Banner cycler

SAAB OG 9-3 (1999) ydre mekaniske dele:

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

wasaabil
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 22
Tilmeldt: 6. dec 2013, 22:05

SAAB OG 9-3 (1999) ydre mekaniske dele:

28. mar 2022, 17:03

Hej alle. Søger inputs til nogle issues, som ganske sikkert har været oppe at vende før.

1. Min antenne ruller længere ikke ordentligt ned.
Det sidste led bliver siddende. Jeg slukker bilradioen og skynder mig ud, og hjælper den til at køre ned med en nænsom hånd.
Næsten ufrivilligt morsomt, og absolut ikke en holdbar løsning.
Har prøvet olie-terapi, afpudsning og diverse.
Det holder højst en dag eller to.

Er antenne-motoren blevet træt, eller hvor er vi mon ?

2. Den ene visker på forlygterne er røget ud af sync.
En Volvo-ejer, sagde at de problemer vil jeg også få en dag.
Den dag er nu kommet.
Venstre visker kører sit eget løb - nogle gange er den hjemme, andre gange peger den mod nord, når jeg parkerer bilen.


SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

Re: SAAB OG 9-3 (1999) ydre mekaniske dele:

28. mar 2022, 17:40

Det med antenne må skyldes for høj friktion et sted, prøv evt at skrue omløber af udvendig på karosseri.

Lygte visker der ikke vil parkere, skyldes fedt i el motor og deraf overbelastning af den indbyggede diode, måske kan motor renses op men det kræver total adskildelse af visker og motor.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
nemssaab
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24. mar 2016, 09:38

Re: SAAB OG 9-3 (1999) ydre mekaniske dele:

28. mar 2022, 23:24

På min var det antenne-pisken der var knækket. Dvs. det plastik som sidder i forlængelse af selve antennen og som motoren ruller ud og ind på spolen ved brug af radioen. Du kan købe en ny pisk, eller en brugt el-antenne. Det første er billigst, men jeg fik det aldrig til at fungere, selvom ‘folk’ siger at det er let :oops:
Så jeg endte med at montere en brugt enhed.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: SAAB OG 9-3 (1999) ydre mekaniske dele:

30. mar 2022, 06:59

Adskild kontroller rens og smør det er vel svaret på begge problemer.
Ellers er det byt til nyt, eller bedre brugt.
Desværre er lygtevisker motorerne urimeligt dyre.
Men man kan nemt montere en uoriginal el antenne.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Modern Forum"