Banner cycler

Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Frehan
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. maj 2020, 20:01

Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

15. maj 2020, 20:48

Hvilken kobling skal man skifte til, når man nu har købt katten i sækken, der først glider i koblingen med 3 mand og 500 kg på krogen?
De koblinger jeg finder på regnr ar50807 er std 150 hk (og min er 196 hk hirsch) og jeg forventer ikke sådan en std. kobling kommer til at holde i længden pga af det ekstra moment og mit behov for at trække trailere.
Når jeg søger i forum bliver jeg lidt rundforvirret over alle mulige løsninger og det modsatte.
Nogle skriver en 2,8 v6 kan passe, men gider kun bestille, hvis det er den rigtige!
Har en af jer en motor/gearkasse en magen til min, som kan anbefale en skudsikker og prismæssig fornuftig kobling incl. udtrækkerleje, som kan holde til hirsch-trim?
Fuck den kører godt af en 15 år gammel bil, skub i motor og skarp i gear.
Skriv gerne hvis du du har erfaring med koblingsskift på netop denne model. Jeg forventer selv at skifte, men skulle du være bosiddende i østjylland (brædstrup), giver jeg gerne citronmåner, snustobak, osv. for din hjælp. Jeg har adgang til det lækreste værksted med lift og varme i gulvet
Mvh Frederik, tlf 20124111.


    Vw bobble 69
    Daihatsu Charade 86
    Saab 900i 89
    Toyota Landcruiser 89
    Opel Kadett stc
    Lada 1300
    Peugeot 405 stc
    Vw passat stc
    Peugeot 107
    Citroen C2 vts
    Sabb 9-3 1,8t combi hirsch
    Andréoestberg
    SAAB FREAK
    Indlæg: 78
    Tilmeldt: 6. nov 2019, 22:11

    Re: Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

    16. maj 2020, 10:01

    Må jeg spørger hvor langt den har kørt.
    Min glider også i koblingen, men der er også fyldt lidt ekstra hk på. Det er dog en 6 gearede. Jeg sætter en orginale kobling i fra en v6 2.8. Og så skifter jeg også svinghjulet da det er begyndt at snakke en del
    Brugeravatar
    Mortenvig
    SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
    Indlæg: 1135
    Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

    Re: Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

    16. maj 2020, 10:09

    Enkelt eller dobbelt masse svinghjul ?
    V6 løsningen virker kun på dobbelt masse svinghjul.
    EPC siger at du bør have et solidt svinghjul.
    Og her kan en kobling fra en 9-5 aero bruges.
    Problemet er størrelsen på styrestifterne i svinghjulet.
    9-5 har 8mm ng 9-3 har 6mm, og det er viktigt da de centrerer trykfoden på svinghjulet.
    Der er flere løsninger på problemet !
    Køb en stump rør 6 mm indvendig 8 mm udvendig, brug det under montering, og fjern dem efter.
    Eller få modificeret svinghjulet til 8mm styrestifter.
    I min optik den bedste løsning.
    Stabdart 9-3 slavecylinderen passer på denne løsning.
    Og er en bolte på løsning, med en lidt hårdere koblings pedal.

    MVH
    Morten
    9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
    Projekt tråd.
    viewtopic.php?f=4&t=32002
    Tidligere Biler
    Volvo 245 turbo 250+ hk
    Volvo 264 turbo 250+ hk
    Volvo 242 dl 90 hk
    BMW 2002 150+ hk
    Andréoestberg
    SAAB FREAK
    Indlæg: 78
    Tilmeldt: 6. nov 2019, 22:11

    Re: Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

    16. maj 2020, 13:13

    Jeg køre med et dobbelt masse svinghjul og
    240 kh
    Frehan
    SAAB NET NYBEGYNDER
    Indlæg: 2
    Tilmeldt: 15. maj 2020, 20:01

    Re: Kobling saab 9-3 1,8t hirsch 5 gear man årg 2005

    16. maj 2020, 16:59

    Tusind tak for svar, den har kørt 262 tkm, og jeg har kørt de 250 km.
    Den hverken rusker eller snakker ved igangsætning/kørsel, alt virker ok undtaget fedteriet.
    Tidligere ejer påstår at have skiftet kobling ved Omkring 160 tkm, men ingen dokumentation herfor.
    Om den kører med enkelt eller dobbelt svinghjul aner jeg ikke endnu, men tror enkelt.
    Har siden i går fundet ud af at, Autoanders fra Lynge tidligere i 2013 har annonceret med komplet kobling og svinghjul (max 450 nm) til 3800,- dog uden udtrækkerleje. Det er pebret, men det skal jo så kun gøres en gang mht. til bilens alder og km. Vil selvfølgelig helst “nøjes” med at skifte kobling og leje, hvis svinghjul ikke fejler.
    Har nogle af jer erfaring med dette setup, og ved i om det stadig kan købes? jeg ringer og hører ham på mandag.
    Vil helst ikke skulle lave for mange fiksfakserier medmindre jeg får kvalificeret hjælp, det skal gerne være plug and play.
    Mvh Frederik
    Vw bobble 69
    Daihatsu Charade 86
    Saab 900i 89
    Toyota Landcruiser 89
    Opel Kadett stc
    Lada 1300
    Peugeot 405 stc
    Vw passat stc
    Peugeot 107
    Citroen C2 vts
    Sabb 9-3 1,8t combi hirsch

    Tilbage til "Modern Forum"