Banner cycler

Fejl kode

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Fejl kode

4. apr 2021, 12:34

Hej og tak for at jeg må være med her , jeg er en Saab newbi med en 9-3 1,8 t :D :D , tror at i vil kalde det en Ys3 uden at jeg ved det , andet end at have studeret div indlæg, men ret mig meget gerne.
Nå men den melder fejl P0101 og Po42o , er der nogen der ved hvad det ville koste og kan nogen oversætte ( har været inde og kikke på hvad det er for fejl) til dansk, gerne inden Tirsdag hvor sælger er hjemme igen, så jeg ved om jeg vil beholde den eller handlen skal gå tilbage.
med venlig hilsen
Kim L


Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Fejl kode

4. apr 2021, 18:12

https://www.youtube.com/watch?v=bp2jMqFafdQ

tjek om luftfiltrer er papir/pap eller det er et sportsfilter. Det sidste kan godt drille.

Korrekt papfilter og rensning af MAF føleren. så ruller den nok igen

P0420 er O2 føler / Lamba sensor. Før og efter katalysatoren..

O2 følerne slides og skal skiftes af og til..

https://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic ... 2&t=154060
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Re: Fejl kode

5. apr 2021, 14:59

Takker for svar.
Jeg har søgt på ret lås fejl da den også har en sådanne, det er jo også en reperation, men er det en ny tændings lås eller hvad , på andre sider har jeg fundet ud af at man kan "pille" stikket af under tændings lås, hvilket i min optik ikke er ok, kan du forklare lidt eller er det under en anden grruppe
Wulff
Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:
Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Re: Fejl kode

7. jul 2021, 15:04

Nu er det opklaret hvad min 93 fejlede , den havde lavet et hul i intercooler :( , hvordan det så er kommet der, så nu kan den forhåbentligt fare frem af asfalten med en god fart uden huggen og gå i stå
Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:
Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Re: Fejl kode

17. jul 2021, 15:15

Jeg smide også denne tekst fra FB op her inde fordi jeg vil gerne lave lidt oversigt for andre men også for mig selv ,med de fejl og løsninger der har været og forhåbentlig kommer der ikke flere af dem fremad rettet, er det ikke ok så admin skriv så fjerne jeg det igen.

Jaaa nu er der brugt 18 tusinde + :oops: på Saaben , jeg hentede den hos Thyregod biler Brædstrup , i fredags 10/7 og har nu haft en uges prøvekørsel ( ny cat, ny intercooler, for rør, man husker p kode 0420 +, nye sonder, nyt blod hele vejen rundt (der har ikke været skifte gear kasse olie længe :twisted: , så den synger en smule nu :roll: ) dør lås en "original" skal efter monters, 2008 model vil den ikke sådan vide af :!: , div filter, og måske lidt mere husker det ikke i skrivende stund ) Thyregod biler Brædstrup havde den på operations bordet en uges tid , grundet leverings problemer og fejl søgning, nu har jeg kørt i den i en uge og hold nu kæft den er dejlig at køre i :evil: , kun lige indtil i går 15/7 kl 13.30 sååå motorfejls lampe , AAAARRRGGHHHHH nej nej ikke igen igen, indtil siden diag app på en p0033 fejl ok , reset ,så hjem i snegle fart, jeg vidste det havde noget med turboen at gøre :ugeek , ind til pc hurtigt slå op under koder , hhhmm ikke direkte turbo men vacuum kontakten der var fejl på, ud at rense med rense spray , men men hhmm efter lidt tomgang i hovedet :ugeek der er kommet en ny intercooler på , :shock: ændret tryk og hvor længe har den kørt med den gamle cooler som ikke kunne lever tryk, :ugeek hhmmm den har sikkert stået meget længe for det ene vindue var groet fast, jo jo groet fast :lol: , men ved nærmere efter tanke ,nej ikke nok med kontakten fat i vandpumpe tangen og gi vacuum stangen lidt motion , den var sq også groet fast , men efter 2 min så er der liv i den og efter en prøve tur så pifter turbo glad efter alt og alle, foreløbigt ppuuuuhhhhaaaaaaaa, ellers er det stadigvæk det mest irriterende den satans central unit og radio unit der ikke kan skiftes til aftermarket , men jeg er glad for min saab.
Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:

Tilbage til "Modern Forum"