Som overskriften siger undervognsbehandling,
Pava
Dinitrol
mercasol
Eller en gang spil olie.
Hvad er jeres mening om det bedste produkt??
Undervognsbehandling
Redaktør: Bestyrelsen
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Undervognsbehandling
Hej André
Hvad nu? Prøver du at sætte hjertestarter på forummet ved at starte en ny religionskrig?
Nå, til sagen. Mine erfaringer siger, at Dinitrol nok er toppen af poppen efterfulgt af Pava. Men rustbeskytteren er nok langt vigtigere end produktet (så jeg foretrækker af den grund Pava). Min 9K fra '94 har fået én gang Dinitrol, da den kom hjem fra Sydfrankrig for 11 år siden, og det har godt nok været effektivt (især hulrummene, der har fået noget ravfarvet "snot", som stadig hæfter og beskytter forbilledligt, og som er langt mindre svinende end det tilsvarende Pava-produkt). Der er ikke større rustangreb -men 15 år i Sydfrankrig giver selvfølgelig også en god ballast. Selve undervognen trænger til en ordentlig gang beskyttelse nu, og der vil jeg tage en snak med den lokale Pava-mand og få et tilbud på en grundig afrensning og behandling.
Mercasol kender jeg ikke (jeg har vist haft en Textrol-behandlet bil og min mor en Tectyl-behandlet), men spildolie er i hvert fald NoGo! Sjasket, slidt olie med syrerester og alt andet skidt -hvad vil du dog beskytte med sådan noget? Frisk kædeolie kunne være en ide -det har jeg selv brugt ovenpå noget tyk, stiv undervognsbehandling, og det kan sikkert også gøre sig som hulrumsbeskyttelse i vanger (trænge ind i gammel behandling og/eller rust).
Mvh/NC
Hvad nu? Prøver du at sætte hjertestarter på forummet ved at starte en ny religionskrig?
Nå, til sagen. Mine erfaringer siger, at Dinitrol nok er toppen af poppen efterfulgt af Pava. Men rustbeskytteren er nok langt vigtigere end produktet (så jeg foretrækker af den grund Pava). Min 9K fra '94 har fået én gang Dinitrol, da den kom hjem fra Sydfrankrig for 11 år siden, og det har godt nok været effektivt (især hulrummene, der har fået noget ravfarvet "snot", som stadig hæfter og beskytter forbilledligt, og som er langt mindre svinende end det tilsvarende Pava-produkt). Der er ikke større rustangreb -men 15 år i Sydfrankrig giver selvfølgelig også en god ballast. Selve undervognen trænger til en ordentlig gang beskyttelse nu, og der vil jeg tage en snak med den lokale Pava-mand og få et tilbud på en grundig afrensning og behandling.
Mercasol kender jeg ikke (jeg har vist haft en Textrol-behandlet bil og min mor en Tectyl-behandlet), men spildolie er i hvert fald NoGo! Sjasket, slidt olie med syrerester og alt andet skidt -hvad vil du dog beskytte med sådan noget? Frisk kædeolie kunne være en ide -det har jeg selv brugt ovenpå noget tyk, stiv undervognsbehandling, og det kan sikkert også gøre sig som hulrumsbeskyttelse i vanger (trænge ind i gammel behandling og/eller rust).
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- SAAB97
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Undervognsbehandling
Jeg er helt enig med NC det er vigtigt at behandleren får sprøjtet produktet ind i de rigtige steder så alle hulrum er beskyttet.
Her i huset har vi brugt SUVO på de nyere biler, efter 10 år er der stadig et fedtet lag.
Hilsen Boy
Her i huset har vi brugt SUVO på de nyere biler, efter 10 år er der stadig et fedtet lag.
Hilsen Boy