Jeg har en cab med den samme motor som TurboX, altså B284R med 280 Hk (standard, da Hirsch ikke længere er tilgængelig til denne motor), og da det er cab, har den FWD, da den ikke fås med XWD.
Samtidig har den automat gearkasse, og den fungerer ift. min opfattelse rigtig fint.
Forhjulstræk går hårdt ud over fordæk, og den har ikke nær samme greb i vejen under fuld acceleration, sammenlignet med XWD. Til daglig kører jeg NG 9-5 også med automat og XWD, 9-3 erens aut er klart bedre sammenligenet med NG 9-5.
Derimod er jeg klart for XWD, den driver bare det høje moment ned i vejen, og skal du køre den på vinterveje, er det bare imponerende, hvad den fikser uden dramatik.
Hvis du går efter 9-3, manuel og FWD, så tage lige et kig på NEVS 9-3. Med Hirsch har den næsten samme effekt som B284R, og den Kører altså bare godt, har dog kun prøvet den med automat gear, som virker virkelig godt (så vidt jeg er orienteret, er det aut fra ttid modellerne). Du misser selvfølgelig V6 ved NEVS, men får samtidig en nyere bil, hvis økonomien tillader det.
Eneste ulempe er ingen panorama og XWD
Tak en snak med Per vodder hos Svend Wind, så får du god sparring på alle din spørgsmål, og han har alle modellerne (tror jeg) hjemme, måske ikke i manuel, da mange gerne vil have aut i dag.