motordelen, kunne jeg se, og derved var der dannet rust omkring akslen. Det var i hvert fald den tydeligste fejl, der lige kunne konstateres. Et forsøg på en udbedring holdt i et stykke tid, men så var det tilbage. I mellemtiden havde jeg fået fat på en ny motor. Faktisk købte jeg alle de 3 styks, sælgeren havde, da der for det første kører flere af modellerne i den lokale SAAB-kreds og dels, at disse motorer sandelig var af langt højere kvalitet end de "originale", nemlig fra firmaet BROSE og ikke Valeo Jeg bilder mig ind, det betyder noget.
En anden fejl var, at årsagen til vandindtrængningen kunne relateres til den manglende dækkåbe ude i akvariet. EN sådan blev v. samme lejlighed isat! Jeg regner ikke med, det nogen sinde bliver et "issue" igen
Det er faktisk overraskende let at komme til enheden. Ud med handskerummet - hvilket også er en smal sag - og du er derinde. Motoren sidder i sit hus, nedfra og op, så at sige. Den endelige separering - hvis du vælger blot motordelen - foregår bedst på en filebænk. 3-4 skruer er alt, der skal røres ved.
Vælger du en komplet løsning, med blæserhus og alt, har jeg ikke noget. Men vil en ren motorudskiftning være OK, så burde dem jeg har, passe. Det kan dog ikke med sikkerhed bekræftes her og nu, men de bør være ens. Evt. forhør dig rundt omkring, og hvis nogen her ved noget mere konkret om det, kan I passende supplere med mere præcis info
Evt. send mig en PM, hvis du ønsker at aftage en af de sidste to, jeg har tilbage. Jeg ønsker at beholde den ene til mig selv. Og kun den ene.
/Henrik
En anden fejl var, at årsagen til vandindtrængningen kunne relateres til den manglende dækkåbe ude i akvariet. EN sådan blev v. samme lejlighed isat! Jeg regner ikke med, det nogen sinde bliver et "issue" igen
Det er faktisk overraskende let at komme til enheden. Ud med handskerummet - hvilket også er en smal sag - og du er derinde. Motoren sidder i sit hus, nedfra og op, så at sige. Den endelige separering - hvis du vælger blot motordelen - foregår bedst på en filebænk. 3-4 skruer er alt, der skal røres ved.
Vælger du en komplet løsning, med blæserhus og alt, har jeg ikke noget. Men vil en ren motorudskiftning være OK, så burde dem jeg har, passe. Det kan dog ikke med sikkerhed bekræftes her og nu, men de bør være ens. Evt. forhør dig rundt omkring, og hvis nogen her ved noget mere konkret om det, kan I passende supplere med mere præcis info
Evt. send mig en PM, hvis du ønsker at aftage en af de sidste to, jeg har tilbage. Jeg ønsker at beholde den ene til mig selv. Og kun den ene.
/Henrik
- Vilmar
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Kabineventilator Saab 9-3, 2,0T SC årgang 2008
Hej Henrik. Tak for svar. Undersøger lidt mere. Har i mellemtiden fået kontakt til en i Københavnsområdet der har en komplet til ca. 1.100 kr. Vender tilbage hvis der er noget nyt. Tak.
/Niels E.
/Niels E.