Jeg har tidligere lavet en tråd, som omhandlede olieskift, fordi jeg i mangel af bedre viden troede (amatør, I know), at en nyligt påfyldt olie kunne være årsagen til, at motoren var begyndt at gå ujævnt.
Nu tillader jeg mig lige at starte en ny tråd, eftersom problemet ganske rigtigt ikke ligger der.
Bare som en opsamling, så sagde Verninge Auto god for olien, og jeg valgte at få sat nogle nye originale tændrør i, som et skud i tågen.
Det kunne bilen godt li´ og den har uanset hvad gået meget bedre siden.
Altså I tørvejr…

Tanken om, at det kunne dreje sig om vand, som trænger ind, syntes jeg var for usandsynlig.
Men der er et klart mønster i, hvornår det sker.
1. Hvis bilen har stået i regn og rusk, og den skulle starte.
2. Motorvejskørsel i regnvejr - Nærmere betegnet ved overhaling af især lastvogne som smider så store mængder vand fra sig, at jeg må sætte fuld hammer på viskerne, for at kunne se frem for mig.
Det skete 3-4 gange i dag, og jeg har også oplevet det for en måned tid siden under lignende forhold.
Ca. 10-20 sekunder efter kvitterer bilen med at miste trækkraft, og motoren går ujævnt i et minuts tid.
Jeg har ikke nået at se, om der er lamper som lyser, da jeg er på motorvej, og hurtigst muligt forsøger at finde et spot i trafikken, hvor der er nogenunde sikkert - just in case bilen sætter ud.
En SAAB kan godt tåle vind og vejr, så meget ved jeg da.
Så der må være noget som er utæt, spørgsmålet er bare hvad…(?)