Banner cycler

Undervognsbehandling

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Andréoestberg
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 151
Tilmeldt: 6. nov 2019, 22:11

Undervognsbehandling

26. okt 2020, 19:43

Som overskriften siger undervognsbehandling,
Pava
Dinitrol
mercasol
Eller en gang spil olie.

Hvad er jeres mening om det bedste produkt??


NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Undervognsbehandling

26. okt 2020, 22:45

Hej André

Hvad nu? Prøver du at sætte hjertestarter på forummet ved at starte en ny religionskrig? :D

Nå, til sagen. Mine erfaringer siger, at Dinitrol nok er toppen af poppen efterfulgt af Pava. Men rustbeskytteren er nok langt vigtigere end produktet (så jeg foretrækker af den grund Pava). Min 9K fra '94 har fået én gang Dinitrol, da den kom hjem fra Sydfrankrig for 11 år siden, og det har godt nok været effektivt (især hulrummene, der har fået noget ravfarvet "snot", som stadig hæfter og beskytter forbilledligt, og som er langt mindre svinende end det tilsvarende Pava-produkt). Der er ikke større rustangreb -men 15 år i Sydfrankrig giver selvfølgelig også en god ballast. Selve undervognen trænger til en ordentlig gang beskyttelse nu, og der vil jeg tage en snak med den lokale Pava-mand og få et tilbud på en grundig afrensning og behandling.

Mercasol kender jeg ikke (jeg har vist haft en Textrol-behandlet bil og min mor en Tectyl-behandlet), men spildolie er i hvert fald NoGo! Sjasket, slidt olie med syrerester og alt andet skidt -hvad vil du dog beskytte med sådan noget? Frisk kædeolie kunne være en ide -det har jeg selv brugt ovenpå noget tyk, stiv undervognsbehandling, og det kan sikkert også gøre sig som hulrumsbeskyttelse i vanger (trænge ind i gammel behandling og/eller rust).

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
SAAB97
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 203
Tilmeldt: 19. okt 2011, 19:10

Re: Undervognsbehandling

27. okt 2020, 05:55

Jeg er helt enig med NC det er vigtigt at behandleren får sprøjtet produktet ind i de rigtige steder så alle hulrum er beskyttet.
Her i huset har vi brugt SUVO på de nyere biler, efter 10 år er der stadig et fedtet lag.
Hilsen Boy

Tilbage til "Modern Forum"