Banner cycler

Saab 9-5 SE motor er begyndt at sætte ud under kørsel

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
GBNielsen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 343
Tilmeldt: 21. dec 2016, 13:38

Re: Saab 9-5 SE motor er begyndt at sætte ud under kørsel

31. jul 2020, 14:32

Det eneste jeg har skiftet i august 2017 er den forreste lambdasonde.
Men bilen kører rigtig godt nu, og motoren har ikke sat ud en eneste gang siden den 7. juni, hvor jeg i mellemtiden har kørt 1310 km.
Jeg har stadigvæk prøvelampe på udluftningsventilen ude ved højre forskærm, men den ser ud til at virke som den skal.

Men jeg har nu modtaget den nye generator fra Speedpart.se. Der er slet ingen typeskilt på den, så det er nok ikke en Bosch, men et kopi. Håber den er god nok, men et typeskilt savner jeg.
Jeg har også modtaget boltesæt til udstødningsmanifolden og jeg har bemærket at de 4. stk afstandsbøs ikke har en slidse som de gamle, men det er sikker ok? Det er en anden fremstillingsmetode.


Venlig hilsen
Gunnar
Fyn
Brugeravatar
GBNielsen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 343
Tilmeldt: 21. dec 2016, 13:38

Re: Saab 9-5 SE motor er begyndt at sætte ud under kørsel

23. maj 2021, 10:54

Lige en tilbagemelding på at motoren satte ud mv.
Bilen har kørt fantastisk godt siden den sidst satte ud den 7. juni 2020, hvor jeg herefter har kør 11380 km uden problemer.
Jeg bestilte en helt ny generator med drivrem og hjul, men jeg har ikke skiftet det endnu, da jeg slet ikke har haft startproblemer og da jeg løbende kan holde øje med batterispændingen på et voltmeter i kabinen.
Efter at motoren satte ud sidst, har jeg skiftet en vaccum slange ø3,5 den 29. juni 2020 og et nyt Varta batteri den 3. juli 2020 . Men hvad der virkelig var årsagen til at motoren satte ud over en længere perioden, det ved jeg ikke. Kan det være den gamle mørnet vaccum slange , som skabte problemer før fejlkoden P1110 dukkede op?

Men jeg nyder nu hver dag at køre i en utrolig dejlig Saab 9-5 og som nu også i en lang periode har været driftssikker, selv om den fylder 20 år den 16 maj 2021 og skal synes senest den 8 Juni 2021.
Venlig hilsen
Gunnar
Fyn

Tilbage til "Modern Forum"