Banner cycler

Saab 93 X ttid

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Saab 93 X ttid

25. jul 2019, 21:34

Billedet er for opmærksomheden skyld
Hvad skal man holde øje med i en sådan bil. Den vi har kig på er fra 2010/11
Vi er klar over at den IKKE har 4x4
Vedhæftede filer
E92F7518-6BD5-4EF3-9B11-60564EC9F468.jpeg


Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Suppleant til bestyrelsen.
Mike :D
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 93 X ttid

26. jul 2019, 06:50

Den tidligere ejer.
Og service historien.
Det kan sige meget om bilen.
Håbe på at der aldrig har været monteret en ekstern snyde tunings box.
Jeg ved at indsugnings manifolden udskiftes ofte, grundet fejl på hvirvel spjæld.
Tilstoppede indsugnings kanaler i topstykket er nærmest standart på alle moderne dieselbiler.
Askeindholdet i partikelfilter, hvis det er højt så skal det snart afmonteres for en rensning, eller i værste fald skal der et nyt på
Få foretaget en komplet fejlkode udlæsning af bilen.

Hvis det var mig ville jeg få den gennemgået af en Saab specialist, inden købet.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Re: Saab 93 X ttid

27. jul 2019, 08:54

Tak Morten.
Det har ikke været muligt at finde ejer historikken på bilen, den den er til salg hos en forhandler, som ikke kender dens tidligere ejer.
God ide med en fejl udblæsning af bilen, og partikelfilter tjek, ( hvordan gøres det ) det kan vel Næppe udlæses ved test.
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Suppleant til bestyrelsen.
Mike :D
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Saab 93 X ttid

28. jul 2019, 09:39

De fleste biler giver en mulighed for at udlæse aske indholdet i partikelfilteret.
Og når det bliver for stort så nægter bilen at regenerer.
Og filtret skal afmonteres for at skylle asken ud, eller brændes hvis det er slemt.
I værste fald kommer man ikke uden om en udskiftning.
Helt personligt ville jeg aldrig købe en diesel, medmindre jeg kørte mange kilometer om dagen.
Og bilen har kørt mange km. om dagen i sit tidligere liv.
De kan ikke lide småture, og slammer alt til.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Re: Saab 93 X ttid

28. jul 2019, 21:05

Tak for dine input Morten :)
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Suppleant til bestyrelsen.
Mike :D
Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Re: Saab 93 X ttid

10. dec 2019, 11:07

Det endte med at jeg købte bilen, og efter jeg har købt den, har den stået mere på værksted end kørt, der har været så mange fejl at jeg kæmper en kamp med sælgeren om betaling for udbedringer, en kamp jeg måske taber da jeg har gjort tingene på en lidt “omvendt” måde. Men mere om det senere.

Bilen er ikke en xwd men en kun en look a like, med de sorte skærm og side paneler, men har dog en øget frihøjde på 3,5cm hvilket til mit brug er dejligt, det gør det lidt lettere at komme ind og ud af bilen, samt at komme over de mange høje vejbump der er over det ganske land,
Jeg har fået mere plads, en lys kabine en bil jeg har ønsket mig, længe da jeg godt kan lide designet

Motoren er på 1,9 ttid med 180 hk/ 400 nm
Træk til 1600 kg
Forbruget, er ikke noget jeg sådan kan sige noget om nu, da et af punkterne netop har noget med gløderør dysser og udstødning at gøre. Men det lå iflg displayet, på godt 8 l/100 km og det er højt efter hvad jeg har læst og hørt.
Ejerafgiften er ca kr 4400 årligt en alm tid ville ha kostet godt 9900 årligt så den blev fravalgt
Vedhæftede filer
EF5A983B-6A14-416B-85EF-D5133F87CC1E.jpeg
E21C63A0-136A-4AE8-BA5F-74C09279D68D.jpeg
9EE7D0C7-4D68-49B8-92DC-78BB6078BF9B.jpeg
2821149F-6395-4555-BD3F-3C1BC075AB60.jpeg
A27D59FA-5377-4344-9C18-7208883B7601.jpeg
64C56A65-C21C-481B-B552-E8D59C932F7A.jpeg
491CBFCA-601C-4312-8DBD-FC458A8CC06B.jpeg
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Suppleant til bestyrelsen.
Mike :D
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12555
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab 93 X ttid

11. dec 2019, 16:02

Flot vogn.
Rigtig flot Scandinavisk vogn med lyst indtræk 👍
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Modern Forum"