Banner cycler

9-5 Estate. klima anlæg.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

9-5 Estate. klima anlæg.

17. aug 2019, 11:52

Hej Saab venner.
Jeg har haft et problem med mit klimaanlæg på 9-5 . Det opførte sig på følgende måde: Der var køling på førersædet men konen blev kogt. Jeg kontaktede et par mekanikere. En mente,at det var printet, der var stået af, en anden skulle have bilen i et par dage. Nu er jeg ikke særlig klog; men meget stædig, så jeg studerede WIS, og fandt ud af, at der sidder en stepmotor, der styrer køling .Når man demont. handskerummet, så er der fri adgang til denne, og det vistesig, at det yderste af akslen var knækket. Olesaab ( Sten) i Viborg kunne levere en ny aksel, så nu spiller systemet, og konen er glad..
God weekend.
Kurt. :D


Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: 9-5 Estate. klima anlæg.

18. aug 2019, 11:55

Hej Kurt
Godt at høre at fejlen blev fundet og fikset.
Jeg har selv døjet med noget tilsvarende i min mors 2000 9-5 med manuelt klima. Her kunne man ikke rigtigt justere varmen til passagersiden indtil man havde kørt i 10-15 minutter. Derefter fungerede det som normalt.
Her kunne jeg dog, med blæseren slukket svagt høre at stepmotoren kun kørte i små hak en gang i mellem mens jeg justerede på varmehåndtaget. Jeg afmonterede klima-kontrolpanelet og sprøjtede noget kontaktrens ind i stikket og så kunne jeg høre at motoren kørte uden hak.
Det kan måske være en hjælp til andre med lignende problemer.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Modern Forum"