Banner cycler

Start besvær , manglende spænding på batteri (er startet på Facebook)

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Start besvær , manglende spænding på batteri (er startet på Facebook)

19. jun 2021, 23:27

Jeg har starte denne på facebook, men tror det er bedst at den kommer herind. Og der er skrevet dette .


Igår var der ingen problemer med at starte, her til aften vil den ikke min kære 9-3 klikker bare i et relæ og lukker ned for lys etc, smider jump starter på og så efter lidt tid (lader jo sikkert bat op) kan den godt starte, er det stel eller ????

Kim Sonne Sørensen Skriver:

+2
På min ng9-3 var det ikke batteriet, men stelforbindelsen. Den sider under batteriet på et ophæng til gearkassen. Her var der luft mellem ophæng og adapter stykket mod gearkasse, pga. for lange skruer, så den kunne kun starte når tyngdekraften holdt skruehovederne ned mod ophænget. Håber det er forståeligt.

Kim Wulff Jeg skriver :

Kim Sonne Sørensen ja det er forstået, og det er IKKE batteri, men det jeg ikke kan forstå er at det er kommer som en tyv om natten kørte om aftenen og ikke vil starte om morgenen. Men jeg er ved at tjekke stel, men dens batteri bliver ladet helt op, og det besynderlige er det er helt fladt , men batt indikatoren siger intet, men uni måler siger nada tilførsel af spænding til batt, så det kan måske være generator

Kim Wulff Jeg skriver igen

Nå men der blev lige monteret 2 stel forbindelser ekstra og et frisk batteri , og så ladede med14,5 v ,hvad den ikke gjorde i går, i tilgift virkede centrallåsen pludselig hele vejen rundt , hvad den heller ikke har gjort før, sejt og bilen kørte som en drøm og ikke som før helt uden huggen , eller fejl etc så glad var jeg i et par timer , jo jo så virkede lås ikke igen, og en tildens til at hugge lidt i det under kørslen, men dog vil bilen gerne starte, indtil vidrer, så mmmmmm kan det mon være generator eller lade relæ eller ???? ??????????
jeg er ved at være ked af min saab .


Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Start besvær , manglende spænding på batteri (er startet på Facebook)

20. jun 2021, 11:13

Har du målt batterispændingen under start?
Det er her batteriet står sin prøve.
Omkring 10 volt er godt.
Nyt er ikke lig med godt før det er testet.
Batteriet kan være defekt ab fabrik.

Men, nu skal vi ikke lade os forvirre.
Der kan godt være to uafhængige fejl, som ser ud til, at hænge sammen selvom de ikke gør.

Under de rette omstændigheder kan jeg også få indikatoren for lav sprinklervæske til, at lyse når jeg bremser. Der er ingen sammenhæng ud over væskestanden er på et "rette" niveau.

Det lyder umiddelbart om om du har haft et dårligt batteri eller stelforbindelse og problemet er løst.

Dørene er forbundet til karosseriet i nogle stik. Der kan opstå lidt korrosion over tid.
Det kan løses ved, at tage stikkene af og på et antal gange og dermed slide korrosionen af.
Aller bedst giv det noget rens. Biltamas oxidrengøring er godt. De har også en kontaktbeskyttelse man bør sprøjte på bag efter.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Brugeravatar
Wulff
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. apr 2021, 08:57

Re: Start besvær , manglende spænding på batteri (er startet på Facebook)

20. jun 2021, 15:08

Ja batteriet var kaput, og som skrevet så er der lavet 2 ekstra stel , og ja det kan jeg he he også med sprinkler beholdning , men jeg syntes bare at først så virker låsen efter der er lavet de ekstra stel , 2 timer efter virker den ikke , jeg har IKKE endnu idag været ude og teste om den lader eller kan starte.
Jeg kom lige i tanke om at da jeg i går efter at have lavet de ekstra stel og så monteret nyt bat ,havde bilen stået uden batteri i 24 timer kan der være noget i det (resetning etc)
Takker for svar
Saab 9-3 1,8T HK ? (måske en 170 180 stykker)
Skoda Octavia 1a2 1,9TDI chipet HK ?
Ford Mondeo 2,5 V6 170 Hk
Saab (Scania) bus 310 Hp 14 L 53 Siddende 23 stående :ugeek :ugeek :ugeek
Nu også medlem :roll:

Tilbage til "Modern Forum"