2002 9-5 Aero Aut.
Kan man i denne bil montere en Aut kasse fra en 9-5 2004, altså kassen med mulighed for gearskifte på ratpalerne.
Umiddelbart er jeg rimelig ligeglad med muligheden for selv at skifte gear med ratpalerne, spørgsmålet er hvad der skal til for at få kassen til at fungere på bilen. Nævnes skal, at jeg stadig har donerbilen, og både rat og selve gearskiftet.
Men, hvor meget skal bygges om, for at få den til at fungere?
9-5 Aut gearkasse skift
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-5 Aut gearkasse skift
Hej Jan
Så vidt jeg ved er 2002 en 4-trins og 2004 en 5-trins. Gearkassen har en styreboks der taler sammen med motorstyringen, så denne skal flyttes med og dette vil sikkert kræve en del af ledningsnettet også. Der er ledningsdiagrammer i WIS som du kan prøve at sammenligne for de forskellige årgange for at få et overblik over hvad der skal ændres.
Derudover skal der sikkert også ændres i motorstyringen for at få det til at køre godt.
Jeg vil mene at det kan lade sig gøre, men det vil være et større projekt hvor loddekolben også skal frem, da det ikke er rent plug-and-play.
MVH Mads
Så vidt jeg ved er 2002 en 4-trins og 2004 en 5-trins. Gearkassen har en styreboks der taler sammen med motorstyringen, så denne skal flyttes med og dette vil sikkert kræve en del af ledningsnettet også. Der er ledningsdiagrammer i WIS som du kan prøve at sammenligne for de forskellige årgange for at få et overblik over hvad der skal ændres.
Derudover skal der sikkert også ændres i motorstyringen for at få det til at køre godt.
Jeg vil mene at det kan lade sig gøre, men det vil være et større projekt hvor loddekolben også skal frem, da det ikke er rent plug-and-play.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-5 Aut gearkasse skift
HVis man skal være helt sikker på at det kommer til at virke, og det bliver plug and play.
Så skal der som minimum overflyttes.
Ratkontakter og sid.
Gearstyring, instrument, og motorstyring, og det kræver en tester til immobiliser programmering af de 2 sidste.
Gearvælger, og instrumentbræt ledningsnettet, og måske motor ledningsnettet.
MAn kam klippe og klistre i det gamle lednings net, men det er ikke noget jeg ville anbefale.
MVH
Morten
Så skal der som minimum overflyttes.
Ratkontakter og sid.
Gearstyring, instrument, og motorstyring, og det kræver en tester til immobiliser programmering af de 2 sidste.
Gearvælger, og instrumentbræt ledningsnettet, og måske motor ledningsnettet.
MAn kam klippe og klistre i det gamle lednings net, men det er ikke noget jeg ville anbefale.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk