Side 1 af 1

Afgift ved import... Men hvad kostede den fra ny af ?

: 3. okt 2021, 00:56
af Sport E
Hej.

Sidder og leger med en ide om en Saab over fra det svenske.....

Det er en OG 9-3 årgang 2002 en Sport Edition med org.185Hk
Bland meget fint udstyr som just den model har, læderstue med logo/carbon panel/Kopholder/ACC etc etc -
ja så findes også TCS.
Før nogle af jer begynder at skrive det er en gammel bil, bliver dyrt etc etc, ja så har jeg altså fuld historik på den -
og den er jo lige kørt til med sine 285.000Km :wink:

Skat vil jo gerne at man skriver hvad bilen kostede fra ny af, men hvor kan man se eller finde ud af det -
og fandtes den model i det hele taget i DK :roll:

Tar gerne imod tips og tricks fra ekspertpanelet her 8)

Mvh/

Re: Afgift ved import... Men hvad kostede den fra ny af ?

: 5. okt 2021, 08:06
af Mortenvig
I 2001 kostede den ca. 450000 kr
https://bilmodel.dk/Biler/Saab/9-3/Mk_I ... K_5d_26916
Men det er for base modellen.
Og så kommer det ikke fabriks monterede ekstra udstyr oven i.
Min 3 dørs AERO fra samme årgang, og udstyr, samt km. der ville staten have ca 40.000 kr før der kunne komme plader på.
Som udgangs punkt kan bilen aldrig blive billigere end hvad den handles for i lille danmark.
Der findes smuthuller, men det vil jeg ikke anbefale at bruge.
Da hvis det bliver opdaget så står du med et bødeforlæg, og en ekstra afgift, der skal betales, hvis det bliver opdaget.
Jeg fandt min i syd Tyskland, satte Svend Wind på sagen, jeg gad ikke noget fusk.
bilen blev indkøbt til 6600 euro
Og efter told og skvat havde haft fat i den, transport, undersøgelse af bilen, et stor service, ny kobling, klargøring til syn, og rettelse af diverse småfejl.
Så kunne jeg kører derfra 130000 kr. fattigere.
Det var den nemme og sikre måde.
Men den er langt dyrere en en SE model.
3 døre, AERO, og en Salamond model trækker op på basis prisen som lå på 530000 kr
Indkøb i tyskland var 60000 kr for et år siden.

MVH
Morten